Gå til innhold

Ptsd, eller en liten hypomani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt litt på dette noen ganger. Jeg ble litt redd her for noen dager siden, og nå er jeg hyperaktiv. Gjør flere ting samtidig, jeg skal vaske hus, snakker fort, rake plena, kjøre på langtur, hjelpe andre, sitte nattevakt hos en døende, ringer i øst og vest.

Sånn har jeg vært før, og jeg har diagnosene ptsd og bipolar 2. Ved ptsd kan man jo sikkert bli hyper hvis man blir redd? Men dette var for 3 dager siden og enda er jeg helt i skyene. Jeg sover overflatisk, og nå går hode i turbofart.

Har jeg egentlig en bipolardiagnose? Eller er dette rett og slett kun ptsd?  

Anonymous poster hash: c3b9c...de4
Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For meg høres det ut som hypomani. Særlig hvis du sover mindre uten å være trøtt.

Skrevet

For meg høres det ut som hypomani. Særlig hvis du sover mindre uten å være trøtt.

Jeg la meg i to-tiden i natt og våknet halv seks. Lys våken. Dette er ikke meg til vanlig. Er normalt veldig trøtt og sliten og sover mye. Jeg merker det spesielt godt på tankene, De går raskt og jeg har et raskere tempo enn vanlig når jeg gjør noe. Har laget frokost, bedt 6 stykker på mat,  ringt flere telefoner (som jeg egentlig ikke så fram til), planlegger turer, føler meg i kjempeform. Jeg som normalt er paranoid. Skal ut å kjøre nå, har kjørt som en tulling før når jeg har vært sånn. "Heldigvis" så har jeg erfaring fra før og skjønner nå hva som holder på å skje. Jeg er ikke så ille som jeg har vært før, enda i hvert fall. Får håpe at det roer seg.

Anonymous poster hash: c3b9c...de4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...