Gå til innhold

mere medisin eller skjerpe seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan det være noe vits i å prøve tillegg av lamictal eller antidepressiva, når man ligger veldig mye i sengen og ikke steller seg eller huset? når man bruker litium og abilify.

jeg kan dra på trening en del ganger i uken, men ellers ligge i sengen.

Skrevet

kan det være noe vits i å prøve tillegg av lamictal eller antidepressiva, når man ligger veldig mye i sengen og ikke steller seg eller huset? når man bruker litium og abilify.

Skjerpe seg.

Skrevet

Burde ikke svare deg, fordi jeg er fullstendig uttafor, men jeg gjør det allikevel.

Jeg skjønte ikke helt om du drar på trening eller ikke. Men hvis du gjør det, er det kjempeflott!

Mitt råd: legg listen lavt. Skriv opp alt du burde gjøre og ta en ting av gangen. Det viktigste synes jeg, er å ta en dusj. Det er slitsomt i din tilstand kanskje å vaske håret hvis det er langt, men gjør det! Da vil du garantert føle deg bedre.

Frem med støvkluten og ta en hylle. Så kan du nyte det. Prøv deg på neste hylle. Liker du lukten av grønnsepe, fyller du en bøtte, tar frem en klut, og vasker litt. Så nyter du det.

Ta frem støvsugeren og bestem deg for å støvsuge ett rom. Vær fornøyd med det. Trenger du å skifte sengetøy? Ta ett sett av og sleng det i vaskemasinen og vær glad for at du slipper å vaske for hånd.

Ta pauser når du trenger det. Spis temperert frukt. Eller grønnsaker.

Jeg vet ikke om du er gift og har barn. Det pleier å være en motivasjonsfaktor.

Du må ringe legen din før du øker medisiner. Jeg hadde aldri turt å øke verken lamictal eller ad uten å ha konferert med legen først.

Skrevet

Jeg går ikke på lamictal og AD nå. bare litium og abilify. Men jeg skal heller spørre etter Topimax så jeg kan gå ned i vekt =)

Skrevet

Hvis det faktisk er slik at man har et reelt valg mellom å skjerpe seg og øke medisineringen, så skal man selvfølgelig skjerpe seg. Spørsmålet er jo om man faktisk er i stand til å skjerpe seg (les; da gidder man ikke, er lat osv). Skyldes det sykdom, har man jo ikke et reelt valg - da er det vel økt medisinering som gjelder (selv om jeg er ukjent i psyk-medisinieringen....

Skrevet

Hørers jo en smule deprimert ut ja. Kanskje du bør prate med behandleren din? Ikke noe liv å ligge i senga hele tiden, du må gjøre noe for å bli bedre. Ofte hjelper jo ad mot sånne ting, uten at jeg skal si deg hva som er riktig medisinering for deg. Håper du finner ut av det :) .

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg vil tippe det er begge deler. Klarer du å trene flere gangen i uken, noe som ganske mange ganske friske mennesker sliter endel med, så vil jeg tro du også kan klare å ligge litt mindre i sengen... likevel er det neppe normalt å gjøre det, og jeg tror endret medisinering kan hjelpe på. Medisiner virker på symptomer - det å ligge i sengen er ikke i seg selv et symptom, men det kommer av symptomer.

Syns det kan virke som du har mistet helt "håpet", jeg... for fremtiden altså. At ingenting spiller noen rolle. Dette er jo så absolutt et symptom.

Skrevet

Det er ikke bra å ligge i sengen om dagen, har du ikke behandler du kan ta dette opp med? Vet i alle fall at når jeg ligger for det meste er jeg syk, virker som du er det nå.

Skrevet

Jeg gidder ikke trene lenger, ligger bare i sengen, orker ikke dra ut å kjøpe mat en gang, vurderer å ta taxi for å få kjøpt en big bite.... jeg er helt håpløs

Skrevet

Jeg gidder ikke trene lenger, ligger bare i sengen, orker ikke dra ut å kjøpe mat en gang, vurderer å ta taxi for å få kjøpt en big bite.... jeg er helt håpløs

Tror ikke du kan "skjerpe" deg ut av dette. Snakk med behandleren din før du får liggesår! :o .

Skrevet

Skrevet

Jeg burde rett og slett bodd på et asyl. Fast.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg burde rett og slett bodd på et asyl. Fast.

Da hadde du nok blitt enda mer deprimert.  ;)

Skrevet

Jeg er ikke deprimert.

Er det noe behandlingsopplegg du ser for deg at kan hjelpe deg til å få det bedre?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg er ikke deprimert.

Hm, hva er årsaken, da? Du liker veldig godt å ligge i sengen hele dagen og hver dag, men er såpass misfornøyd med det og frustrert at du mener du burde bodd på asyl?

Jeg vet jo selvsagt ikke jeg, men du sier jo du har bipolar lidelse, og det het jo tidligere manisk-depressiv... da er det jo nærliggende å tenke depresjon, da. Sånn jeg ser det.

Skrevet

Jeg har ikke særlig lyst til å ta livet av meg, så jeg er ikke deprimert. Jeg er bare "hjerneskada" etter en kraftig mani med psykose og har aldri kommet meg, og kommer heller aldri til å komme meg.

Skrevet

Det kan jo hende litiumen blokkerer selvmordstankene og at resten er depresjon, jeg aner ikke. Kansje jeg bare har blitt ødelagt av å leve et passivt liv for lenge.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg har ikke særlig lyst til å ta livet av meg, så jeg er ikke deprimert. Jeg er bare "hjerneskada" etter en kraftig mani med psykose og har aldri kommet meg, og kommer heller aldri til å komme meg.

Tull... du er ikke hjerneskadet mer enn meg!  :P

Skal jeg komme over med en kebab hver morgen klokka 10:30 til deg, eller skal du sørge for å få hjelp så du kan spise noe ordentlig (og slippe trynet mitt)?

Skrevet

Det kan jo hende litiumen blokkerer selvmordstankene og at resten er depresjon, jeg aner ikke. Kansje jeg bare har blitt ødelagt av å leve et passivt liv for lenge.

Har det blitt diskutert om du kan ha nytte av rehabilitering? Jeg synes du er for ung til å bli værende i en så passiv tilværelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...