Gå til innhold

Sit-ups


Gjest girly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husk at treningseffekten er tilnærmet null når man kan brenne av opptil 300 (!) situps uten videre. Jeg stiller et stort spørsmålstegn ved utførelsen av situpsene deres! Dersom dere mener at de utføres riktig mtp. trening av MAGEN - som jo er hensikten? - bør dere bruke en eller annen form for belastning (vektskive på brystet e.l.). Magen skiller seg ikke fra andre muskler mtp. trening, så finn en/flere øvelser evt. med belastning som medfører at dere er "kjørt" etter 3-4 runder á maks 15 repetisjoner. 3 ganger pr uke er tilstrekkelig.

Og dere - dersom det er bilringene som skal til pers: husk at den virkelige effekten kommer først ved et fornuftig kosthold kombinert med kondisjonstrening.. Situpsene er bare "prikken over i'en"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psyllais

Husk at treningseffekten er tilnærmet null når man kan brenne av opptil 300 (!) situps uten videre. Jeg stiller et stort spørsmålstegn ved utførelsen av situpsene deres! Dersom dere mener at de utføres riktig mtp. trening av MAGEN - som jo er hensikten? - bør dere bruke en eller annen form for belastning (vektskive på brystet e.l.). Magen skiller seg ikke fra andre muskler mtp. trening, så finn en/flere øvelser evt. med belastning som medfører at dere er "kjørt" etter 3-4 runder á maks 15 repetisjoner. 3 ganger pr uke er tilstrekkelig.

Og dere - dersom det er bilringene som skal til pers: husk at den virkelige effekten kommer først ved et fornuftig kosthold kombinert med kondisjonstrening.. Situpsene er bare "prikken over i'en"!

må bare si dt at jeg at jeg har fått rimelig synlg magemuskler etter at jeg begynte med situpsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si dt at jeg at jeg har fått rimelig synlg magemuskler etter at jeg begynte med situpsene

- så da var nok ikke ditt utgangspunkt å kvitte seg med bilringer? Tipper at du ikke har så altfor mye "overflødig" - rett? Og du: tenk hvilke resultater du kunne oppnå dersom du trente med belastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest psyllais

- så da var nok ikke ditt utgangspunkt å kvitte seg med bilringer? Tipper at du ikke har så altfor mye "overflødig" - rett? Og du: tenk hvilke resultater du kunne oppnå dersom du trente med belastning!

har vel egentlig litt for lite overflødig :) men jeg fortsetter nå med situpsene jeg da...hr jo sett resultatene av dem...men du vet du om man kan få magemuskler som står utover?? har hørt noe om det men vt ikke om det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel egentlig litt for lite overflødig :) men jeg fortsetter nå med situpsene jeg da...hr jo sett resultatene av dem...men du vet du om man kan få magemuskler som står utover?? har hørt noe om det men vt ikke om det stemmer

Tja - kroppsbyggere har jo ofte litt "utoverstående" mager, i alle fall i oppbygningsperioden? Regner med at dette er et fenomen som skyldes økt muskelmasse kombinert med god "polstring".. ;-) Er litt på bærtur nå - spør SierDuDet eller Synch, f.eks.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei, girly!

Du kan trygt ta sit ups så sant du tåler treningsmengden du ligger på. Trening hver dag er faktisk å foretrekke da kroppen liker best den jevne belastningen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...