AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 Skrevet 6. oktober 2013 Når noen opplever sexovergrep, kan man ringe politiet og si ifra hva som skjedde, hvem det var, uten å måtte anmelde?Jeg mener hvis personen ikke tørr anmelde, så bør jo folk som gjør sånne ting, stå i et eller annet register, slik at om det skjer/har skjedd med flere så kan politiet se dette?Noen som vet? Anonymous poster hash: fe042...209 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 6. oktober 2013 Skrevet 6. oktober 2013 Man kan ikke stå i et sånt register uten at man er anmeldt, siktet, fått saken behandlet og dømt. Hvordan skulle nå det ta seg ut, å bli registrert som sexforbryter på grunnlag av en tifeldig telefonopprigning? Lite å finne på i dag? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 Skrevet 6. oktober 2013 Bella Dotte, on 06 Oct 2013 - 16:15, said: Man kan ikke stå i et sånt register uten at man er anmeldt, siktet, fått saken behandlet og dømt. Hvordan skulle nå det ta seg ut, å bli registrert som sexforbryter på grunnlag av en tifeldig telefonopprigning? Lite å finne på i dag? Jeg har mere enn nok takk! Har selv opplevd overgrep og jeg vet at den gangen sa en behandler til meg at hvis jeg navnga personer så kunne de gå videre med dette. Har veldig mye å finne på siden det jeg skrev nettopp har skjedd. Anonymous poster hash: fe042...209 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 6. oktober 2013 Skrevet 6. oktober 2013 Beklager, jeg var ufølsom der. Men - du er nødt til å anmelde! Det er den eneste måten politiet kan gå videre med saken. Jeg er lei meg for at du har blitt utsatt for overgrep også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 Skrevet 6. oktober 2013 Vedkommende vil ikke anmelde. Jeg vil, men kan vel ikke gjøre så mye med dette. Det jeg tenkte var at hvis politiet har denne personen i sitt register fra før, at noen har anmeldt, eller noe, så vil det bli lettere å få han dømt hvis det er flere.<br /><br />Mulig jeg er skrullete i hodet mitt akkurat nå, sånne ting trigger meg ganske voldsomt, er helt slapp og tenker ikke helt bra. Går vel bedre etter hvert. Takk for at du svarte!Anonymous poster hash: fe042...209 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.