Gjest Skrevet 9. oktober 2013 Skrevet 9. oktober 2013 Kan man være lettere deprimert dersom man over lang tid har et tungsinn som eneste symptom på depresjon (og at dette tungsinnet gir en depressive tanker)? 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 9. oktober 2013 Skrevet 9. oktober 2013 Er tungsinn et symptom? Det er et begrep jeg forbinder med et folkelig språk. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2013 Skrevet 9. oktober 2013 Er tungsinn et symptom? Det er et begrep jeg forbinder med et folkelig språk. Ok. Da har jeg sikkert misforstått. 0 Siter
Nycora Skrevet 9. oktober 2013 Skrevet 9. oktober 2013 Kan man være lettere deprimert dersom man over lang tid har et tungsinn som eneste symptom på depresjon (og at dette tungsinnet gir en depressive tanker)? Mener mange kalte depresjon for tungsinn in the old days? 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2013 Skrevet 9. oktober 2013 Mener mange kalte depresjon for tungsinn in the old days? Jeg ser at jeg nok har misforstått Det jeg tenkte på med tungsinn, er dystre/negative tanker. 0 Siter
ISW Skrevet 10. oktober 2013 Skrevet 10. oktober 2013 Depresjon er jo en sykdom med en hel masse symptomer, hvor tungsinn / dystre tanker er mulige symptomer. Men du kan være deprimert uten å føle deg direkte trist eller dyster, såvel som du kan føle deg dyster eller trist uten å være deprimert. Depresjon har jo gjerne følgende "kjernesymptomer" - Mangel på energi - Konstant nedstemthet - Mangel på evne til å føle glede Og i tillegg noen av følgende: - Angst - Endret apetitt (som regel nedsatt) - Endret søvn (som regel redusert) - Nedsatt konsentrasjon - Nedsatt livslyst - Nedsatt selvbilde Etter hva jeg forstår er mild depresjon 1 av de første + 2-3 av de andre, moderat depresjon er 2 av de første og 3-4 av de andre, alvorlig depresjon er enten alle de tre første og 5 av de andre, eller depresjon med alvorlig nedsatt livslyst. Tror jeg? 0 Siter
slabbedask Skrevet 10. oktober 2013 Skrevet 10. oktober 2013 Depresjon er jo en sykdom med en hel masse symptomer, hvor tungsinn / dystre tanker er mulige symptomer. Men du kan være deprimert uten å føle deg direkte trist eller dyster, såvel som du kan føle deg dyster eller trist uten å være deprimert. Depresjon har jo gjerne følgende "kjernesymptomer" - Mangel på energi - Konstant nedstemthet - Mangel på evne til å føle glede Og i tillegg noen av følgende: - Angst - Endret apetitt (som regel nedsatt) - Endret søvn (som regel redusert) - Nedsatt konsentrasjon - Nedsatt livslyst - Nedsatt selvbilde Etter hva jeg forstår er mild depresjon 1 av de første + 2-3 av de andre, moderat depresjon er 2 av de første og 3-4 av de andre, alvorlig depresjon er enten alle de tre første og 5 av de andre, eller depresjon med alvorlig nedsatt livslyst. Tror jeg? I tillegg skal dette gjelde over en lengre periode - er det to uker? 0 Siter
ISW Skrevet 10. oktober 2013 Skrevet 10. oktober 2013 I tillegg skal dette gjelde over en lengre periode - er det to uker? Stemmer det 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. oktober 2013 Skrevet 10. oktober 2013 Kan man være lettere deprimert dersom man over lang tid har et tungsinn som eneste symptom på depresjon (og at dette tungsinnet gir en depressive tanker)? Det er ikke årstiden da? Det trodde min behandler, hun var sliten og + mange andre. 0 Siter
slabbedask Skrevet 10. oktober 2013 Skrevet 10. oktober 2013 Det er ikke årstiden da? Det trodde min behandler, hun var sliten og + mange andre. Det er vel værre på det mørkeste - Nov til Jan? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. oktober 2013 Skrevet 10. oktober 2013 Det er vel værre på det mørkeste - Nov til Jan? Kan godt hende det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.