Madelenemie Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Hei! Jeg bestilte i dag time til en privat psykiater, jeg var flink og nevnte ingenting i min mail, ingen inngående forklaringer på noe, jeg skal ikke avsløre noe ved mine ordvalg. Det er ikke at jeg tviler, men jeg vil gjerne se/erfare selv om en uavhengig psykiater som ikke vet hva min mann og andre har sagt, kan se/oppdage/forstå at jeg har asperger syndrom. Selv om jeg tror det selv, vil jeg se/høre om det er så tydelig for andre. Det som er så tydelig for 2 psykiatere på Ullevål, min mann m.fl. En time koster 3000 kr, så jeg har tenkt på om jeg vil dette, men jeg trenger at noen uavhengig mener noe. Etter timen eller etter andre time skal jeg fortelle at jeg har en alvorlig diagnose, og om vedkommende kan si meg hvilken. Så er jeg nysgjerrig på hva han gjetter. På en måte håper jeg på asperger syndrom, på en annen måte håper jeg han sier "Hva har du en diagnose?" Da kan jeg smile og svare at ikke bare en diagnose, men en svært alvorlig og gjennomgripende en. Jeg håper en så dyr psykiater har en sofa jeg kan ligge på. Det er hva jeg av og til har savnet. Mest av alt savner jeg det ingen forstår og skjønner: medisiner mor autisme, jeg orker ikke, og vil ikke ha autisme. Jeg vil ikke høre at jeg er flink heller, jeg vil kun bli helt frisk. Så vil jeg ha en grundig forklaring på hvorfor sex må tilhøre et monogamt forhold, fordeler ved det osv.., det er noe jeg aksepterer, men ikke har fått noen god forklaring på. Jeg trenger en forklaring på dette. Samt hvorfor sex må bety mas om ord, og mas om mye annet. Jeg ser at psykiateren har skrevet en bok om sex så da tenker jeg han kan svare på sånne ting. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Forstår ikke at du vil bruke penger på det, for meg er det tydelig at du har asberger. Det vil det nok være for den psykiateren og, fy så dyrt det var 0 Siter
frosken Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg synes det er leit at du bruker tid og energi på dette. Det du savner å snakke om, er det mye bedre at du snakker med din egen psykiater om. Du mener vanligvis at rasjonalitet skal styre ens handlinger så langt det går. Jeg mener at din bestilling av denne timen er styrt av irrasjonalitet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Skrevet 7. oktober 2013 Forstår ikke at du vil bruke penger på det, for meg er det tydelig at du har asberger. Det vil det nok være for den psykiateren og, fy så dyrt det var Hei! Ja jeg oppdaget nå at han er nesten min nabo:-) Kanskje jeg får nabopris :-) neida tuller. Takk for det du skrev, kanskje dette er bare tull av meg.:-( 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Skrevet 7. oktober 2013 Jeg synes det er leit at du bruker tid og energi på dette. Det du savner å snakke om, er det mye bedre at du snakker med din egen psykiater om. Du mener vanligvis at rasjonalitet skal styre ens handlinger så langt det går. Jeg mener at din bestilling av denne timen er styrt av irrasjonalitet. Hei! Ja jeg leser det du skriver. Det du glemmer er at det er ingen tester som viser at jeg har asperger eller autisme. Likevel er det ganske opplagt, jeg blir bare lei av å høre hvor flink jeg er, når jeg og vi vet jeg ikke er det. Andre kan syns det, jeg vil bare en ting, Ikke ha autisme, og ingen hører på meg. Jeg vil ikke være blind eller døv eller flink eller smart eller autistisk, jeg vil være normal. Kanskje lengter jeg bare etter å høre at noen ikke tenker eller tror det. Kanskje er jeg bare lei av at det er så tydelig, jeg vet ikke, kanskje jeg avbestiller timen, det er jo lenge til. Nå som stjernestøv skriver... kommer jeg på det mange andre skriver... og kanskje skal jeg bare tenke litt til. Jeg vil ikke gjøre noe irrasjonelt, det likte jeg ikke å tenke på. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Hei! Ja jeg oppdaget nå at han er nesten min nabo:-) Kanskje jeg får nabopris :-) neida tuller. Takk for det du skrev, kanskje dette er bare tull av meg.:-( Jeg tror det er tull av deg, synes det er tydelig at du har asberger. Og jeg har en sønn som har det, og du har jo selv barn som har det. Bortkastet energi og penger. 0 Siter
Inner self Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg skjønner att du vil ha en second opinion. Det er verdt 3000. I alle fall hvis du grubler mye om det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tror det er tull av deg, synes det er tydelig at du har asberger. Og jeg har en sønn som har det, og du har jo selv barn som har det. Bortkastet energi og penger. Hei! Ok da avbestiller jeg. Jeg husket ikke at du hadde en sønn med det :-) da tror jeg du forstår mer enn veldig mange. Det hjelper, min psykiater sier bare at jeg er flink og så mye rosende, for meg stemmer det ikke, jeg strever og jeg vil ikke streve og jeg vil ikke ha autisme, jeg er lei meg fordi jeg har det og jeg ville gitt mange penger til det menneske som nå sa han/hun kunne gjøre meg frisk. Jeg er lei for det, men sånn er det for tiden. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Skrevet 7. oktober 2013 Jeg skjønner att du vil ha en second opinion. Det er verdt 3000. I alle fall hvis du grubler mye om det. Hei! Ja det var sånn jeg tenkte. Den andre vurderinger er basert på min manns problemer med meg. Mye er riktig, og ikke noe er løgn, men på den tiden sa jeg så lite. Det handler nok mest om at jeg vil høre at et menneske ikke tror jeg har asperger syndrom, jeg vet ikke om det gir meg håp, eller helt hvorfor, men det er bare en sånn lengsel iblant. Jeg skal først møte et annet menneske, en jeg stoler veldig på, som ikke har møtt meg, også skal jeg spørre om hun tror jeg har asperger syndrom, hun er et fagmenneske og jeg vet uavhengig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Hei! Ok da avbestiller jeg. Jeg husket ikke at du hadde en sønn med det :-) da tror jeg du forstår mer enn veldig mange. Det hjelper, min psykiater sier bare at jeg er flink og så mye rosende, for meg stemmer det ikke, jeg strever og jeg vil ikke streve og jeg vil ikke ha autisme, jeg er lei meg fordi jeg har det og jeg ville gitt mange penger til det menneske som nå sa han/hun kunne gjøre meg frisk. Jeg er lei for det, men sånn er det for tiden. Forstår jo at du ikke vil ha asberger, jeg vil ikke ha min diagnose og det vil ikke sønnen min heller. Men det er nå sånn det en gang er, det handler vel om å akseptere at det er sånn. Det er ikke alltid lett, så der har du min fulle forståelse 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.