Gå til innhold

Gratis terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at en privat psykolog midt i behandlingen tilbyr pasienten gratis terapi? Er det noen som har erfaring på det?

Anonymous poster hash: ea10a...a0b
Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Bella Dotte

10

• Kayia

9

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det vanlig at en privat psykolog midt i behandlingen tilbyr pasienten gratis terapi? Er det noen som har erfaring på det?

Høres merkelig ut.

Skrevet

Han har tilbydd meg dette før, men da nektet jeg. Nå sier han det igjen at jeg ikke trenger å betale for terapien. Jeg synes det er snilt av han, men litt merkelig også. 

Skrevet

Du sier ikke noe om grunnen til tilbudet. Har du dårlig økonomi?

Skrevet

Du sier ikke noe om grunnen til tilbudet. Har du dårlig økonomi?

Nei det har jeg ikke. Jeg har så god råd at jeg derfor valgte privat psykolog og jeg eier to boliger og har forklart til han at jeg ikke har dårlig råd. Han forklarer at jeg gir han mye og at han vil investere i meg. Men er det vanlig? Er det noen andre som har fått et lignende tilbud?

Skrevet

Han vil ligge med deg.

Ja tror du det er derfor? 

Skrevet

Nei det har jeg ikke. Jeg har så god råd at jeg derfor valgte privat psykolog og jeg eier to boliger og har forklart til han at jeg ikke har dårlig råd. Han forklarer at jeg gir han mye og at han vil investere i meg. Men er det vanlig? Er det noen andre som har fått et lignende tilbud?

Hva tror du selv? Hva sier magefølelsen?

Skrevet (endret)

Han forklarer at jeg gir han mye

Det er flott!

og at han vil investere i meg.

Dette gir ingen mening.

Men er det vanlig? Er det noen andre som har fått et lignende tilbud?

Når man går over frikortgrensa, er det gratis ut året... Men dette er uvanlig.

Endret av Bella Dotte
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når grunnen ikke er at du virkelig trenger terapi, men tvinges til å slutte pga dårlig råd, skal du være meget skeptisk til et slikt tilbud.

Skrevet

Hva tror du selv? Hva sier magefølelsen?

Jeg vet ikke. Jeg har akkurat begynt å stole på han. Jeg må jo tro på at det er godt ment og at han bare er en snill mann. Men jeg synes kanskje det er i overkant raust av han. 

Skrevet

Når grunnen ikke er at du virkelig trenger terapi, men tvinges til å slutte pga dårlig råd, skal du være meget skeptisk til et slikt tilbud.

Jeg har ikke dårlig råd det vet han. Overskrider han rammer når han ikke tar betalt hos en pasient?

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg har akkurat begynt å stole på han. Jeg må jo tro på at det er godt ment og at han bare er en snill mann. Men jeg synes kanskje det er i overkant raust av han. 

Dersom dette stemmer er han overhodet ikke raus, men svært uprofesjonell. Jeg syns det er bekymringsvekkende at du ikke skjønner det selv.

Skrevet

(...) at han vil investere i meg. 

Hva vil han ha igjen for å investere i deg? Hvilken avkastning vil du gi? Dersom denne historien stemmer, ikke er tull eller beror på en misforståelse, bør du spørre om det. 

Skrevet

Hva vil han ha igjen for å investere i deg? Hvilken avkastning vil du gi? Dersom denne historien stemmer, ikke er tull eller beror på en misforståelse, bør du spørre om det. 

Ja jeg skal spørre han hva han tenker om det. Men kanskje det bare er fordi han vil jeg skal stole på at han bryr seg om meg. Jeg har jo hatt store problemer med å stole på han og menn generelt. Jeg føler meg jo spesiell når han er villig til å gi meg denne gaven. Han har også hatt meg lengre i timene enn han skal. Det er nesten hver gang at jeg sitter minst tretti minutter lengre. Kanskje han bare liker meg. Det er jo en mulighet og jeg vet jo selv at jeg har et problem med at jeg mistenker andre hele tiden. Kan være greit å tenke at det kan være andre årsaker og ikke bare konkludere med at han er ute etter noe. Jeg vet ikke...Skal spørre han neste gang. 

Skrevet

Hvorfor har du problemer med å stole på menn? Har du vært utsatt for overgrep tidligere? Er det derfor du går i terapi?

Skrevet

Hvorfor har du problemer med å stole på menn? Har du vært utsatt for overgrep tidligere? Er det derfor du går i terapi?

Ja det er en av grunnene. 

Skrevet

Han har også hatt meg lengre i timene enn han skal. Det er nesten hver gang at jeg sitter minst tretti minutter lengre. 

Dette er også et uttrykk for uproffesjonalitet spør du meg. Man bryter vel ikke avtaler med andre (her: klienten som kommer etter deg), bare fordi man liker klienten som er inne akkurat nå? Eller syns du det høres rett og rimelig ut at neste klient skal vente?

Skrevet

Dette er også et uttrykk for uproffesjonalitet spør du meg. Man bryter vel ikke avtaler med andre (her: klienten som kommer etter deg), bare fordi man liker klienten som er inne akkurat nå? Eller syns du det høres rett og rimelig ut at neste klient skal vente?

Det er aldri noen som må vente. Har aldri vært noen etter meg, men det har vært noen der før meg. Så det har aldri skjedd. Han dobbelbooket en gang og da gikk han og snakket med hun andre og hun fikk ny time og det virket greit for henne. 

Skrevet (endret)

Han dobbelbooket en gang og da gikk han og snakket med hun andre og hun fikk ny time og det virket greit for henne. 

Det er ikke meningen at du skal gå å gruble hva psykologen vil med deg slik du gjør nå. Jeg tror du bør finne en annen psykolog (kanskje en kvinne denne gang?), som får deg til å jobbe konstruktivt med det du i utgangspunktet trenger terapi for istedefor. 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...