Gå til innhold

manisk psykose og "hodeskade"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk diagnosen bipolar i 2003 og jeg klarte meg helt fint med bare litium. Jeg behøvde ikke noe antipsykotika. Så ifjor hadde jeg en manisk psykose, og nå klarer jeg meg ikke uten Abilify. Fordi jeg får "kaos" i hodet eller hva jeg skal kalle det. Psykosen har tydeligvis "skadet" noe i hodet mitt. For før hadde jeg ikke noe behov for antipsykotika. Det er veldig kjipt. vil jeg trenger antipsykotika for alltid eller bare noen år?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg tror ikke psykosen har skadet noe som helst i hjernen din, jeg tror den "surrer og går" fortsatt, under medisinlokket... dette er helt vanlig. Stort sett sånn det fungerer, tror jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er dessverre en vanlig erfaring at nye sykdomsepisoder gjør at en trenger noe mer medisin etterpå enn det en trengte før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...