Gondor Skrevet 9. oktober 2013 Skrevet 9. oktober 2013 Fungerer fluanxol stemningsstabiliserende og i tilfelle ja, i hvilke doser?Hvordan er det å kombinere fluanxol med stemningsstabiliserende meds som feks lamictal?Eller med ad som cipralex og wellbutrin?Virker den beroligende?Eller er fluanxol kun beregnet for å avhjelpe en hjerne som har slått seg helt vrang?Jeg har nå endel dager stått på fluanxol 4 mg, og føler ikke at jeg opplever noe av dette. Men i dag våknet jeg og følte meg rolig og normal. Godt humør og full av energi. Jeg har vært meget ustabil de 3 siste ukene.Hvor mange dager tar det før denne med begynner å fungere?Jeg gruer meg nesten til å våkne i morgen. Tenk om jeg er fullstendig på bærtur igjen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. oktober 2013 Skrevet 9. oktober 2013 Før jeg svarer på dette: Kan du beskrive din bruk av Fluanxol de siste 6 mnd? 0 Siter
Gondor Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Skrevet 9. oktober 2013 Jeg gikk helt av i mai måned fordi jeg ville prøve meg uten. Jeg tok noen mg to ganger i sommer, fordi det tullet seg til i hodet mitt. Ellers har det gått veldig greit.Tidligere har jeg stått på 4, 6 og 8 mg alt etter formen. Jeg har aldri følt meg dopa (men noe fjern og tom på 8 mg), men denne gangen gjorde jeg det til rangs da jeg tok 2 x 2 mg med få timers intervall fordi jeg ikke holdt ut mer. Nå er jeg bare lykkelig hvis jeg står opp i morgen og er i like god form som jeg er i dag. Jeg vet ikke om jeg klarer mer av denne ustabliliteten. Orker ikke mer frykt, og følelsen av å gå to skritt etter meg selv. Men jeg er optimist. Nå går det den rette veien.Jeg har ikke tatt den samme dosen fluanxol hver dag i denne perioden. Jeg har variert fra 4 mg per døgn, til 3 mg til 2 mg og i dag ingenting.Dette er kanskje fryktelig dumt?Men hvorfor føler jeg meg i så god form når jeg ikke har tatt noe i det hele tatt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. oktober 2013 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har nå endel dager stått på fluanxol 4 mg, og føler ikke at jeg opplever noe av dette. Men i dag våknet jeg og følte meg rolig og normal. Godt humør og full av energi. Jeg har vært meget ustabil de 3 siste ukene. I dag spør du om du trenger å ta dem. Før noe av det andre du spør om er aktuelt å vurdere, må inntaket av Fluanxol være stabilt over tid. Du fremkaller ustabilitet med det inntaksmønsteret du har. Ja, du trenger å ta Fluanxol i dag og sannsynligvis også de neste 1000 dagene. Sannsynligvis også tilnærmet samme dose alle dagene. 0 Siter
Gondor Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Skrevet 10. oktober 2013 1000 og 1 natt. Jeg skjønner jeg er en dust, men hele meg skriker i protest.Takk for kjapt svar! Nå er det pilletid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.