Gå til innhold

Bør man springe fort som f----?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hold kjeften din.  Du som ikke engang tør å stå for noe annet enn et anonymt nick.  Beundringsverdig :wacko:

Jøss så gretten du er.

Anonymous poster hash: 918c6...663

Videoannonse
Annonse
  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

28

• TulleKoppen

21

• slabbedask

19

• AnonymBruker

16

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg mener det.  Du er intelligent og opplyst :) Og har mye verdifullt å tilføre dette forumet.  Synes jeg da ;)

Det er fint å høre! Spesielt fra deg, da jeg mener du sier hva du mener. Jeg syns også det er bra om du fortsetter her, det er viktig med folk som har egne meninger (ta dette med synet ditt på å søke hjelp. Jeg er ikke helt sikker på om jeg ville gjort det samme som deg, som du har fortalt om, men det blir veldig mye den der "du må komme deg til fastlegen for å starte prosessen så fort som svint" - det er sunt med debatt).  :)

Skrevet

Uansett smerte er det ingen med normal personlighet som skambanker sine pårørende eller andre.

Slikt skjer kun ved alvorlige personlighet

Hei. ;). Faktisk så har dette vært hverdagen min i ganske mange år, men .....

Anonymous poster hash: 61065...8bb

Skrevet

Voldelighet  er ikke normalt uansett, men jeg bet meg merke i at personen ikke er slik til vanlig og det er jo først og fremst det er personen må ha noen uutholdelige smerter jeg tenker på da.

Sånn tenkte jeg også.  Det største problemet er ofte at smerter ikke går over og at det kan gå mange år før man får skikkelig hjelp. Fastleger har dårlig kompetanse på smertestillende ofte.

Skrevet (endret)

Hvorfor har du så mye i mot smertestillende? Husker du var sterkt i mot det da jeg begynte på ad også, men det var jo disse som gjorde at jeg kom meg på beina igjen. For ordnes skyld, jeg bruker dem ikke lenger :-) Har du en generell angst for tabletter? ;)

Jeg er rimelig sjokkert over svarene du gir meg her inne nå.  Har jeg noensinne gjort noe annet enn å støtte deg? Jeg mener at voksne mennesker bør klare seg gjennom livet, mest mulig,  uten hjelp av piller. Så langt det er mulig uten at det er alvorlig sykdom representert.  "En pille for alt som er ille" - er ikke min stil.

Endret av Colette
Nicklusheletida
Skrevet

Jeg er rimelig sjokkert over svarene du gir meg her inne nå.  Har jeg noensinne gjort noe annet enn å støtte deg? Jeg mener at voksne mennesker bør klare seg gjennom livet uten hjelp av piller. 

Colette, hva skjer i kveld ? Hva er galt med svaret jeg ga til deg? Jeg spurte deg jo bare om hvorfor du var i mot tabletter? Jeg trodde ikke jeg sa noe galt ? Les det på nytt i morgen igjen du :-)

Skrevet

Jeg er rimelig sjokkert over svarene du gir meg her inne nå.  Har jeg noensinne gjort noe annet enn å støtte deg? Jeg mener at voksne mennesker bør klare seg gjennom livet uten hjelp av piller. 

Piller generelt, eller kun smertestillende?

Har du noen gang hatt rotspissbetennelse? Det har jeg, og jeg hadde IKKE taklet ventetiden på tannlegetime uten Ibux/Paracet. Det samme gjaldt smertene etter en rotfylling. 

Skrevet

Jeg er rimelig sjokkert over svarene du gir meg her inne nå.  Har jeg noensinne gjort noe annet enn å støtte deg? Jeg mener at voksne mennesker bør klare seg gjennom livet, mest mulig,  uten hjelp av piller. Så langt det er mulig uten at det er alvorlig sykdom representert.  "En pille for alt som er ille" - er ikke min stil.

Selv om du selv klarer deg uten tabletter skal du være forsiktig med å uttale deg om hva andre bør gjøre.  

Anonymous poster hash: 53cb4...5ca

Skrevet

Det er fint å høre! Spesielt fra deg, da jeg mener du sier hva du mener. Jeg syns også det er bra om du fortsetter her, det er viktig med folk som har egne meninger (ta dette med synet ditt på å søke hjelp. Jeg er ikke helt sikker på om jeg ville gjort det samme som deg, som du har fortalt om, men det blir veldig mye den der "du må komme deg til fastlegen for å starte prosessen så fort som svint" - det er sunt med debatt).  :)

Ta det til deg :)  Jeg synes du fortjener det.  Og ja, jeg sier hva jeg mener ;)

Skrevet

Gitt en som har sterke meninger om noe. Mange vil oppleve seg som et "avvik", liksom en rød ert i ertesuppa. Alle som ikke deler disse meningene vil nok oppleve det som et "avvik", men man forholder seg ulikt til dette. Noen vil begynne å plages ved den røde erten, man tolker det som en personlig angrep at det forekommer en rød ert. Kanskje det er fordi man selv lagde suppen, og mener en kokk ikke burde tillate røde erter. Andre, igjen, vil begynne å analysere dette, den røde erten altså. Er erten egentlig rød, mener de? Er den tilsatt konditorfarge, kanskje? Men du har den siste gruppen som syns det er helt greit med en rød ert der. Man trenger ikke nødvendigvis _spise_ den, men noen ser på det som et fint innslag i hverdagen. Kanskje det er viktig for fremtidige kokkeferdigheter det å vite at det kan forekomme røde erter! Så Colette, du er min røde ert!  :D

Skrevet

Piller generelt, eller kun smertestillende?

Har du noen gang hatt rotspissbetennelse? Det har jeg, og jeg hadde IKKE taklet ventetiden på tannlegetime uten Ibux/Paracet. Det samme gjaldt smertene etter en rotfylling. 

Ja, det har jeg hatt. Med rotfylling. Og da hjalp jo ingenting....Og jeg har vært hos tannlegen 25 ganger det siste året, og fått implantert 6 implantater, 7 kroner og reparert et ukjent antall tenner. 

Skrevet

Ja, det har jeg hatt. Med rotfylling. Og da hjalp jo ingenting....Og jeg har vært hos tannlegen 25 ganger det siste året, og fått implantert 6 implantater, 7 kroner og reparert et ukjent antall tenner. 

Siden ingen ting hjalp forstår man jo hvorfor du ikke ser poenget med å ta smertestillende. For meg tok en skikkelig dose Ibux/Paracet bort 80% av smertene. 

Skrevet

Selv om du selv klarer deg uten tabletter skal du være forsiktig med å uttale deg om hva andre bør gjøre.  

Det er nettopp det som et poenget.  Unge i dag overspiser smertestillende, og det er ikke bra.

http://www.smp.no/nyheter/article8258007.ece

Er det et sunnhetstegn?

Skrevet

Siden ingen ting hjalp forstår man jo hvorfor du ikke ser poenget med å ta smertestillende. For meg tok en skikkelig dose Ibux/Paracet bort 80% av smertene. 

Ikke hos meg.  Kun for en liten stund av gangen.

Skrevet

Og dette klarte du uten bedøvelse?

Skrevet

En person som spiser tabletter som drops pga sterke smerter. Paralgin forte, tramadol, pinex, voltaren, ibux. Tar mere og mere smertestillende pga store smerter.

Nå har h%n begynt å drikke ganske mye alkohol og alt er negativt, samme hva jeg sier.

Kjenner at jeg ikke føler meg helt trygg på dette, vedkommende har blitt helt tullete før med denne kombinasjonen, men det er en del år siden. Ikke litt tullete heller egentlig. Ble banket sønder og sammen og tok strupetak på meg så jeg trodde min siste time var kommet.

Må få fram at h%n ikke er sånn til vanlig. Men nå er smertene så store at verken h%n eller jeg vet hva vi kan gjøre. Bør jeg stikke av?

Ja, selvfølgelig skal du det. Du hadde vel ikke spurt om du ikke allerede visste det? Dette er ikke normalt. Han er ikke god, så stikk.

Skrevet

Det er nettopp det som et poenget.  Unge i dag overspiser smertestillende, og det er ikke bra.

Er det et sunnhetstegn?

Det er forskjell på å overspise smertestillende, og ta et par tabletter når man virkelig har smerter (etter for eksempel tanntrekking eller rotfylling). Men du er vel så tøff at du trekker tenner og rotfyller uten bedøvelse du?

Skrevet

Og dette klarte du uten bedøvelse?

Ja, det vil jeg tro!

Skrevet

Er det et sunnhetstegn?

Det finnes en mellomveg.  Vi kan aldri vite hvilke smerte og smerteterskel andre har.

Skrevet

Ikke hos meg.  Kun for en liten stund av gangen.

Nettopp, det viser vel hvor forskjellig folk er, og hvor dum din generalisering er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...