Gå til innhold

Hvor lenge kan man gå uten søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sovet fryktelig dårlig siden forsommeren. Hadde en ukes innleggelse hvor de "slo meg ut" med sovemedisiner, og etter det var det bedre noen uker. Så begynte det å bli vanskelig igjen, og nå er det ganske så ekstremt. Jeg har netter hvor jeg ikke sover noenting. Stort sett sovner jeg ganske raskt, men bråvåkner etter kort tid, helt svett og veldig urolig. Jeg er f-r-y-k-t-e-l-i-g sliten, og begynner å bli redd for å bryte sammen. Jeg aner rett og slett ikke hvor mye jeg tåler. Dette påvirker jo alt, orker ikke spise, går ned i vekt,er svimmel,  depresjonen øker, ting blir meningsløst.

Noen som har erfaring med dette? Om det kan snu selv liksom...

Jeg går i behandling hos psykolog spes. en gang i uka, pluss en tlf samtale i uka den siste tiden. Står på medisiner for depresjon, pluss at jeg har forsøkt alt som finnes av sovemidler.  Jeg føler jeg ikke er syk nok til å ta opp en plass på psyk avd. Kan jo ikke legges inn fordi man er sliten heller.

Alt jeg ønsker er å få det stille inne i hodet mitt, så jeg kan sove!!

Hjelp...

Anonymous poster hash: 0021a...8f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sov bare noen timer i døgnet på 2 måneder, og så sluttet hjernen min helt å sove og da ble jeg psykotisk. Jeg var manisk da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du er helt uten søvn, vil du sannsynligvis bli psykotisk etter 50 - 60 timer.

Skrevet

Jah, det var jo oppløftende. Er ikke psykotisk, så sover vel bra nok da. Siden jeg har gått slik mye lengre enn 50 timer. Jeg lurer jo mest på om dette vil kunne snu selv, eller om jeg burde ta i mot tilbudet om innleggelse... Men det må jeg vel finne ut av selv kanskje.

Takk for svar.

Skrevet

Man sover ofte en god del selv når man tror man har vært våken store deler av natta. Man forsvinner bort rett som det er, og sover så lett at man tror at man har vært våken hele tiden. 

Skrevet

Om du er helt uten søvn, vil du sannsynligvis bli psykotisk etter 50 - 60 timer.

Jeg har ofte lurt på om også friske mennesker kan bli psykotiske uten søvn.. om det rett og slett er farlig.

Skrevet (endret)

Jeg har ofte lurt på om også friske mennesker kan bli psykotiske uten søvn.. om det rett og slett er farlig.

Friske og kan bli psykotiske uten søvn, men farlig er det ikke.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Friske og kan bli psykotiske uten søvn, men farlig er det ikke.

Så ikke svaret ditt før nå. Takk skal du ha :)

Skrevet

Man sover ofte en god del selv når man tror man har vært våken store deler av natta. Man forsvinner bort rett som det er, og sover så lett at man tror at man har vært våken hele tiden. 

Hei!

Det er jeg enig i :-)

Når jeg hører mennesker si/skrive at de ikke har sovet på mange dager, smiler jeg for meg selv og tenker mitt.

For tiden sover jeg dårlig, tror fordi jeg er sliten, flere netter har jeg følt jeg ikke sover noenting, jeg har svarte ringer under øynene, og jeg sover lite, men siden jeg fungerer regner jeg med at jeg sover litt :-)

Når man ikke sover, spiser man heller ikke, og man orker ikke stelle seg som man pleier, man går på lavenergi på en måte.

Skrevet

Når man ikke sover, spiser man heller ikke, og man orker ikke stelle seg som man pleier, man går på lavenergi på en måte.

Jeg er litt uenig om at hvis en ikke sover så spiser en ikke og steller seg ikke. 

Jeg har gått opptil 2 dager helt uten søvn, men jeg spiser og steller meg for det... 

Anonymous poster hash: 00b4f...ef7

Skrevet

Jeg har enkelte netter der jeg ikke sover noe, og det vet jeg. Fordi jeg er oppe, med masse angst og uro. Jeg har også netter der jeg går litt ut og inn av søvn selvsagt, i senga. Nettene uten søvn har blitt flere og flere. Det er det jeg var bekymret for. Nå har jeg fått beskjed om at jeg vil bli innlagt uansett over helgen, dersom dette ikke bedres ila helgen. Har nå fått enda en ny type medisiner.

Jeg mente ikke å syte over at jeg aldri sover. Jeg vet også at man antakelig sover mer enn man tror. Men jeg vet også godt om de økende antall netter der jeg gråter og vandrer og gjør ikke så smarte ting.

Jeg har sovet så lite tidligere at jeg hallusinerte. Vet ikke om det er å være psykotisk, men uansett; jeg er livredd for å havne der igjen. Det var kjempeskummelt.

Ang det å stelle seg og slikt, så er jeg i dusjen hver morgen. Jeg har to små barn, og må fungere relativt frem til de er ute av huset om morgenen. Stort mere enn det blir det ikke, og det er ikke hårstæsj eller maskara eller bodylotion engang her nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...