Gå til innhold

Bipolar II, et par spørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er inne i en hypoman periode, kan en da også svinge veldig opp og ned? Har stunder hvor det tar løst noe voldsomt, for så å havne nedi helvete med psykiske smerter og mørke.

Er det noen her som har erfaring med topimax ved bp? Virkning?

Anonymous poster hash: d496a...929

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det jeg har lest er at bipolare faser som hypomani har lang varighet - det er ikke på daglig basis, at man svinger. Men jeg er ganske usikker på dette, for jeg har også inntrykk av at mange "rapporterer" det samme som deg her.

Skrevet

Før jeg ble lagt inn for mani så hadde jeg en lang periode der jeg vekslet mellom gråt på formiddagen fordi tankene stadig kretset rundt livet mitt og alt jeg ikke har oppnådd, og raseri der jeg slåss med eller skjelte ut fremmede og eufori. Så man er ganske opp og ned under en mani iallfall.

motorPrøysen
Skrevet

Det kan være en blanda episode (mixed episode). Energinivå sier mer enn humør. Er energi- og aktivitetsnivået konstant høyt peker det i retning mani/hypomani.

Skrevet

Jeg hadde lavt energinivå da jeg var manisk, fordi kroppen var helt utslitt. Jeg bare lå i senga eller på sofaen, mens tankeaktiviteten stadig var høy. Behøvde ikke TV eller data fordi hodet gikk rundt og rundt. Men kroppen var utslitt av søvnmangel og matmangel så jeg lå mye.

Skrevet

Det jeg har lest er at bipolare faser som hypomani har lang varighet - det er ikke på daglig basis, at man svinger. Men jeg er ganske usikker på dette, for jeg har også inntrykk av at mange "rapporterer" det samme som deg her.

Skrevet

Skrevet

Jeg hadde lavt energinivå da jeg var manisk, fordi kroppen var helt utslitt. Jeg bare lå i senga eller på sofaen, mens tankeaktiviteten stadig var høy. Behøvde ikke TV eller data fordi hodet gikk rundt og rundt. Men kroppen var utslitt av søvnmangel og matmangel så jeg lå mye.

Jeg blir som regel veldig hyper i noen dager, men så faller jeg litt ned som regel. Hypomanuen henger liksom igjen i hodet og forskjellig andre ting, men kroppen er helt slapp, angst og jævlig.

All mat er forferdelig, er ganske ubrukbar for tiden. Tror jeg må ha noe mere medisiner egentlig, men aner ikke hva det skal bli. Er redd jeg kommer til å knerte meg selv snart i denne tilstanden, mangler kontroll i svingene.

Skrevet

Det kan være en blanda episode (mixed episode). Energinivå sier mer enn humør. Er energi- og aktivitetsnivået konstant høyt peker det i retning mani/hypomani.

Det har vært høyt, hodet er fortsatt turbo. Har vasket på meg betennelse i begge armer. Jeg er veldig sliten idag.

Skrevet

Det har vært høyt, hodet er fortsatt turbo. Har vasket på meg betennelse i begge armer. Jeg er veldig sliten idag.

Herregud for et ynkelig lite offer. Jeg blir kvalm av meg selv. Ønsker alle i dette landet lykke til.

Skrevet

Når man er inne i en hypoman periode, kan en da også svinge veldig opp og ned? Har stunder hvor det tar løst noe voldsomt, for så å havne nedi helvete med psykiske smerter og mørke.

Er det noen her som har erfaring med topimax ved bp? Virkning?

Kan dette være en blandet episode? For meg betyr dog en blandet episode å være hyper og deprimert samtidig, ikke at det svinger. Kanskje det ligger en annen lidelse der inne sammen med bp? Jeg hadde bestilt time hos min behandler og diskutert det.

Jeg har ingen erfaring med Topimax.

God bedring!

Skrevet

Kan dette være en blandet episode? For meg betyr dog en blandet episode å være hyper og deprimert samtidig, ikke at det svinger. Kanskje det ligger en annen lidelse der inne sammen med bp? Jeg hadde bestilt time hos min behandler og diskutert det.

Jeg har ingen erfaring med Topimax.

God bedring!

Takk, det samme til deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...