Gå til innhold

Kan man bli "psyk" av langvarig mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enebarn,og det virker som om jeg sleper rundt på en stor sten av gammelt tankegods.Jeg er gammel,stygg,feit,einstøing,aleneboende og alt for selvopptatt.En klønete og genert mann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enebarn,og det virker som om jeg sleper rundt på en stor sten av gammelt tankegods.Jeg er gammel,stygg,feit,einstøing,aleneboende og alt for selvopptatt.En klønete og genert mann.

Man kan bli psykisk syk av mobbing ja.

Skrevet

Tror en kan bli psyk av ingenting og (mao. genetikk).

Skrevet

Ja, jeg mener det. Det gjør jo noe med selvfølelsen å bli mobbet. Her mener jeg man må skille mellom erting og skikkelig mobbing. Litt tåler jo de fleste, men skjer mobbing over lang tid, kan det medføre store psykiske (og fysiske) skader.

Synlig mobbing kan vi gjøre noe med, verre er kanskje den usynlige mobbingen. Utestenging, nedlatende blikk, alltid bli holdt utenfor, bli angrepet når ingen voksne er tilstede osv.. Dette gjør noe med et barn/ungdom. Mange trenger terapi i mange år for å greie og leve med sånne ting.

Kanskje du også trenger hjelp? Fastlegen er et fint sted å starte i så måte.

Skrevet

Jeg tror ikke mobbing alene skaper psykiske lidelser. Men med en disposisjon for slike lidelser kan det meget vel utløse angst eller depresjon senere i livet.

Mange andre faktorer spiller inn også. Bl.a hvilken trygghet du føler på andre deler av livet.

Skrevet

Jeg tror ikke mobbing alene skaper psykiske lidelser. Men med en disposisjon for slike lidelser kan det meget vel utløse angst eller depresjon senere i livet.

Mange andre faktorer spiller inn også. Bl.a hvilken trygghet du føler på andre deler av livet.

Jeg tror at vi alle har en grense for hvor mye vi tåler. En vil bli syk av litt motgang, noen tåler enorme mengder, før de plutselig en dag ikke tåler mere. Det er vel det som kanskje kalles for gener...

Skrevet

Dette er det tåpeligste spørsmålet som noe har stilt her inne.

SELVFØLGELIG !!

Anonymous poster hash: 65223...597
Skrevet

SELVFØLGELIG !!

SLUTT Å MOBB!.Det er folk som deg som gjør at folk ikke tør å bruke sitt nick,men poster anonymt.

Skrevet

Ja, jeg mener det. Det gjør jo noe med selvfølelsen å bli mobbet. Her mener jeg man må skille mellom erting og skikkelig mobbing. Litt tåler jo de fleste, men skjer mobbing over lang tid, kan det medføre store psykiske (og fysiske) skader.

Synlig mobbing kan vi gjøre noe med, verre er kanskje den usynlige mobbingen. Utestenging, nedlatende blikk, alltid bli holdt utenfor, bli angrepet når ingen voksne er tilstede osv.. Dette gjør noe med et barn/ungdom. Mange trenger terapi i mange år for å greie og leve med sånne ting.

Kanskje du også trenger hjelp? Fastlegen er et fint sted å starte i så måte.

Fastlegen,og en som jobber 45 minutter unna med bil hjelper meg noe.Snakker også med 2 på telefon.

Blir nektet behandling for andre gang på en DPS sentralt i Akershus Øst!

Hva om jeg utvikler meg til "Tikkende bombe" nr 1000?

Skrevet

Ikke gjør det. Du vet hva djevler kan gjøre, ikke bli en sånn en! Snakk med fastlegen, de som du har rundt deg. Hvis du føler deg som en bombe så si ifra til legen før du gjør noe dumt. Etterpå er litt seint. Ønsker deg lykke til, og husk: Ukrutt forgår ikke ;) .

Skrevet

SELVFØLGELIG !!

Ikke bry deg om en som skjuler seg bak et anonymt nick. Jeg synes spørsmålet ditt var helt okey, det var svaret du fikk som var veldig idiotisk! Hev deg over det!!!

Skrevet

Ikke bry deg om en som skjuler seg bak et anonymt nick. Jeg synes spørsmålet ditt var helt okey, det var svaret du fikk som var veldig idiotisk! Hev deg over det!!!

Enig :)

Skrevet

Det irriterer meg egentlig litt at du kan poste anonymt her. Merker meg at flertallet av idiotiske "drite-ut"-svar postes anonymt.

Om man ikke har "baller" til å stå for det man skriver, kan man like gjerne droppe det.

Skrevet

Det irriterer meg egentlig litt at du kan poste anonymt her. Merker meg at flertallet av idiotiske "drite-ut"-svar postes anonymt.

Om man ikke har "baller" til å stå for det man skriver, kan man like gjerne droppe det.

Sånn har det vært hele tiden..

Skrevet

Det irriterer meg egentlig litt at du kan poste anonymt her. Merker meg at flertallet av idiotiske "drite-ut"-svar postes anonymt

Ja, det er vel lettere å være frekk i kjeften når man er anonym. Direkte ondskapsfull trenger man jo ikke være likevel. Når en person som har blitt mobbet får et sånt svar, kan ikke den som svarer ha så mye vett mellom ørene. Anonym eller ikke.

Det er jo endel ting som man kan ha lyst til og svare på og spørre om her inne som for all del ikke må gjenkjennes. Da er jo et anonymt nick på sin plass

Skrevet

Ja, det er vel lettere å være frekk i kjeften når man er anonym. Direkte ondskapsfull trenger man jo ikke være likevel. Når en person som har blitt mobbet får et sånt svar, kan ikke den som svarer ha så mye vett mellom ørene. Anonym eller ikke.

Det er jo endel ting som man kan ha lyst til og svare på og spørre om her inne som for all del ikke må gjenkjennes. Da er jo et anonymt nick på sin plass

Enig!

Skrevet

Men det er likevel ingen grunn til å slenge med kjeften bare fordi man er anonym :-)

Det eneste jeg ikke liker er bruken av ordet "psyk". Etter min mening er det et idiotisk ord som bare skaper stigmatisering. Sykdom er sykdom, og syk er syk, uavhengig av hvilket organ sykdommen sitter i. Du er ikke "nyk" hvis du har problemer med en nyre.

Skrevet

Men det er likevel ingen grunn til å slenge med kjeften bare fordi man er anonym :-)

Det eneste jeg ikke liker er bruken av ordet "psyk". Etter min mening er det et idiotisk ord som bare skaper stigmatisering. Sykdom er sykdom, og syk er syk, uavhengig av hvilket organ sykdommen sitter i. Du er ikke "nyk" hvis du har problemer med en nyre.

Min oppfattning av diverse sykdommer går ut på at syk og sykdom hovedsakelig dreier seg om somatisk sykdom.

Psykisk sykdom har jeg en sekkebetegnelse på.Jeg har forkortet det til "psyk" siden jeg er lat og ikke gidder å skrive lange ord,om jeg tror at mine meddebatanter er inteligente mennesker.Siden jeg påstår at vi alle er skarpe kniver i skuffen,kan jeg komme i skade for å påstå feilaktig.

Hvem av dere som ikke er skarpe vet jeg ikke,og bryr meg heller ikke om.JEG vil altid påstå at ALLE mine meddebatanter er sylskarpe,så får heller de sløve knivene avsløre seg selv.

Jeg nekter å bruke ord som gal/galskap,sinnsyk/sinnsykdom,da disse ordene tilhører 50 og 60 tallet,med sin lobotomi og elektrosjokk.

DERFOR innfører jeg ord som mer tilhører det 21 århundre. (år 2000-2100).

Alle har tillatelse til å ha egne meninger og hate både meg og mine meninger,uten at jeg frivillig vil forandre mine påstander.

HHP

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...