Gå til innhold

Mulig feildiagnostisert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har blitt feildiagnostisert i mange år, fordi jeg aldri har lagt vekt på, unnveket og ikke innsett hva jeg egentlig har opplevd.

I stedet har jeg fått en rekke stigmatiserende diagnoser. (Noen av dem passer sikkert fremdeles, og jeg har mye å jobbe med).

Nå er jeg så fortvilt.

Hva skal jeg gjøre? Er det noe vits i å prøve å få riktigere diagnose, eller skal jeg bare fortsette å leve opp til å passe inn i det jeg allerede har fått? Jeg er så redd for å bli møtt med skepsis og for å ikke bli trodd.

Kanskje er det ikke noe poeng å få  en riktigere diagnose, og jeg kjenner at jeg nesten ikke har noe selvrespekt eller selvfølelse igjen etter alle disse årene. Kanskje skal det være sånn og kanskje tør jeg ikke og skal jeg ikke si noe.

Dette er vanskelig.

Anonymous poster hash: 531c0...ef9

Skrevet

Jeg tror jeg har blitt feildiagnostisert i mange år, fordi jeg aldri har lagt vekt på, unnveket og ikke innsett hva jeg egentlig har opplevd.

I stedet har jeg fått en rekke stigmatiserende diagnoser. (Noen av dem passer sikkert fremdeles, og jeg har mye å jobbe med).

Nå er jeg så fortvilt.

Hva skal jeg gjøre? Er det noe vits i å prøve å få riktigere diagnose, eller skal jeg bare fortsette å leve opp til å passe inn i det jeg allerede har fått? Jeg er så redd for å bli møtt med skepsis og for å ikke bli trodd.

Kanskje er det ikke noe poeng å få  en riktigere diagnose, og jeg kjenner at jeg nesten ikke har noe selvrespekt eller selvfølelse igjen etter alle disse årene. Kanskje skal det være sånn og kanskje tør jeg ikke og skal jeg ikke si noe.

Dette er vanskelig.

Når jeg leser det du skriver, så blir jeg sittende å lure på hvorfor du knytter selvfølelse og selvrespekt til diagnoser? Tenker du at noen diagnoser gir prestisje mens andre kun er stigmatiserende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...