Gå til innhold

NHD- Kan jeg bare slutte etter 2 dager..? (Imovane)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Imovane avhengig periodevis.. Nå har jeg skaffet meg Imovane igjen.. Men vil ikke fortsette. Vil ta ansvar. Har tatt det 2 netter. Første natt tok jeg 11.25 i natt tok jeg 3.75 mg.. Er det bare å la være å ta noe i natt?

Takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: 33ca9...df4

Anonymous poster hash: 33ca9...df4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan jeg garantere deg at du kan. Du er ikke avhengig av Imovane periodevis, i alle fall ikke mer enn psykisk avhengig. Går det egentlig an å være avhengig av Imovane? Ja, hvis du tar 10 piller à 7,5 mg hver kveld over noen uker, ja. Avhengigheten består ikke av annet enn ren vane. Du er vant til å måtte ha Imovane for å sove. Akkurat som noen er vant til en kopp urtete. Eller frisk luft og lys på dagtid. Dog mye mer usunt.

Høres ut som du tror du er "på kjøret" ellernoe...  ;)

Skrevet (endret)

Gir ikke svaret på dette spørsmålet egentlig seg selv?

Er Imovane et stoff som kroppen trenger for å fungere? Nei.

Bidrar Imovane til å behandle en alvorlig lidelse? Nei.

Det verste som kan skje hvis du ikke tar Imovane er jo at du sover dårlig. Er det farlig? Nei.

I og med at du "til stadighet" skaffer deg Imovane, kan det kanskje være en god ide at du ber legen din slutte å skrive det ut til deg..

Endret av issomethingwrong
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...