Gjest Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 Skrevet 2. oktober 2013 Hei. Jeg er en jente som gikk på 20 mg cipralex i ca fem år grunnet sterk angst. Tidligere gikk jeg på fontex, prøvde å slutte på disse og gikk rett ned i kjelleren. Startet opp igjen med fontex, men fikk ingen effekt. Startet så på cipralex, og dette fungerte veldig bra. Hadde lyst til å slutte nå i sommer, fordi livet mitt var så bra og jeg følte at jeg ikke trengte medisin lenger. Etter ca en måned fikk jeg veldig vondt i magen, og en ekstrem angst. Var hos legen og fikk utredet at det ikke var noe galt med magen min. Etter dette ble bare angsten verre og verre - kvalm, skalv, pusteproblemer, og trodde jeg skulle gå på veggene. Legen min ville jeg skulle starte opp igjen på cipralex, da hun mente at dette var reaksjoner på nedtrappingen. Jeg har bare blitt verre (gått på cipralex 5 mg i tre dager), og må gå på sobril ved siden av for å ikke hoppe utenfor balkongen. Hun sier at dette er vanlig, og at det kommer til å bli mye bedre i 1-2 uker, og at jeg kommer til å bli samme gamle meg igjen. Er så fryktelig redd for at cipralexen ikke vil virke på meg og at jeg skal fortsette å ha det sånn som dette. Det skjedde tross alt med fontex. Legen sier at dette ikke vil skje da fontex er et helt annet type preparat. Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å ha det sånn som dette. Å ikke klare å slappe av, skjelve hele tiden, være konstant kvalm og utafor. Hele livet mitt har snudd fra å være perfekt til å bli et helvete på en måned. Håper på svar og på å bli litt betrygget. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. oktober 2013 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg synes du skal øke Cipralex til minst 10 mg. Hvis dett ikke hjelper innen en uke, må du øke videre til 15 mg. Det kan være at du har trappet ned/sluttet for raskt. Det finnes også personer som trenger SSRI varig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.