AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg vil ikke ha egne barn, det er helt min avgjørelse og mannen synes det er helt greit. Men vi snakker om å adoptere når vi er klare for barn, og jeg bare lurer på (ikke fordi at det hadde hatt noe å si for meg), men får man bestemme noe selv når man adopterer? Som kjønn, rase, alder.. Slikt? Igjen.. det hadde ikke hatt noe å si for meg, jeg bare lurer hvordan dette fungerer. Anonymous poster hash: c4313...714 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvemamma Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Du kan ikke bestille et barn etter slike kriterier, nei. Men rase kan du jo til en viss grad kontrollere ved valg av land. Og fra Kina har det vært absolutt flest jenter som har blitt adoptert. Alder er det ikke enkelt å kontrollere. Adopsjon dreier seg om å finne foreldre til barn, ikke om å finne barn til foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Du kan ikke bestille et barn etter slike kriterier, nei. Men rase kan du jo til en viss grad kontrollere ved valg av land. Og fra Kina har det vært absolutt flest jenter som har blitt adoptert. Alder er det ikke enkelt å kontrollere. Adopsjon dreier seg om å finne foreldre til barn, ikke om å finne barn til foreldre. Takker for svar! Og absolutt godt poeng. Anonymous poster hash: c4313...714 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Kjenner noen som fikk ei afroafrikansk jente fra Russland. De var/er strålende fornøyd med det. Kontakt adopsjonsforeningene (tror det er tre i Norge), så får du tilsendt generell informasjon i posten. Står sikkert mye på sidene deres på nettet også. Land får dere bestemme, og jeg tror man krysser av for ønsket aldersgruppe, om man er villig til å få barn med mindre funksjonshemmninger og søsken. Kjønn og rase tror jeg ikke, men jeg vet noen som kunne takke nei tre ganger eller noe. Det jeg vet, er at prossessen og ventetiden er veldig lang, det er uforutsigbart og kan ta mange år. Så hvis dette er noe dere bestemmer dere for, er det bare å starte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.