Nicklusheletida Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Hun har vel klaget over hvor fælt dette forumet er nå flere fredager på rad. Åja, det har jeg ikke fått meg. Jeg har nemlig ikke vært her fordi forumet er så fælt :-) Jeg mener i hvert fall at dol er slitsomt og jeg savner det gamle. Men aldri så galt at ikke det er godt for noe. Jeg er ikke avhengig lenger :-) 0 Siter
Colette Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Hun har vel klaget over hvor fælt dette forumet er nå flere fredager på rad. Du tar jo aldri til deg mine tilbakemeldinger, gjør du vel? For ingen skal jo ha opplevd noe verre enn deg? Og har de det, så bare driter du det ut? Utrolig usympatisk. 0 Siter
slabbedask Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 (endret) Du tar jo aldri til deg mine tilbakemeldinger, gjør du vel? For ingen skal jo ha opplevd noe verre enn deg? Og har de det, så bare driter du det ut? Utrolig usympatisk. Det er du som kategorisk mener alle voksne bør klare seg uten smertestillende. Bortsett fra hos tannlegen da, for der trengte du bedøvelse, og da blir det jo noe annet. Og du bør være den siste som beskylder andre for å være "usympatiske". Endret 27. september 2013 av slabbedask 0 Siter
Colette Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Det er du som kategorisk mener alle voksne bør klare seg uten smertestillende. Bortsett fra hos tannlegen da, for der trengte du bedøvelse, og da blir det jo noe annet. Om du bør være den siste som beskylder andre for å være "usympatiske". Du får bare forstå det jeg sier som du vil og ønsker. Jeg vet at sterke smerter krever piller for de fleste av oss. Alt har en grense. Men noen smerter er uutholdelige, og må behandles. Men jeg mener også at hverdagssmerter bør tolereres av de fleste. Mitt tilfelle er slik at jeg oftest tilbringer dagene med å høre på andres plager. Og jeg er dritt lei. De fleste som klager er 20 år yngre enn meg. Og der burde være meg som har grunn til å klage over de belastninger livet gir. Men mitt overskudd må brukes på andre. Og de aner ikke at jeg har hatt kreft en gang, for de er alt for opptatt av seg og sitt. 0 Siter
slabbedask Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Du får bare forstå det jeg sier som du vil og ønsker. Jeg vet at sterke smerter krever piller for de fleste av oss. Alt har en grense. Men noen smerter er uutholdelige, og må behandles. Men jeg mener også at hverdagssmerter bør tolereres av de fleste. Syntes ikke du skal sitte på din høye hest og definere hva slags hverdagssmerter andre skal tolerere. Mitt tilfelle er slik at jeg oftest tilbringer dagene med å høre på andres plager. Og jeg er dritt lei. De fleste som klager er 20 år yngre enn meg. Og der burde være meg som har grunn til å klage over de belastninger livet gir. Men mitt overskudd må brukes på andre. Og de aner ikke at jeg har hatt kreft en gang, for de er alt for opptatt av seg og sitt. Det får du ta opp med de det gjelder. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Dette syns jeg ble rimelig ufølsomt, slabbedask... hårreisende, ja det mener jeg. Jeg føler stor sympati med Colette og hennes "historie" her, men du (og andre) driver fortsatt og forsvarer dere mot en helt generell uttalelse som dere opplevde som personkrenkende... 0 Siter
Colette Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 OK. Godnatt. Og sov godt. Du er som de fleste andre, tydeligvis. Selvopptatt og i selvforsvar. Men jeg overlever nok, siden jeg ikke har noen forventninger lenger - verken i rl eller på nett. Bare vær klar over at jeg ikke er å så tøff som jeg later som. 0 Siter
Colette Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Dette syns jeg ble rimelig ufølsomt, slabbedask... hårreisende, ja det mener jeg. Jeg føler stor sympati med Colette og hennes "historie" her, men du (og andre) driver fortsatt og forsvarer dere mot en helt generell uttalelse som dere opplevde som personkrenkende... Takk Tullekoppen :-) Jeg har aldri hatt noen forventninger til Slabbedask, og svarene hans, Han har svart meg sånn så lenge jeg kan huske. 0 Siter
slabbedask Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Dette syns jeg ble rimelig ufølsomt, slabbedask... hårreisende, ja det mener jeg. Jeg føler stor sympati med Colette og hennes "historie" her, men du (og andre) driver fortsatt og forsvarer dere mot en helt generell uttalelse som dere opplevde som personkrenkende... Er det noen som er ufølsomme her er det Colette med sine generaliseringer over andres behov for smertestillende. 0 Siter
slabbedask Skrevet 27. september 2013 Skrevet 27. september 2013 Takk Tullekoppen :-) Jeg har aldri hatt noen forventninger til Slabbedask, og svarene hans, Han har svart meg sånn så lenge jeg kan huske. Og det er det en god grunn til slik som du holder på. 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Takk. Jeg blir helt matt når jeg leser svarene her, jeg tror ikke folk har hatt skikkelig vondt når de svarer slik. Heldigvis finnes det smertespesialister som kan hjelpe. Jeg mener også at det er viktig med god smertebehandling. Men jeg tror ikke manglende smertebehandling er det som får en person til å skambanke en av sine nærmeste. 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 En person som spiser tabletter som drops pga sterke smerter. Paralgin forte, tramadol, pinex, voltaren, ibux. Tar mere og mere smertestillende pga store smerter. Nå har h%n begynt å drikke ganske mye alkohol og alt er negativt, samme hva jeg sier. Kjenner at jeg ikke føler meg helt trygg på dette, vedkommende har blitt helt tullete før med denne kombinasjonen, men det er en del år siden. Ikke litt tullete heller egentlig. Ble banket sønder og sammen og tok strupetak på meg så jeg trodde min siste time var kommet. Må få fram at h%n ikke er sånn til vanlig. Men nå er smertene så store at verken h%n eller jeg vet hva vi kan gjøre. Bør jeg stikke av? Anonymous poster hash: 61065...8bb Anonymous poster hash: 61065...8bb Siden vedkommende har begynt å drikke mye alkohol i tillegg til alle pillene, så synes jeg du skal trekke deg unna en periode. Vedkommende bør be om henvisning til smertespesialist. Det finnes privatpraktiserende avtalespesialister f.eks. i Oslo som både har kort ventetid og er svært kompetente. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Uansett smerte er det ingen med normal personlighet som skambanker sine pårørende eller andre. Slikt skjer kun ved alvorlige personlighetsavvik. Jeg påstår at vedkommende ikke er psykopat i hvert fall. Derimot har h%n vokst opp blant to psykopater og lært et reaksjonsmønster fra dem. En oppvekst full av vold og oppbanking gjør jo noe med en person. Har overlevd natten og nå får han kun smertestillende. Jeg har angst for i kveld, om det blir drikking av alkohol igjen. Håper ikke det. Jeg har sett mennesker bli totalt forandret når de får sterke smertestillende og drikker i tillegg. Jeg er livredd når dette skjer igjen. Tørr ikke ta så mye som et glass vin selv, må kanskje stikke av og kjøre bil. Jeg har ikke blitt slått på veldig mange år nå, vedkommende har jobbet hardt med seg selv og lært seg å reagere på annet vis. Det er bra, og årsaken til at jeg fortsatt er her. I tillegg har vi det veldig bra til vanlig. Disse smertene er ikke normale, så må finne årsaken til dem. Når et voksent menneske som egentlig tåler veldig mye, har så vondt at han gråter, da er det noe galt. Anonymous poster hash: 61065...8bb 0 Siter
tonie Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Generaliseringer er alltid dumme. Tror ingen her inne skjønner hva jeg mener. Jeg vet mitt om både fysisk og psykisk smerte, og jeg har gjort mine erfaringer her i livet. Jeg har vært operert for kreft, har hatt alvorlige tannproblemer osv I tillegg sliter jeg med angst og depresjon, og har gjort det store deler av mitt voksne liv. Men jeg forblir et offer for angrep her inne, og det orker jeg ikke mer, Colette, jeg håper du er sterk nok til å heve deg over denne hakkingen fra Slabbedasken. Det ser ut som han har valgt seg ut deg som sin egen hakkekylling. Om det kan være noen trøst er jeg enig med deg i omtrent alt du skriver her, og jeg vet at du har opplevd mer av både smerte og stygg oppførsel fra andre enn folk flest har. Du er i din fulle rett til å si hva du mener. Det er mye lettere å gå inn i en offerrolle enn å rette seg opp og kjempe, men du har aldri falt for den fristelsen. Det synes jeg er imponerende! 0 Siter
tonie Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Jeg påstår at vedkommende ikke er psykopat i hvert fall. Derimot har h%n vokst opp blant to psykopater og lært et reaksjonsmønster fra dem. En oppvekst full av vold og oppbanking gjør jo noe med en person. Har overlevd natten og nå får han kun smertestillende. Jeg har angst for i kveld, om det blir drikking av alkohol igjen. Håper ikke det. Jeg har sett mennesker bli totalt forandret når de får sterke smertestillende og drikker i tillegg. Jeg er livredd når dette skjer igjen. Tørr ikke ta så mye som et glass vin selv, må kanskje stikke av og kjøre bil. Jeg har ikke blitt slått på veldig mange år nå, vedkommende har jobbet hardt med seg selv og lært seg å reagere på annet vis. Det er bra, og årsaken til at jeg fortsatt er her. I tillegg har vi det veldig bra til vanlig. Disse smertene er ikke normale, så må finne årsaken til dem. Når et voksent menneske som egentlig tåler veldig mye, har så vondt at han gråter, da er det noe galt. Anonymous poster hash: 61065...8bb Når mannen vet at han kan klikke når han drikker og tar smertestillende, og likevel velger å gjøre det, da er han en tikkende bombe. Det hjelper ikke hvor synd det måtte være i ham, han er livsfarlig. 0 Siter
Løvemamma Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Hvis du tåler så mye smerte kunne du vel klart deg uten bedøvelse?Ehhh, når man setter inn implantater borrer tannlegen inn "plastikkpinner" i kjevebeinet. Tror ikke det Det lar seg gjøre uten bedøvelse. Jeg har også satt inn flere implantat, før det en bro, kroner og en rekke rofyllinger. Tre rotamputasjoner har jeg også hatt. Alt dette uten noe særlig smertestillende i etterkant, men selvfølgelig bedøvelse når han rotet i nerver og kjevebeinet. Er også plaget med mye hodepine opp til tre uker av gangen, som avsluttes med et skikkelig migreneanfall. Det eneste som lar seg påvirke av medisiner/smertestillende i nevneverdig fra der migreneanfallet på slutten. Da høy det ikke nødvendig å stappe seg full av smertestillende når det nesten ikke har noen effekt. Noen ganger ender de ukelange smertene i et ekstremt smertefullt migreneanfall, da har jeg så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, men jeg slår og mishandler ikke mine nærmeste for det. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Jeg påstår at vedkommende ikke er psykopat i hvert fall. Derimot har h%n vokst opp blant to psykopater og lært et reaksjonsmønster fra dem. En oppvekst full av vold og oppbanking gjør jo noe med en person. Har overlevd natten og nå får han kun smertestillende. Jeg har angst for i kveld, om det blir drikking av alkohol igjen. Håper ikke det. Jeg har sett mennesker bli totalt forandret når de får sterke smertestillende og drikker i tillegg. Jeg er livredd når dette skjer igjen. Tørr ikke ta så mye som et glass vin selv, må kanskje stikke av og kjøre bil. Jeg har ikke blitt slått på veldig mange år nå, vedkommende har jobbet hardt med seg selv og lært seg å reagere på annet vis. Det er bra, og årsaken til at jeg fortsatt er her. I tillegg har vi det veldig bra til vanlig. Disse smertene er ikke normale, så må finne årsaken til dem. Når et voksent menneske som egentlig tåler veldig mye, har så vondt at han gråter, da er det noe galt. Anonymous poster hash: 61065...8bb Det er vel akkurat sånn som deg disse psykopatofrene er. Elsker sin overgriper, og ser akkurat like lite skyld med mishandlingen som psykopaten selv. Just saying... 0 Siter
Gondor Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 En person som spiser tabletter som drops pga sterke smerter. Paralgin forte, tramadol, pinex, voltaren, ibux. Tar mere og mere smertestillende pga store smerter. Nå har h%n begynt å drikke ganske mye alkohol og alt er negativt, samme hva jeg sier. Kjenner at jeg ikke føler meg helt trygg på dette, vedkommende har blitt helt tullete før med denne kombinasjonen, men det er en del år siden. Ikke litt tullete heller egentlig. Ble banket sønder og sammen og tok strupetak på meg så jeg trodde min siste time var kommet. Må få fram at h%n ikke er sånn til vanlig. Men nå er smertene så store at verken h%n eller jeg vet hva vi kan gjøre. Bør jeg stikke av? Anonymous poster hash: 61065...8bb Anonymous poster hash: 61065...8bb Ja, du bør komme deg ut av dette så fort som bare f...... Du intellektualiserer situasjonen og jeg tror du bare går i sirkler. Jeg vet det er vanskelig. Jeg har selv opplevd å bli tatt kvelertak på, men jeg unnskyldte ham og prøvde å forstå. Det tok mange år før jeg brøt ut. Jeg hadde konstant skuldersmerter gjennom disse årene, men tok aldri smertestillende selv om jeg helt sikkert hadde fått skrevet det ut. Da barna og jeg endelig satt i egen leilighet, forsvant smertene med en gang og jeg har ikke hatt disse smertene siden. Jeg sørget i 4 år, så du må være forberedt på en eller annen form for reaksjon hvis du bryter ut av forholdet. Men dette er smerter livet gir, og man må bare gå igjennom det.Uten noen form for bedøvelse. Det er dog et men. Er det barn med i bilde må du ha overskudd nok til å ta vare på dem. Kanskje man trenger kjemisk hjelp i en kort periode. Når det gjelder hans misbruk, tror jeg du må ta innover deg at han kan komme til å drepe deg. Dette er en livsfarlig situasjon å leve i. Jeg foreslår at du nå aktivt oppsøker hjelp av mennesker med fornuften i behold som er genuint glad i deg. Det gjorde ikke jeg. Jeg prøvde å glatte over og bagatelliserte hele situasjonen. Dette var helt galt, ikke bare ovenfor meg selv, men hva verre var ovenfor barna. De har først fortalt meg de siste årene at han også var slem mot dem og at de var livredde ham. Hva er det du får ut av dette forholdet? 0 Siter
slabbedask Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Colette, jeg håper du er sterk nok til å heve deg over denne hakkingen fra Slabbedasken. Det ser ut som han har valgt seg ut deg som sin egen hakkekylling. Om det kan være noen trøst er jeg enig med deg i omtrent alt du skriver her, og jeg vet at du har opplevd mer av både smerte og stygg oppførsel fra andre enn folk flest har. Du er i din fulle rett til å si hva du mener. Det er mye lettere å gå inn i en offerrolle enn å rette seg opp og kjempe, men du har aldri falt for den fristelsen. Det synes jeg er imponerende! Faen så du raller. Fakta er at det er Colette som kommer hit hver fredag for å hakke på alle som tar piller, det være seg for panikkangst, depresjon, migrene eller tannverk. Når kjerrringa klarer å lire av seg dumheter som "voksne mennesker bør klare seg gjennom livet uten piller" så får hun tåle å bli motsagt. 0 Siter
slabbedask Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Er også plaget med mye hodepine opp til tre uker av gangen, som avsluttes med et skikkelig migreneanfall. Det eneste som lar seg påvirke av medisiner/smertestillende i nevneverdig fra der migreneanfallet på slutten. Da høy det ikke nødvendig å stappe seg full av smertestillende når det nesten ikke har noen effekt. Nei, det er forstålig at du ikke gjør det hvis det ikke har effekt. Men det ville vært dumt å la være HVIS smertestillende hadde hatt god effekt. Noen ganger ender de ukelange smertene i et ekstremt smertefullt migreneanfall, da har jeg så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, men jeg slår og mishandler ikke mine nærmeste for det. Nei, de færreste gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.