Gjest Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 http://www.youtube.com/watch?v=-nyhOaZ4RBA Jeg ønsket å høre en lydbok og kom over et utdrag av denne på youtube. Den hørtes interessant ut, men når han uttalte seg om AD ble jeg litt skeptisk. Er det noen som kjenner til om det er en bra bok? Greit å vite hvis jeg skal kjøpe den. 0 Siter
Gondor Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Jeg skal i hvert fall ikke kjøpe denne lydboken! Begynnelsen av opptaket var lovende, men jeg ble veldig skeptisk da han kom til depresjoner og ad. Han har kommet ned fra sin høye hest på et område og klatret opp på en ny hest på et annet område.Uten å ha lest den får jeg inntrykk av at denne boken føyer seg i rekken av mange andre bøker hvor forfatteren til sin egen lettelse og store glede tror at han/hun har funnet løsningen på ett sett av problemer, i noen tilfeller, alle. Så sterk er behovet for å hjelpe andre mennesker at en ikke finner sekundærmotivet som ofte dreier om egen selvfølelse. Dette er storindustri! Jeg har ikke tall på alle de bøker jeg har lest og seminarer og kurs jeg har deltatt på som har lovet en ende på mine lidelser bare jeg fulgte oppskriften. Og alltid har det endt i fiasko, med påfølgende nederlagsfølelse og overbevisningen om at man er totalt mislykket.Nå står jeg på diverse medisiner, og det hjelper meg enormt. Men selvfølgelig har jeg like mange utfordringer som før! Forskjellen er at jeg nå stort sett slipper unna min egen biologiske djevelskap. Jeg har akseptert at psykiske problemer er det jeg fikk i min ryggsekk. Jeg har allikevel et bestemt inntrykk av at mine utfordringer er ganske små i forhold til mange andres. Det er bare å følge med på nyhetene med et halvt øye. Eller lese her inne for den saks skyld.Min egen medisin er å finne glede i hverdagen. Bare små ting. Det gjør livet inderligere og mer kompakt. Og veldig barbert.Jeg holder en knapp på skjønnlitteratur. For min egen del har jeg de siste årene dukket ned i Sør-Amerikansk litteratur. Disse fantastiske forfatternes skildringer av glede og sorg, styrke og svakhet, kjærlighet og hat for å nevne det mest basale og innlysende, avslører en viten om menneskets natur som langt overgår de strømlinjeformende løsningene til våre moderne guruer som mener de har funnet patentløsningen på lykken her i livet. 0 Siter
Gjest Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Jeg skal i hvert fall ikke kjøpe denne lydboken! Begynnelsen av opptaket var lovende, men jeg ble veldig skeptisk da han kom til depresjoner og ad. Han har kommet ned fra sin høye hest på et område og klatret opp på en ny hest på et annet område. Det var her jeg også ble skeptisk. Den hørtes veldig bra ut til å begynne med. Da vet jeg ikke hva jeg skal høre på. Har vanskelig for å finne noe som fenger meg. Før kunne jeg fordype meg i romaner, men nå liker jeg ikke å lese det heller 0 Siter
Gondor Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Hvorfor må du lytte til noe? Og du trenger vel slett ikke å lese!"Tilværelsens uutholdelige letthet" er tittelen på en gammel film. Jeg har aldri sett den, men tittelen er for meg svært utfordrende.Har du sett den forresten? 0 Siter
Gjest Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Hvorfor må du lytte til noe? Og du trenger vel slett ikke å lese! "Tilværelsens uutholdelige letthet" er tittelen på en gammel film. Jeg har aldri sett den, men tittelen er for meg svært utfordrende. Har du sett den forresten? Jeg må bli mer opptatt med noe. Og hvis jeg lytter så kan jeg gjøre noe nyttig samtidig. Jeg har ikke sett den filmen. Må kanskje søke den opp og se hva det er. Men filmer fenger meg heller ikke lenger, men blir det interessant nok så kanskje... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.