Gå til innhold

Moren min er alvorlig syk :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Takk for omtanke, råd og støtte. Og for at jeg får lov til det. Det hjelper meg å ha noen å støtte meg til.

Endret av hww
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vi ikke noe positivt å si om andre så kan det mange ganger være bedre å tie. Vi mennesker er følelsesmessig kompliserte. Og noen mer enn andre. Når jeg leser innleggene dine så har jeg inntrykk av at du ikke er slik. Du er direkte og vil ha det direkte. Jeg har mange ganger tenkt at det må være godt å være slik. Se så enkelt på ting. Men vi er alle forskjellige, og noen av oss blir lettere såret over hva andre sier.

Hei!

Ja ok takk for informasjonen. Jeg har erfart det også, jeg glemmer meg av og til/ er tankeløs av og til/ eller kommer på å si/skrive ting som kun en inngående forklaring kan gi meg begreper om hvorfor er sårende.osv...Jeg kan da forstå det selv.Jeg oppfatter det andre sier som oftest "godt ment" dvs konklusjonen jeg kommer frem til hvis jeg lurer er noe positivt. Da en biologiforeleser spurte meg om ikke mine barn med autisme rett og slett ble skadet av å ha meg som mor, ble jeg forbauset, men han stilte bare et direkte og relevant spørsmål til meg, som på mange måter flere burde stille seg.

Jeg tok dette opp med min psykiater som forklarte hvorfor dette ikke var noe å bekymre seg for.

Da valgte jeg å stole på min psykiater som har helhetsperspektiv, like fult stilte biologiforeleseren er logisk spørsmål. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...