Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fungerer fluanxol stemningsstabiliserende og i tilfelle ja, i hvilke doser?

Hvordan er det å kombinere fluanxol med stemningsstabiliserende meds som feks lamictal?

Eller med ad som cipralex og wellbutrin?

Virker den beroligende?

Eller er fluanxol kun beregnet for å avhjelpe en hjerne som har slått seg helt vrang?

Jeg har nå endel dager stått på fluanxol 4 mg, og føler ikke at jeg opplever noe av dette. Men i dag våknet jeg og følte meg rolig og normal. Godt humør og full av energi. Jeg har vært meget ustabil de 3 siste ukene.

Hvor mange dager tar det før denne med begynner å fungere?

Jeg gruer meg nesten til å våkne i morgen. Tenk om jeg er fullstendig på bærtur igjen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Før jeg svarer på dette: Kan du beskrive din bruk av Fluanxol de siste 6 mnd?

Skrevet

Jeg gikk helt av i mai måned fordi jeg ville prøve meg uten. Jeg tok noen mg to ganger i sommer, fordi det tullet seg til i hodet mitt. Ellers har det gått veldig greit.

Tidligere har jeg stått på 4, 6 og 8 mg alt etter formen. Jeg har aldri følt meg dopa (men noe fjern og tom på 8 mg), men denne gangen gjorde jeg det til rangs da jeg tok 2 x 2 mg med få timers intervall fordi jeg ikke holdt ut mer. Nå er jeg bare lykkelig hvis jeg står opp i morgen og er i like god form som jeg er i dag. Jeg vet ikke om jeg klarer mer av denne ustabliliteten. Orker ikke mer frykt, og følelsen av å gå to skritt etter meg selv. Men jeg er optimist. Nå går det den rette veien.

Jeg har ikke tatt den samme dosen fluanxol hver dag i denne perioden. Jeg har variert fra 4 mg per døgn, til 3 mg til 2 mg og i dag ingenting.

Dette er kanskje fryktelig dumt?

Men hvorfor føler jeg meg i så god form når jeg ikke har tatt noe i det hele tatt?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har nå endel dager stått på fluanxol 4 mg, og føler ikke at jeg opplever noe av dette. Men i dag våknet jeg og følte meg rolig og normal. Godt humør og full av energi. Jeg har vært meget ustabil de 3 siste ukene.

I dag spør du om du trenger å ta dem.

Før noe av det andre du spør om er aktuelt å vurdere, må inntaket av Fluanxol være stabilt over tid. Du fremkaller ustabilitet med det inntaksmønsteret du har.

Ja, du trenger å ta Fluanxol i dag og sannsynligvis også de neste 1000 dagene. Sannsynligvis også tilnærmet samme dose alle dagene.

Skrevet

1000 og 1 natt. Jeg skjønner jeg er en dust, men hele meg skriker i protest.

Takk for kjapt svar! Nå er det pilletid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...