Gå til innhold

Bør man springe fort som f----?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person som spiser tabletter som drops pga sterke smerter. Paralgin forte, tramadol, pinex, voltaren, ibux. Tar mere og mere smertestillende pga store smerter.

Nå har h%n begynt å drikke ganske mye alkohol og alt er negativt, samme hva jeg sier.

Kjenner at jeg ikke føler meg helt trygg på dette, vedkommende har blitt helt tullete før med denne kombinasjonen, men det er en del år siden. Ikke litt tullete heller egentlig. Ble banket sønder og sammen og tok strupetak på meg så jeg trodde min siste time var kommet.

Må få fram at h%n ikke er sånn til vanlig. Men nå er smertene så store at verken h%n eller jeg vet hva vi kan gjøre. Bør jeg stikke av?

Anonymous poster hash: 61065...8bb

Videoannonse
Annonse
  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

28

• TulleKoppen

21

• slabbedask

19

• AnonymBruker

16

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Må få fram at h%n ikke er sånn til vanlig. 

Det er sånn personen egentlig er. Det er verken piller eller alkohol som har gjort dette, det har bare vært utløsende. Personen er en psykopat.

Skrevet

Hva med en henvisning til en smertespesialist for å få noe smertestillende som hjelper?

Skrevet

Altså det er kanskje ikke snakk om antisosial personlighetsforstyrrelse, det er jo ikke sikkert, men jeg mener at når en person oppfører seg slikt som dette, så fortjener han det folkelige begrepet psykopat. Og ja, du må komme deg unna, jo fortere jo bedre.

Skrevet

Jeg ville ha vært veldig skeptisk til en person som håndterer fysisk smerte ved å hive i seg medisiner/alkohol på den måten.  Jeg snakker ut i fra min erfaring på området.  For meg vitner det om total mangel på selvkontroll, og evnen til å tåle ubehag er sannsynligvis ikke stor.

Skrevet

Jeg ville ha vært veldig skeptisk til en person som håndterer fysisk smerte ved å hive i seg medisiner/alkohol på den måten.  Jeg snakker ut i fra min erfaring på området.  For meg vitner det om total mangel på selvkontroll, og evnen til å tåle ubehag er sannsynligvis ikke stor.

Det er "selvmedisineringen" du reagerer på?

Ble banket sønder og sammen og tok strupetak på meg så jeg trodde min siste time var kommet.

I min verden er personer som utfører slik vold i sivil sammenheng psykopater.

Skrevet

Det er "selvmedisineringen" du reagerer på?

I min verden er personer som utfører slik vold i sivil sammenheng psykopater.

Nei, evnen til å tåle ubehag, uten å gå av hengslene.  Jeg glemmer aldri da jeg så min x med tannverk.  Han spiste medisiner og drakk til han kastet opp.  Diagnostisering er ikke min jobb, men du er sannsynligvis inne på noe.

Skrevet

Diagnostisering er ikke min jobb, men du er sannsynligvis inne på noe.

Godt vi er litt enige da. Men jeg forsøkte meg ikke på diagnostisering. Jeg mener det er totalt uvesentlig hva slags diagnose vedkommende måtte ha. Psykopati er ikke lenger et medisinsk begrep, og jeg mener det kan brukes på slike mennesker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, fort som f...

Skrevet

Jeg hadde aldri verden delt livet mitt med en slik person.

Ikke jeg heller.  Men forventningen til at andre skal tåle både fysisk og psykisk smerte er som regel høy :unsure: For det er ikke samme regler som gjelder for dem selv og andre.

Skrevet

Ja, fort som f...

Tror du ikke har levd så lenge? Faktisk så finnes det personer som har så store smerter at man ikke kan leve med disse smertene.  Hva gjør man da? Det finnes mennesker som har store psykiske smerter også, hva gjør du da?+ 

Dere vet faktisk ikke hva som skjer her akkurat nå, takk for svar, men noen ganger er faktisk livet i Norge også lik en "krigssone". Nesten i hvertfall.  Man blir mere tolerang, tror jeg , når man har opplevd mye ifra før. Jeg tåler mye..men noen ganger blir jeg veldig redd...og jeg tåler dette dårlig. Fyyy

Skrevet

Nei, det er feil, smerter, somatiske som psykiske, har ingenting med antisosial adferd å gjøre - det er det bare den antisosiale som kommuniserer, spesielt til sine (lydhøre) ofre.

Skrevet

Nei, det er feil, smerter, somatiske som psykiske, har ingenting med antisosial adferd å gjøre - det er det bare den antisosiale som kommuniserer, spesielt til sine (lydhøre) ofre.

Smerter oppleves forskjellig fra person til person.  Men evnen til å beherske seg, og hvordan man håndterer smertene, varierer veldig.  Noen hyler under  fødsler, mens andre ikke gir fra seg en lyd.

Skrevet

Smerter oppleves forskjellig fra person til person.  Men evnen til å beherske seg, og hvordan man håndterer smertene, varierer veldig.  Noen hyler under  fødsler, mens andre ikke gir fra seg en lyd.

Jeg er enig i det, men jeg mener altså at personer som ikke har antisosiale trekk aldri ville fått dette uansett hvor vondt de hadde fått det. Man kan sikkert si at det finnes personer som aldri ville vist noen antisosial adferd så lenge smertenivået hadde vært greit - men jeg ville holdt meg unna slike. Faen ass, man skal ikke tolerere sånne voldelige mennesker! Jeg hater vold, eneste tilfellene jeg mener det må til er ved lovoppholdelse og stridssituasjoner i forsvarssituasjoner.

Skrevet

Jeg er enig i det, men jeg mener altså at personer som ikke har antisosiale trekk aldri ville fått dette uansett hvor vondt de hadde fått det. Man kan sikkert si at det finnes personer som aldri ville vist noen antisosial adferd så lenge smertenivået hadde vært greit - men jeg ville holdt meg unna slike. Faen ass, man skal ikke tolerere sånne voldelige mennesker! Jeg hater vold, eneste tilfellene jeg mener det må til er ved lovoppholdelse og stridssituasjoner i forsvarssituasjoner.

Helt enig med deg ang. voldelige tendenser.  Det skal ikke tolereres under noen omstendighet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Uansett smerte er det ingen med normal personlighet som skambanker sine pårørende eller andre.

Slikt skjer kun ved alvorlige personlighetsavvik.

Skrevet

Det er veldig i tiden å hyle når man opplever fysisk smerte.  Det finnes ikke skam lenger ved å hyle "au" ved det minste lille ubehag.  Jeg gremmes når jeg hører mitt lille familiemedlem på 8 år hyle ut for "ingenting", og forteller han at han må spare disse utbruddene til det er alvor.  "Ulv, ulv".

Skrevet

Det er veldig i tiden å hyle når man opplever fysisk smerte.  Det finnes ikke skam lenger ved å hyle "au" ved det minste lille ubehag.  Jeg gremmes når jeg hører mitt lille familiemedlem på 8 år hyle ut for "ingenting", og forteller han at han må spare disse utbruddene til det er alvor.  "Ulv, ulv".

Nå høres du ut som en sur kjerring.

Anonymous poster hash: ea545...360

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...