Gå til innhold

Psykisk syk

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Jeg har hatt flere perioder der jeg har vært deprimert. Har gått til to psykologer, med kognitiv atferds terapi. Jeg følte ikke at det var mye til hjelp hos den siste behandleren min, så jeg har nå søkt på et annet DPs. Problemet er at jeg fikk store problemer med angst og depresjon igjen i sommer, og får ikke time til behandler før i midten av oktober..

Nå føles det meste meningsløst (er veldig likegyldig) og vil gjerne ha råd om hva jeg kan gjøre for å få løst opp litt av de negative tankene.

Jeg har prøvd å holde meg aktiv- gå turer , gjøre ting jeg liker. Men tankene går hele tiden tilbake på det jeg ikke får til, og fokuserer på at det ikke er noe poeng i å prøve..

Hvordan kan jeg få tankene over på "her og nå" istedet for å gruble sånn på alt som kan gå galt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har hatt flere perioder der jeg har vært deprimert. Har gått til to psykologer, med kognitiv atferds terapi. Jeg følte ikke at det var mye til hjelp hos den siste behandleren min, så jeg har nå søkt på et annet DPs. Problemet er at jeg fikk store problemer med angst og depresjon igjen i sommer, og får ikke time til behandler før i midten av oktober..

Nå føles det meste meningsløst (er veldig likegyldig) og vil gjerne ha råd om hva jeg kan gjøre for å få løst opp litt av de negative tankene.

Jeg har prøvd å holde meg aktiv- gå turer , gjøre ting jeg liker. Men tankene går hele tiden tilbake på det jeg ikke får til, og fokuserer på at det ikke er noe poeng i å prøve..

Hvordan kan jeg få tankene over på "her og nå" istedet for å gruble sånn på alt som kan gå galt..?

Prøv meditasjon, mindfulness, kanskje trenger du noen medisiner også? Fastlegen kan du jo forsøke?

Anonymous poster hash: c4ba6...176

Skrevet

For å komme ut av en deprisjon så må du finne ting som gleder deg i livet. Noe som kan endre hverdagen og gi deg noe å tenke på som du trives med! Dette vil også hjelpe mot angst, siden du da blir opptatt av denne tingen og ikke av alle dumme tanker som kan komme.

Dette har i allefall reddet meg ut av mine psykiske problemer!

Skrevet (endret)

Meget mulig du også trenger medisiner, slik anonym skriver bør du ta en tur til fastlegen.

I mellomtiden kan enda hardere aktivitet være til hjelp, det samme med faste klare rutiner hver dag, det gir deg ikke rom til å tenke for mye. Tvihold på gode søvnrutiner, merker du det begynner å bli vanskelig, slik det ofte gjør ved depresjon så stå opp tidligere.

Jeg kunne også tenke meg at du satt av tid hver dag til å skrive ned det du ønsker å jobbe med i terapien fremover; hva er problemet, hva har hjulpet tidligere, har du hatt det slik lenge osv.

Forsøk også gjøre problemene dine konkret. Depresjon gir tankekjør, mange av tankene er halve, forsøk å skrive disse tankerekkene fullt ut, gjør dem helt konkrete, da kan flere av dem forsvinne.

Endret av XbellaX

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...