Gjest Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Hei. Jeg har sterk mistanke om at jeg har ADD/trekk av ADD. Jeg fungerer stort sett fint i hverdagen, men i perioder med stress (hvor det skjer mye spennende, nytt og viktig som eksamen, flytting, ny jobb, ny kjæreste osv) kan jeg glemme viktige ting som å ta ppillene, glemme lommeboka på bussen, glemme avtaler osv). Dette gjør meg veldig engstelig fordi jeg ikke stoler på meg selv og hele tiden føler jeg må overvåke at jeg får med meg viktige ting. Denne engstelsen er også ofte veldig overdrevet. Siden jeg stort sett fungerer fint, lurte jeg på om det er mulig å få resept på ritalin eller liknende i perioder med stress for å slippe alt dette styret. Kan du også fortelle noe om hvordan ADHD henger sammen med stress? Mvh 0 Siter
Tamiria Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 ADHD/ADD er nok mye mer enn bare glemsomhet i perioder med stress. Det er snakk om konsentrasjonsproblem, oppmerkomhetesproblem, uro, lav frustrasjonsterskel, trenger varriasjon, motivasjonsvansker m.m. Så er det trekk som er til stede hele tiden, ikke kun under stress. Jeg er selv under utredning, Takler heller ikke stress eller press, da blir jeg veldig frustrert og klarer ikke fungere. Og selv med veldig mange ADHD trekk så mener dem på DPS her i byen at ADHD er mindre sannsynlig.(Har og adhd i familien, men fortsatt mener dem at det er lite sansynlig at mine problem er relatert til ADHD) Virker mer som du sliter med med å takle perioder med stress/høyt tempo, og som kanskje stresmestringsteknikker kunne ha hjulpet med? Ritalin vil nok ikke hjelpe med disse tingene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.