Gå til innhold

Uendelig sliten

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg har tatt masser av blodprøver og gått det fysiske i sømmene. Ingenting fysiologisk galt. Trøtt hele tiden, sover alt for mye (10-12 timer om natten pluss litt på dagtid). Sliten, finner ikke glede i vanlige hverdagsaktiviteter som jeg tidligere hadde stort utbytte av. Kan det være så enkelt som at jeg reagerer på årstid og vær? Her regner det non stop. Ufyselig. Skal ha en timeout neste helg. Da skal jeg besøke ei god venninne som bor et stykke unna. Mulig dette vil gjøre meg godt. Gleder meg ikke direkte, men ser på en måte frem til miljøskifte.

Kan legge til at jeg aldri har vært deprimert og ikke mener jeg er det nå heller. Har ptsd og en uspesifisert psykoselidelse. Er godt medisinert.

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få lettere dager?

Skrevet

Jeg har tatt masser av blodprøver og gått det fysiske i sømmene. Ingenting fysiologisk galt. Trøtt hele tiden, sover alt for mye (10-12 timer om natten pluss litt på dagtid). Sliten, finner ikke glede i vanlige hverdagsaktiviteter som jeg tidligere hadde stort utbytte av. Kan det være så enkelt som at jeg reagerer på årstid og vær? Her regner det non stop. Ufyselig. Skal ha en timeout neste helg. Da skal jeg besøke ei god venninne som bor et stykke unna. Mulig dette vil gjøre meg godt. Gleder meg ikke direkte, men ser på en måte frem til miljøskifte.

Kan legge til at jeg aldri har vært deprimert og ikke mener jeg er det nå heller. Har ptsd og en uspesifisert psykoselidelse. Er godt medisinert.

De psykiske sykdommene dine kan jo sikkert gjøre at du blir veldig sliten? Ellers kan jo en del medisiner også gi tretthet som bivirkning. Frisk luft hjelper noen ganger ;) .

Skrevet

Jeg tror det er noe med denne årstiden, synes alle går rundt og sier de er slitne jeg. Håper du får det koselig hos venninnen din :)

Skrevet

Jeg får det sånn inni mellom som jeg tror du beskriver. Det er som om kroppen og hjernen går i dvale. Kanskje en slags beskyttelsesmekanisme. Det som hjelper for min del er å få angst. Våkner opp. Ikke så hyggelig det heller, selvsagt, men livet er ikke like hyggelig for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...