br123vn Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Jeg har nylig startet opp i behandling for "uspesifisert dissossiativ lidelse" Jeg vet ikke hva jeg går til, og kjenner meg egentlig veldig redd. Jeg er redd for å rippe opp i masse gammel dritt, samtidig så ser jeg jo at jeg ikke akkurat fungerer veldig bra slik tingene er nå. Jeg føler jeg strekker mine egne grenser veldig langt nå, og er i grunnen redd for å falle nedi det svarte hullet igjen. Jeg føler jeg mister kontrollen litt, sover nesten ingenting, og er litt redd for å miste kontrollen og gjøre meg selv noe. Jeg har ikke selvmordsplaner eller noe, men stoler liksom ikke helt på mine egne impulser, pga tidligere hendelser. Er det noen her med erfaring med behandling for dette? Er det stor sjanse for at ting blir verre liksom? Jeg har ny behandler som ikke kjenner meg og motsatt, og syns det er vanskelig å fortelle hvor redd jeg er nå. 0 Siter
Nycora Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Du bør finne ut hvilken type terapi denne behandleren driver. ( Meta)kognitiv, psykoanalytisk, eller hva det måtte være. Hvis terapien blir veldig problemfokusert, har jeg liten tro på det. Har mere tro på å få noen verktøy for hvordan takle livet nå og i framtiden. Personlig har jeg størst tro på kognitiv terapi. Det har hjulpet meg i allefall. 0 Siter
br123vn Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 Takk. Denne psykologen er psykologspesialist, spesialisert på slike ting. Når du skriver det du skriver, så husker jeg vel at han har nevnt noe om at vi skal jobbe med å finne måter å takle alle de symptomene sykdommen gir da. Og noe om indre vegg og sånn.... Får håpe det blir slik han skal jobbe da. Men er redd likevel da... 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Hva mener du med "spesialisert på slike ting"? Psykologer i Norge kan spesialisere seg innenfor ti retninger: klinisk voksenpsykologi, klinisk barne- og ungdomspsykologi, klinisk arbeidspsykologi, klinisk nevropsykologi, psykologisk habilitering, psykologisk arbeid med rus- og avhengighetsproblemer, klinisk familiepsykologi, klinisk gerontopsykologi, klinisk psykologi med psykoterapi, klinisk samfunnspsykologi. Får håpe dette er en flink psykolog som kan hjelpe og støtte deg og ikke gjøre deg verre. Noen vil grave og provosere, mens andre kan gi deg verktøy til å komme videre. Og noen bare soser. 0 Siter
br123vn Skrevet 27. september 2013 Forfatter Skrevet 27. september 2013 ah, ok. Nei, altså, han sa han hadde videreutdanning innen PTSD og dissossiative lidelser. Mere konkret aner jeg ikke. 0 Siter
Nycora Skrevet 29. september 2013 Skrevet 29. september 2013 Takk. Denne psykologen er psykologspesialist, spesialisert på slike ting. Når du skriver det du skriver, så husker jeg vel at han har nevnt noe om at vi skal jobbe med å finne måter å takle alle de symptomene sykdommen gir da. Og noe om indre vegg og sånn.... Får håpe det blir slik han skal jobbe da. Men er redd likevel da... Ingenting å være redd for. Psykologer biter ikke . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.