Gå til innhold

Dem trodde det var psykisk, men dem tok feil!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, jeg er psykisk syk, men det var ikke årsaken denne gang. 

For noen uker siden tok jeg en del blodprøver, selv om fastlegen mente at mine symptomer kom av psykisk sykdom. 

Jeg var og er svimmel, har diare, har hjertebank og er irritabel. 

Da jeg kom til legen med disse symptomene mente han at dette skyldtes angst, jeg var sikker på at det ikke var det, men siden det ikke var bevist der og da at det var fysisk holdt jeg med legen, han var jo tross alt lege. 

I dag var jeg på legevakten grunnet magesmerter og diare. 

Først vil jeg fortelle at jeg ble direkte latterliggjort av legen, da jeg skulle legge meg på benken, klarte legen og ploppe ut med at jeg hadde vært ofte hos legen i det siste. Legen er utenlandsk og skal være min fastlege frem til legen min kommer tilbake fra permisjon. 

Han forstod ikke så mye av hva jeg sa og lo litt for seg selv og virket nesten irritert over at jeg var kommet til legevakten nok en gang. 

For å erte meg enda mer leste han opp de gangene jeg hadde vært hos lege, Gudene vite hvorfor han skulle det. 

Men jeg fikk vite noe nyttig som er et bevis på at jeg er fysisk syk og at symptomene jeg hadde og har ikke kommer bare av psyken. 

Jeg har nemlig folatmangel, og har derfor symptomer på anemi. 

Mange av symptomene mine skyldes folatmangel, både diare, svimmelhet, hjertebank og irritabilitet og tretthet. 

Jeg har en fysisk lidelse og håper derfor på å bli tatt mer alvorlig i framtiden og ikke bli sett på som psykisk syk hele tiden. 

Det hender faktisk ganske ofte at også psykisk syke kan bli fysisk syke. 

Jeg håper den nye regjeringen gjør helsevesenet mye bedre

Endret av IsteSitron
MissAftereight
Skrevet (endret)

Trist at du ble møtt av en fordomsfull lege som satte deg i bås. Nå skal det jo nevnes at en del som sliter med psykiske lidelser også har somatiske symptomer som skyldes den psykiske lidelsen. For eksempel angst og stress som ofte gir magesmerter, hjertebank og diaré. Det er vel derfor det blir lett for leger å tenke at det kan være psykosomatisk. Men fint at du delte dette. Vi må bli møtt med respekt hos legen selv om vi har psykiske lidelser. Det er vi som kjenner vår egen kroppen best, ikke legen. 

Endret av MissAftereight
Skrevet

hva var folatkonsentrasjonen din ift minimum anbefalt konsentrasjon ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...