Gå til innhold

Mitt hovedproblem/serverfeil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tror mitt største problem er at jeg "lever etter hodet", altså er lite styrt av følelser. 

Jeg tror slike som meg ikke burde vært gift, jeg tror det fins flere og at vi egner oss best til klosterliv, eller hengi oss til våre arbeider. Mange mennesker tror jeg ikke er klar over dette selv, jeg er blitt det fordi jeg har blitt tvunget til å sette meg inn i andre mennesker, da forstod jeg mer og mer hva som styrer dem. Feks Tor Erling Staff har kanskje ikke asperger syndrom, men han er også styrt av hodet og fornuft og ikke av følelser, han er en mann jeg liker og mer kan relatere til. Det er mange flere jeg kunne nevnt.

I en verden styrt av følelser, blir det å være såpass annerledes komplisert.

Vel kan det læres, teknisk, å "late som" for å passe bedre inn, men når man ikke er flink på skuespill fungerer det ikke særlig bra. 

Man høres mest ut som en programmert robot som sier visse fraser fordi man er satt i system, "passe inn". Det fungerer ikke, og går helt på tvers av min operativsystem som heter ærlighet.

Jeg tror mennesker har ulike operativsystemer, hadde jeg hatt et annet, kunne jeg sikkert klart å "spilt/latt som/for å passe inn". Det kunne vært en fordel.

Kanskje er menneskers ulike operativsystemer grunnlaget for diagnosene.

Men er man født/lagd med et vist operativsystem og dette ikke kan skiftes ut, ved å omprogrammere, slette alt og installere nytt, så medfører det en god del livslange vansker og problemer.

Jeg satt oppe til ca kl 04.00 i natt, jeg vurderte hva jeg skulle gjøre, gå tur etc...

Jeg ville snakke med et annet menneske, jeg hadde ingen, jeg ville ha hjelp av noen med et mer typisk operativsystem, men med kjennskap til mitt, siden jeg antok at en tilfeldig psykiater på legevakten ikke ville forstå ordene mine vurderte jeg det til en for stor belastning å kjøre dit. Det er også skarpt lys der og jeg er veldig sliten. Siden jeg sov til kl 08.00 er jeg nå OK, men jeg er sliten og ringene under øynene er der enda, det betyr nok at jeg er sliten, på den måten er ringer under øynene bra, da ser jeg at jeg er sliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Og jeg glemte selve spørsmålet.

Er det tillatt å henvende seg til psykiatrisk legevakt når man strever med sitt eget medfødte operativsystem?

Det forutsetter jo at en evt psykiater som er utstyrt med et mer vanlig operativsystem har kompetanse om mitt, og har en tilfeldig psykiater på legevakten det?

Skrevet

Hei!

Og jeg glemte selve spørsmålet.

Er det tillatt å henvende seg til psykiatrisk legevakt når man strever med sitt eget medfødte operativsystem?

Det forutsetter jo at en evt psykiater som er utstyrt med et mer vanlig operativsystem har kompetanse om mitt, og har en tilfeldig psykiater på legevakten det?

Hei,

Det er ikke hensiktsmessig for deg å henvende deg til psykiatrisk legevakt når du har det sånn. Legevakten vil neppe klare å hjelpe deg på en god måte.

Jeg tror du trenger mye hvile denne helgen. La ungene styre seg selv og tillat deg selv å hvile. Kanskje du kan orke å stelle i stand middag til familien, men for øvrig så synes jeg du primært skal gjøre ting som gjør at du blir mindre sliten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...