Gå til innhold

NHD-Disossiativ lidelse vs. psykoselidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ved fler anledninger lurt på hvorfor jeg er diagnostisert med disossiativ lidelse når jeg får ap som fjerner symptomene. Jeg er heller sikker på at jeg har hatt/har en psykoselidelse. Medisner mot disossiering er vel ikke å oppdrive, slik jeg forstår det.

Symptomer jeg har hatt uten ap er stemmehøring og synshallusinasjoner. Jeg har fler ganger vært innlagt med psykose og blitt behandlet med cisordinol akutard med veldig god effekt.

Hva sier jeg til legen min om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ved fler anledninger lurt på hvorfor jeg er diagnostisert med disossiativ lidelse når jeg får ap som fjerner symptomene. Jeg er heller sikker på at jeg har hatt/har en psykoselidelse. Medisner mot disossiering er vel ikke å oppdrive, slik jeg forstår det.

Symptomer jeg har hatt uten ap er stemmehøring og synshallusinasjoner. Jeg har fler ganger vært innlagt med psykose og blitt behandlet med cisordinol akutard med veldig god effekt.

Hva sier jeg til legen min om dette?

Kanskje litt av begge deler?

Skrevet

Kan være at behandleren(e) ikke er så opptatt av diagnose.

Skrevet

Kanskje litt av begge deler?

Det tviler jeg på. Jeg har aldri følt på noe som minner om de beskrivelsene jeg har lest om disossiering...

Skrevet

Kan være at behandleren(e) ikke er så opptatt av diagnose.

Ja, det kan være. Det bare irriterer meg, for rett skal være rett. Men jeg burde vel ikke bry meg sånn om hva som står på papiret så lenge jeg er riktig medisinert.

Skrevet

Ja, det kan være. Det bare irriterer meg, for rett skal være rett. Men jeg burde vel ikke bry meg sånn om hva som står på papiret så lenge jeg er riktig medisinert.

Hvis du får det du trenger og har krav på så er det jo ingenting å bry seg med.  ;)

Tipper det bare er noe som henger med fra din start i psykiatrien, jeg. I starten setter de jo en tentativ diagnose. My guess.

Skrevet

Hvis du får det du trenger og har krav på så er det jo ingenting å bry seg med. ;)

Tipper det bare er noe som henger med fra din start i psykiatrien, jeg. I starten setter de jo en tentativ diagnose. My guess.

Ja, det høres ikke så dumt ut... Jeg får jo all behandling jeg trenger. Til og med litt for mye av og til, men ja... Er stabil og fungerer godt. Har vært psykosefri i 3 år nå. Det er jo en helt ny verden for meg som har slitt med hallusinasjoner siden jeg var barn.

Skrevet

Har vært psykosefri i 3 år nå. Det er jo en helt ny verden for meg som har slitt med hallusinasjoner siden jeg var barn.

Det kan jeg kanskje se for meg... blir det en utfordring å ikke ha disse? Jeg mener, det må jo være et helvete, men det vil vel være det man er "vant" med... jeg leste nemlig dette en plass.  :)

Selv om jeg er helt sikker på hva du ville valgt. Ikke det...

Skrevet

Det kan jeg kanskje se for meg... blir det en utfordring å ikke ha disse? Jeg mener, det må jo være et helvete, men det vil vel være det man er "vant" med... jeg leste nemlig dette en plass. :)

Selv om jeg er helt sikker på hva du ville valgt. Ikke det...

Til å begynne med var jeg mye sinna. Vet ikke hvorfor, men jeg hadde veldig "bordeline" oppførsel. (Uten å stigmatisere noen) Jeg elsket og hatet, jeg lo og gråt. Men jeg ser for meg at dette var reaksjonen min på den friheten jeg fikk når jeg ikke levde i parallelle univers og hørte stemmer som bestemte over meg.

Skrevet

Til å begynne med var jeg mye sinna. Vet ikke hvorfor, men jeg hadde veldig "bordeline" oppførsel. (Uten å stigmatisere noen) Jeg elsket og hatet, jeg lo og gråt. Men jeg ser for meg at dette var reaksjonen min på den friheten jeg fikk når jeg ikke levde i parallelle univers og hørte stemmer som bestemte over meg.

Stemmer nok. Har du sett filmen "A Beautiful Mind"? Der går det frem hvor vanskelig det er å oppdage at man har levd i en "fantasiverden".

Skrevet

Stemmer nok. Har du sett filmen "A Beautiful Mind"? Der går det frem hvor vanskelig det er å oppdage at man har levd i en "fantasiverden".

Ja, den har jeg sett. Flott film. Så den fler ganger mens jeg var syk, men først da jeg fikk medisin, skjønte jeg den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...