Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri kjørt i en slik tilstand, men min lapp har de tatt bare pga en innleggelse for mani ett år tidligere.

DISKRIMINERING!!!!!

Skrevet

Jeg har aldri kjørt i en slik tilstand, men min lapp har de tatt bare pga en innleggelse for mani ett år tidligere.

DISKRIMINERING!!!!!

Det er mye tilfeldigheter som avgjør hvem som blir fratatt retten til å kjøre og hvem som ikke blir det.

Hvis du nå har vært stabil en lengre periode, så kan du kanskje søke om å få sertifikatet ditt tilbake?

Skrevet

Nå når du forstår hvor tullete dette er, kan du gi bilnøklene til noen andre. Inntil du er stabil og en sikker sjåfør igjen. Hvis du har litt fornuft igjen i hodet, så gjør dette med en gang! Blir sinna på deg hvis du kjører flere ganger i den tilstanden !!!

Jeg sa i mitt innlegg at jeg skal la bilen stå, gå til den rådyre lokale matforretningen eller be sønnen min kjøre meg til Rimi. Hadde jeg fortalt de rette autoriteter om dette hadde jeg helt sikkert mistet lappen. Hadde jeg blitt stoppet av politiet, hadde de sikkert tatt en blodprøve av meg og fått meg vurdert, og så hadde jeg mistet lappen

Skrevet

Jeg skrev klart og tydelig i mitt innlegg at jeg nå lar bilen stå. Jeg skrev også at jeg mener det var totalt uansvarlig av meg å kjøre. Jeg har ikke fått tak i psykiateren min i dag, men prøver igjen i morgen. Jeg er redd og skjønner ikke hva som skjer med meg.

Nå blir det trikk og buss. Det blir det som regel alltid uansett. Det er bare "flaks" at jeg ikke har mistet lappen, miakami. Det hadde vært på sin plass at jeg gjorde det.

Kan du ikke søke om å få lappen tilbake? Hvis psykiateren min mener jeg bør legges inn, kan jeg også si ha det bra til lappen. Når jeg får tak i ham, kommer jeg selvfølgelig til å fortelle ham hvordan jeg har hatt det og hvordan jeg har det nå. Kanskje han da ordner det slik at lappen min blir inndratt.

Jeg var heldig i dag. Det kunne gått riktig galt og det er jeg smertelig klar over. Men som sagt nå diverse ganger: jeg lar bilen stå til jeg er stabil og det får psykiateren min vurdere og ikke jeg. Jeg ser ikke klart og kan ikke vurdere meg selv.

Skrevet

Skjønner at du er redd, for du virker annerledes og mye dårligere enn jeg kan huske at du har virket noen gang tidligere her på dol.

Hva kan du gjøre for å sikre at du får tak i psykiateren i morgen? Det er viktig at du får formidlet at du er vesentlig dårligere enn du pleier.

Skrevet

Jeg sa i mitt innlegg at jeg skal la bilen stå, gå til den rådyre lokale matforretningen eller be sønnen min kjøre meg til Rimi. Hadde jeg fortalt de rette autoriteter om dette hadde jeg helt sikkert mistet lappen. Hadde jeg blitt stoppet av politiet, hadde de sikkert tatt en blodprøve av meg og fått meg vurdert, og så hadde jeg mistet lappen

Det er bra! Det er nok derfor også at du fortsatt har lappen. Du har selvinnsikt, selv om du er syk. Slike episoder som den du hadde i dag skal likevel ikke forekomme. Jeg har barn på veien, hvor mange slike som deg kjører "episodevis" rundt på norske veier?

Jeg har vært/er hypoman selv, akkurat nå er jeg gående. Tempoet i hodet mitt er altfor høyt til at jeg kan kjøre. Jeg er ukonsentrert, glemsk og ingen sjåfør. Tror jeg hadde kjørt bedre om jeg hadde drukket 3 øl. Nøkkelen til bilen min har min mann akkurat nå. Jeg kan jo komme til å tro at jeg er normal igjen, så øker plutselig tankene i et voldsomt tempo, jeg blir veldig aggressiv og alt mulig rart. Nei, jeg kjører ikke bil nå. Så da er vi to forgjengere akkurat nå :blink: .

Skrevet

Skjønner at du er redd, for du virker annerledes og mye dårligere enn jeg kan huske at du har virket noen gang tidligere her på dol.

Hva kan du gjøre for å sikre at du får tak i psykiateren i morgen? Det er viktig at du får formidlet at du er vesentlig dårligere enn du pleier.

Jeg ringte til senteret hvor psykiateren min jobber i dag og heldigvis var den damen som tar seg av hans timebestillinger tilstede i dag. Han tar imot pasienter bare en dag i uken, så jeg har råflaks som har fått time neste uke.

I mellomtiden tar jeg mine medisiner. Jeg ringer akutteamet i bydelen hvis jeg blir verre. De har jeg ringt endel ganger tidligere og er ikke redd for å ringe dem. Eller jeg kan spasere ned til dem i morgen uansett.

.......................

Tro det eller ei. Jeg har ringt akutteamet og forklart situasjonen. De ringer meg i løpet av en time. Kanskje jeg får komme til dem i kveld? I hvert fall i morgen. De kommer på hjemmebesøk også, men det vil jeg ikke pga barna.

Jeg tror jeg gjør meg tøffere enn det jeg er. Jeg har mest lyst til å sette meg ned å storgråte. Bare det å høre den milde stemmen hennes (jeg har snakket med henne tidligere og hun er kjempedyktig), fikk meg nesten til å begynne å hyle i telefonen. Men nå må jeg ta meg sammen. Jeg skal fylle resten av dagen med husplikter, lage en deilig middag til barna og meg. Jeg har også en del "kontorarbeid" som jeg kan gjøre. Alt for å distrahere meg fra meg selv.

Nå føler jeg at jeg er i ferd med å rakne. Må slutte å skrive. Nå skal jeg gjøre, gjøre, gjøre.

Skrevet

Så bra at du har tatt kontakt med akutt-teamet!

Skrevet

Jeg ringte til senteret hvor psykiateren min jobber i dag og heldigvis var den damen som tar seg av hans timebestillinger tilstede i dag. Han tar imot pasienter bare en dag i uken, så jeg har råflaks som har fått time neste uke.

I mellomtiden tar jeg mine medisiner. Jeg ringer akutteamet i bydelen hvis jeg blir verre. De har jeg ringt endel ganger tidligere og er ikke redd for å ringe dem. Eller jeg kan spasere ned til dem i morgen uansett.

.......................

Tro det eller ei. Jeg har ringt akutteamet og forklart situasjonen. De ringer meg i løpet av en time. Kanskje jeg får komme til dem i kveld? I hvert fall i morgen. De kommer på hjemmebesøk også, men det vil jeg ikke pga barna.

Jeg tror jeg gjør meg tøffere enn det jeg er. Jeg har mest lyst til å sette meg ned å storgråte. Bare det å høre den milde stemmen hennes (jeg har snakket med henne tidligere og hun er kjempedyktig), fikk meg nesten til å begynne å hyle i telefonen. Men nå må jeg ta meg sammen. Jeg skal fylle resten av dagen med husplikter, lage en deilig middag til barna og meg. Jeg har også en del "kontorarbeid" som jeg kan gjøre. Alt for å distrahere meg fra meg selv.

Nå føler jeg at jeg er i ferd med å rakne. Må slutte å skrive. Nå skal jeg gjøre, gjøre, gjøre.

Hei!

Du er jammen kjempeflink :-)

Jeg har det ikke helt lett selv for tiden, og det hjelper å gjøre gjøre gjøre, men jeg stopper fort opp :-(

Men lagde grøt i dag og blomkålsuppe og kjørte barnet mitt til barnehabilitering, satt og hørte og ble rørt, for på spørsmålet "har du en helt?" svarte min datter "Mamma" da så jeg opp og damen på barnehabiliteringen sa "dette er det vel hyggelig å sitte å høre på"

I tillegg spurte min datter damen "helt? mener du sånn som supermann?" og damen svarte "Ja akkurat" da sa min datter "Da er mamma min helt".

Da smilte jeg selv, både på utsiden og innsiden, mest i hjertet mitt.

Håper du får det bedre snart.

Skrevet

Hei Madelenemie!

Tusen takk for skryt!

Trist å høre at du ikke har det helt lett for tiden. Hva er det som skjer med deg? Jeg har lest noen av dine innlegg i det siste og det virker som du strever, ja.

Din datters utsagn var helt fantastisk! Det sier alt. Jeg håper du husker på det for alltid. Du gjør nok en glimrende jobb med dine barn. Du er sikkert en god hustru også.

Jeg ønsker deg og dine en fortsatt god kveld.

Skrevet

Jeg skal holde meg våken i natt. Glo på kassa. Sovner jeg er det fare for at jeg aldri våkner igjen. Jeg kan ikke hive innpå ap hele tiden. Det er farlig. De på psykiatrisk legevakt tvang meg til å ta en fluanxol til. Nå angrer jeg. Får nesten lyst til å kaste opp. Jeg hater de pillene.

Skrevet

Jeg skal holde meg våken i natt. Glo på kassa. Sovner jeg er det fare for at jeg aldri våkner igjen. Jeg kan ikke hive innpå ap hele tiden. Det er farlig. De på psykiatrisk legevakt tvang meg til å ta en fluanxol til. Nå angrer jeg. Får nesten lyst til å kaste opp. Jeg hater de pillene.

Nå surrer du. Det er svært viktig at du sover. Hvis du er urolig og ikke får sove, så kan du ta benzo (mener å huske at du har det liggende?).

Akkurat nå tror jeg at det nettopp er AP du trenger. Dersom du tar tilstrekkelig store doser så vil det sannsynligvis ikke ta så mange dager før ting roer seg igjen.

Du må mobilisere fornuften din nå slik at du ikke blir sykere for da tar det mye lenger tid å bli frisk igjen.

Skrevet

Mener du virkelig at jeg skal hive innpå? Jeg var hos en psykiater en gang på enhet for rus og psykiatri da jeg hadde problemer med alkohol. Hun var klin gæærn. Mente jeg skulle øke til 8 eller 10 mg fluanxol for å få bort hørselshallusinasjoner. Jeg gjorde som hun sa og ble helt tom og symptomfri. Jeg fortalte dette til min egen psykiater og han ble lei seg på mine vegne. Bare tull sa han. Kanskje jeg er frisk før jeg kommer til ham neste uke?

Uansett. Denne jenta holder seg våken i natt.

Hvis du ikke har lagt deg: ha en inderlig god natt. Sweet dreams!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...