Tamiria Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Hei. Jeg er ei dame som er under utredning på DPS her i byen hvor jeg bor. De tingene som jeg utredes for er personlghetsforrstyrrelser, Bipolar og ADHD. Jeg sliter veldig med humørsvingninger, lav frustrasjonsterskel, konsentrasjonsvansker,oppmerksmhetssvikt, motivasjonssvikt, indre uro, går fort lei ting, noe impulsiv, depresjoner +++ Jeg har og ei søster som nettopp har fått diagnosen ADHD. Hun og jeg er ganske like, bortsett fra jeg har større svingninger i humør. Nå mener DPS at ADHD er mindre sannsynlig hos meg, og at det er mer sannsynlig at det er snakk om både AvPD og BPD, muligens noe innenfor det bipolare. Saken skal tas opp hos en spesialist og høre om han vil ha meg inn først, vist ikke blir dette tatt opp i tverrfaglig team hvor de tingene min pysk. sykepleier har funnet ut og diagnose settes der. Men er det vanlig med konsentrasjonsvansker, oppmerksomhetessvikt og motivasjonssvikt innen for AvPD og BPD? AvPD som diagnose overrasker meg ikke, men selv føler jeg adhd er mer riktig enn BPD. 0 Siter
Tamiria Skrevet 28. september 2013 Forfatter Skrevet 28. september 2013 Har lest alt jeg kan komme over om Borderline personlighetsforstyrrelse og kan ikke se at det står noe om at konsentrasjon/motivasjon/oppmerkesomhetsvansker der. Og disse er ganske betydelig hos meg. Går på høyskole nå, og kan trygt si at dette er ett veldig stort problem blitt. Håper det ikke tar for langt tid før jeg hører fra DPS og da får vite veien videre. Håper noen har kjennskap til dette. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Selv om du sliter veldig med konsenstrasjonen, så er det nok ikke snakk om konsentrasjonsvansker typisk ADHD - ja, hvis du klarer de Høgskole-studiene. Kan selvsagt være det, men tror det er mindre sannsynlig. 0 Siter
Tamiria Skrevet 28. september 2013 Forfatter Skrevet 28. september 2013 Jobber veldig med å klare studiene, men ja, sliter veldig. Kommer jeg igjennom hele Bacheloren så er det på mye lengre tid enn 3år. Er vel heller mer snakk om 5-6år. :/ Blir fort urolig i forelseninger, særlig om det er ett fag jeg ikke forstår meg på/ikke liker. Tanker flyter helt andre steder, blir lett distrahert osv osv. Søsteren min har klart 3 årig høyskole utdannelse, med relativt gode karaktere og hun er nylig fått diagnosen ADHD. Er jo og veldig skiftende, dvs, jeg endrer interesser ofte. Går fort lei. Hater rutiner, må ha varriasjon osv. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Åja, hvis det må ta dobbelt så lang tid så mener jeg ikke det jeg sa. Håper du får svar! 0 Siter
Tamiria Skrevet 28. september 2013 Forfatter Skrevet 28. september 2013 Slik det ligger an nå så kommer det til å ta 6år. Dette er heller ikke første utdanningen jeg prøver meg på. :/ Har prøvd 2 andre studier, hvor og konsentrasjons/motiavasjonsproblem ødla. Men her var det og andre ting som ødela. Takk, ja håper og jeg får svar. Men takk for at du tok deg tid til å svare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.