stjernestøv Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Det har jeg aldri sagt. Bare fortsett, du. Nei jeg vil ikke, det er nok nå. Men takk for din synsvinkel, har ikke tenkt på det. Prøver ikke oppnå noe med dette, men det er fint at folk vil meg bra. Men jeg er da voksen og kan ta avgjørelser selv, men fint med innspill noen ganger. Men skal gi meg nå, nok er nok 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Nei jeg vil ikke, det er nok nå. Men takk for din synsvinkel, har ikke tenkt på det. Prøver ikke oppnå noe med dette, men det er fint at folk vil meg bra. Men jeg er da voksen og kan ta avgjørelser selv, men fint med innspill noen ganger. Men skal gi meg nå, nok er nok Men nå har du startet en masse tråder om dette de siste ukene...Anonymous poster hash: d5221...48e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Men hvis det tar ni måneder før jeg blir syk har jeg litt tid på meg, og det er jo bra. Kan tenke mye på den tiden, og det er jo ingen skam å snu Men du kan risikere å miste en masse hjerneceller i mellomtiden!Anonymous poster hash: d5221...48e 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. september 2013 Forfatter Skrevet 28. september 2013 Men nå har du startet en masse tråder om dette de siste ukene...Anonymous poster hash: d5221...48e Så nå er det nok 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. september 2013 Forfatter Skrevet 28. september 2013 Men du kan risikere å miste en masse hjerneceller i mellomtiden!Anonymous poster hash: d5221...48e Det er vel under psykose man mister hjerneceller, og det gjør jo de som drikker alkohol og. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Hvor farlig det er å forsøke uten medisiner (antipsykotika) avhenger jo veldig mye av hvor alvorlig utgave av slike sykdommer man har, da... Selv om du nok har en alvorlig sykdom, så tror jeg ikke du har vært sånn at du må hentes mot din vilje, og holdes på skjermet over tid? Jeg tror du vil oppsøke hjelp om det skulle bli for ille igjen, jeg. Akkurat som jeg gjorde. Lykke til! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. september 2013 Forfatter Skrevet 28. september 2013 Hvor farlig det er å forsøke uten medisiner (antipsykotika) avhenger jo veldig mye av hvor alvorlig utgave av slike sykdommer man har, da... Selv om du nok har en alvorlig sykdom, så tror jeg ikke du har vært sånn at du må hentes mot din vilje, og holdes på skjermet over tid? Jeg tror du vil oppsøke hjelp om det skulle bli for ille igjen, jeg. Akkurat som jeg gjorde. Lykke til! Tusen takk Nei har aldri blitt hentet eller vært på tvang, jeg har klart å oppdra to unger på tross av min sykdom. Det er utrolig hva man greier i skjule når man går inn for det, og jeg er nok en sterk person alt i alt. Jeg klarer meg nok og vet når nok er nok. Nå er jeg så gammel og kjenner meg selv så godt, vet når jeg begynner å bli syk. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Om det er lurt for stjernestøv å slutte på medisinene eller ikke har jeg ingen formening om. Men: man mister ikke hjerneceller hverken av å slutte på medisiner eller å være psykotisk. Dette er en myte, og seiglivet sådan. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Om det er lurt for stjernestøv å slutte på medisinene eller ikke har jeg ingen formening om. Men: man mister ikke hjerneceller hverken av å slutte på medisiner eller å være psykotisk. Dette er en myte, og seiglivet sådan. Besides... hva innebærer det egentlig å miste disse hjernecellene? Betyr det at man blir mindre intelligent? Jeg ser ikke helt automatikken i det, men... for det er da ikke hjernens volum som avgjør intelligens... 0 Siter
Inner self Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Man blir skadet kognitivt av å ha psykose, og det er ikke noen myte. Men man kan bygge det opp igjen, men det tar lengre og lengre tid hver gang. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Man blir skadet kognitivt av å ha psykose, og det er ikke noen myte. Men man kan bygge det opp igjen, men det tar lengre og lengre tid hver gang. motorPrøysen har lenket til forskning som sier at dette rett og slett kanskje bare dreier seg at hjernen kommer ut av form, pga. at man ofte ikke utfordrer hjernen i samme grad ved psykose. Ang. hjerneceller så lurer jeg fortsatt på sammenhengen med intelligens. Er det antall hjerneceller som avgjør hvor intelligent man er? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 Skrevet 29. september 2013 motorPrøysen har lenket til forskning som sier at dette rett og slett kanskje bare dreier seg at hjernen kommer ut av form, pga. at man ofte ikke utfordrer hjernen i samme grad ved psykose. Ang. hjerneceller så lurer jeg fortsatt på sammenhengen med intelligens. Er det antall hjerneceller som avgjør hvor intelligent man er? Du å ikke ta ting så bokstavlig! Man mister kognitive ferdigheter.Anonymous poster hash: d5221...48e 0 Siter
Gondor Skrevet 29. september 2013 Skrevet 29. september 2013 Menn har generelt større hjerner enn kvinner og har derav også plass til flere hjerneceller. Jeg har oppigjennom livet observert at menn gjør langt smartere og mer gjennomtenkte valg enn kvinner pga dette.Jeg bøyer meg for dette vitenskapelige faktum og opererer nå kun vegetativt. Jeg er bipolar, men har frafalt meg tittelen fordi kompleksiteten dette impliserer står i sterk kontrast til min kvinnelige hjernes kapasitet. Jeg kan rett og slett ikke leve opp til det dårlige ryktet.Jeg har gjennom lengre tid kommet frem til at jeg nå skal gå og legge meg selv om jeg ikke skjønner hvorfor. Jeg vet ikke hva det kommer , men plutselig dukker bilde av en tannbørste opp. Beklager. Nå må jeg stoppe. Tannbørsten krever nå all min hjernekraft. Dette er så komplisert at jeg ikke vet om jeg får lagt meg før om et par, tre dager. 0 Siter
Inner self Skrevet 30. september 2013 Skrevet 30. september 2013 motorPrøysen har lenket til forskning som sier at dette rett og slett kanskje bare dreier seg at hjernen kommer ut av form, pga. at man ofte ikke utfordrer hjernen i samme grad ved psykose. Ang. hjerneceller så lurer jeg fortsatt på sammenhengen med intelligens. Er det antall hjerneceller som avgjør hvor intelligent man er? Jeg vet i alle fall på meg selv att jeg har blitt mye sløvere intelligentmessig de siste 20 årene. Da jeg var 18 var jeg en veldig smart type, med intelligens i de øvre 10% av befolkningen. Det kan jeg ikke si nå.. Om noe av det kommer av min passive livsstil, eller om det kommer av psykotisk historie, det vet jeg ikke, men i alle fall, jeg er ikke like smart som jeg var.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.