stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Hvor lang tid går det egentlig før cisordinol depot er helt ute av kroppen? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Halveringstid på tre uker, vil det si at det er ute av kroppen etter tre uker, noen? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Ifølge NHD 5 halveringstider for piller. Tenk deg at du har 10 av noe. Så halverer du det, da har du 5. Halverer du det enda en gang, så har du 2,5. Enda en gang, 1,25. Fjerde gang, 0,625. Halverer du det for femte (og siste gang), så har du 0,3125. 0,3125 er jo ingenting i forhold til 10. (Når nivåene blir små nok gjelder ikke halveringstidene, da er det andre modeller for reduksjon som gjelder, men det er bare av akademisk interesse i denne sammenhengen.) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Ifølge NHD 5 halveringstider for piller. Tenk deg at du har 10 av noe. Så halverer du det, da har du 5. Halverer du det enda en gang, så har du 2,5. Enda en gang, 1,25. Fjerde gang, 0,625. Halverer du det for femte (og siste gang), så har du 0,3125. 0,3125 er jo ingenting i forhold til 10. (Når nivåene blir små nok gjelder ikke halveringstidene, da er det andre modeller for reduksjon som gjelder, men det er bare av akademisk interesse i denne sammenhengen.) Men jeg forstår ikke dette, er ikke god i matte Hvor lang tid tar det før alt er ute av kroppen? 0 Siter
ISW Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Det blir jo litt annerledes med depotinjeksjoner, siden du da på en måte har en "innebygget pilleboks" som stadig tømmes før du kan begynne å regne halveringstid, men jeg vet ikke helt sikkert Uansett håper jeg at du gjør det riktige valget, hva nå enn det måtte være 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Det blir jo litt annerledes med depotinjeksjoner, siden du da på en måte har en "innebygget pilleboks" som stadig tømmes før du kan begynne å regne halveringstid, men jeg vet ikke helt sikkert Uansett håper jeg at du gjør det riktige valget, hva nå enn det måtte være Jeg gjør det riktige valget, jeg følger hjertes røst Og hører på min intuisjon 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Det blir jo litt annerledes med depotinjeksjoner, siden du da på en måte har en "innebygget pilleboks" som stadig tømmes før du kan begynne å regne halveringstid, men jeg vet ikke helt sikkert Tror det er likt siden man fikk opplyst halveringstid på depotpreparatet (som er en helt annen enn halveringstiden for denne medisinen i pilleform), men jeg vet jo ikke sikkert. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Men jeg forstår ikke dette, er ikke god i matte Hvor lang tid tar det før alt er ute av kroppen? Hvis det NHD har sagt om piller også gjelder for depotinjeksjoner, så blir det vel 3 uker ganger 5, altså 15 uker... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Hvis det NHD har sagt om piller også gjelder for depotinjeksjoner, så blir det vel 3 uker ganger 5, altså 15 uker... Ok, tusen takk Det var lenge syns jeg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Jeg gjør det riktige valget, jeg følger hjertes røst Og hører på min intuisjon For deg betyr det et elendig og dårlig valg. Dessverre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 For deg betyr det et elendig og dårlig valg. Dessverre. Jeg tror ikke det, og min behandler forstår det. Psykiateren hadde sagt det var mitt valg om jeg ville bli syk igjen, men jeg vil ikke bli syk igjen og tror ikke jeg blir det heller. Det er en stemme i meg som sier jeg gjør det rette, den kommer fra hjertet. Ikke vits i å gjøre meg usikker da 0 Siter
Inner self Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Jeg skjønner ikke att du vil slutte med medisin. Det kan føre til ny psykose. Har du vært psykotisk mere enn en gang bør du i alle fall ikke slutte!For meg har psykose alltid vært noe negativt, noe jeg gjerne tar noen piller for å slippe.Kanskje du har en annen type schizofreni enn meg? Hvis du ikke har paranoid schizofreni, men en annen type er det ekstra farlig å slutte med medisin, da disse typene av schizofreni har enda større risiko for kognitiv svikt. 0 Siter
Nycora Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Jeg tror ikke det, og min behandler forstår det. Psykiateren hadde sagt det var mitt valg om jeg ville bli syk igjen, men jeg vil ikke bli syk igjen og tror ikke jeg blir det heller. Det er en stemme i meg som sier jeg gjør det rette, den kommer fra hjertet. Ikke vits i å gjøre meg usikker da Har du en skikkelig redningsplan for hvordan du skal takle psykotiske symptomer hvis de kommer? Kanskje lurt at du nå setter deg ned og skriver en liste med faresymptomer? Hvilke symptomer fikk du sist du var syk? Hva gjør du, utenom medisiner, hvis dette kommer tilbake? Hvordan skal du tenke, for å holde deg frisk? Tror du at du kommer til å klare dette uten medisiner? Skriv ned en lang liste og prøv å huske på hvilke symptomer du hadde da du var psykotisk, hvis du husker da. Tror det er lurt med en redningsplan, noe du kan se på når du blir syk igjen. Jeg trodde for 5 måneder siden at jeg skulle greie meg fint uten ap. Var faktisk veldig optimistisk enda for to uker, siden, selv om det har vært noen bølgedaler i sommer. Nå vet jeg ikke lengre, er veldig i tvil om hva jeg bør gjøre. Ikke morsomt med de sorte hullene jeg faller nedi, bare for ting som jeg burde takle. Nå har jo vi ulike sykdommer. Tror sykdommen din har dårlig prognose uten medisiner? Mulig jeg tar feil her da... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Jeg skjønner ikke att du vil slutte med medisin. Det kan føre til ny psykose. Har du vært psykotisk mere enn en gang bør du i alle fall ikke slutte! For meg har psykose alltid vært noe negativt, noe jeg gjerne tar noen piller for å slippe. Kanskje du har en annen type schizofreni enn meg? Hvis du ikke har paranoid schizofreni, men en annen type er det ekstra farlig å slutte med medisin, da disse typene av schizofreni har enda større risiko for kognitiv svikt. Jeg er så lei av medisiner nå og vil jo bare være meg selv, det er jo opp til meg det. Men vil ikke bli syk, føler meg ikke syk nå i alle fall, vet ikke hvor lang tid det går jeg men kjenner fort om jeg blir syk igjen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Har du en skikkelig redningsplan for hvordan du skal takle psykotiske symptomer hvis de kommer? Kanskje lurt at du nå setter deg ned og skriver en liste med faresymptomer? Hvilke symptomer fikk du sist du var syk? Hva gjør du, utenom medisiner, hvis dette kommer tilbake? Hvordan skal du tenke, for å holde deg frisk? Tror du at du kommer til å klare dette uten medisiner? Skriv ned en lang liste og prøv å huske på hvilke symptomer du hadde da du var psykotisk, hvis du husker da. Tror det er lurt med en redningsplan, noe du kan se på når du blir syk igjen. Jeg trodde for 5 måneder siden at jeg skulle greie meg fint uten ap. Var faktisk veldig optimistisk enda for to uker, siden, selv om det har vært noen bølgedaler i sommer. Nå vet jeg ikke lengre, er veldig i tvil om hva jeg bør gjøre. Ikke morsomt med de sorte hullene jeg faller nedi, bare for ting som jeg burde takle. Nå har jo vi ulike sykdommer. Tror sykdommen din har dårlig prognose uten medisiner? Mulig jeg tar feil her da... Kanskje jeg ikke helt tror på at jeg har diagnosen? I alle fall kjenner jeg meg selv godt nå og vet når jeg begynner å bli syk, så jeg har kontroll. Jeg har zeldox liggende som jeg kan ta hvis jeg kjenner jeg blir dårlig, men da blir jeg veldig skuffet. Har sett på bilder, jeg ser jo frisk ut selv om jeg var syk. Men takk for gode råd :-) 0 Siter
Nycora Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Kanskje jeg ikke helt tror på at jeg har diagnosen? I alle fall kjenner jeg meg selv godt nå og vet når jeg begynner å bli syk, så jeg har kontroll. Jeg har zeldox liggende som jeg kan ta hvis jeg kjenner jeg blir dårlig, men da blir jeg veldig skuffet. Har sett på bilder, jeg ser jo frisk ut selv om jeg var syk. Men takk for gode råd :-) Bra du har kontroll :-). Ønsker deg en fin helg! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Bra du har kontroll :-). Ønsker deg en fin helg! Ellers hadde jeg ikke gjort dette :-) Ha en god helg du også 0 Siter
Nycora Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Ellers hadde jeg ikke gjort dette :-) Ha en god helg du også Det å betvile sin diagnose tror jeg er et vanlig fenomen når man føler seg friskere. Jeg føler jeg sitter med skjegget i postkassen nå og angrer ting jeg har skrevet og gjort i det siste. Jeg husker veldig lite av det som har skjedd de siste dagene, men jeg tror jeg holder på å komme meg litt. Betviler ihvertfall ikke at jeg er ganske syk lengre. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Kanskje jeg ikke helt tror på at jeg har diagnosen? I alle fall kjenner jeg meg selv godt nå og vet når jeg begynner å bli syk, så jeg har kontroll. Jeg har zeldox liggende som jeg kan ta hvis jeg kjenner jeg blir dårlig, men da blir jeg veldig skuffet. Har sett på bilder, jeg ser jo frisk ut selv om jeg var syk. Men takk for gode råd :-) Hei! Man må nok både gjøre feil og egne erfaringer for å gjøre gode og kloke valg for fremtiden. Derfor tror jeg det er bra for deg å prøve :-) Så vil tiden vise om du klarer deg uten medisiner. En venn av meg med asperger som har noe psykoseproblematikk, sluttet med medisiner etter en del tvil og ønske om det, det gikk ikke lang tid ,også ble vedkommende syk, nå vil ikke slutte på medisiner mer, har et godt og stabilt liv med medisiner. Men jeg tenker, sikkert greit å gjøre seg noen slike erfaringer selv. Lykke til, håper valget ditt viser seg å være bra :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Det å betvile sin diagnose tror jeg er et vanlig fenomen når man føler seg friskere. Jeg føler jeg sitter med skjegget i postkassen nå og angrer ting jeg har skrevet og gjort i det siste. Jeg husker veldig lite av det som har skjedd de siste dagene, men jeg tror jeg holder på å komme meg litt. Betviler ihvertfall ikke at jeg er ganske syk lengre. Ok, jeg har ingen psykotiske symptomer nå så føler meg jo frisk. Bortsett fra at jeg er veldig lat, men det er vel medisinen som henger igjen. Vil ha den giften ut av kroppen, tror jeg kommer til å føle meg renere da. Ellers kjenner jeg litt energi som kiler meg i hodet og i pannen, det er lenge siden. Det er bare behagelig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.