Gå til innhold

Et halvt år fikk jeg gleden av å være frisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker nesten ingen medisiner, kun wellbutrin. Dette tror jeg ikke er helt bra akkurat nå, men jeg kan jo egentlig ikke klage. Får meget god hjelp. Det er bare kroppen min og meg det er noe galt med hele tiden. Alle behandlere vil meg godt, jeg vet det. Har veldig dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan bruke de medisinene som blir anbefalt mot min sykdom. Jeg er veldig umulig. Jeg tror ikke jeg er vanskelig, jeg er bare ubrukbar og blir veldig fysisk syk av alle medisiner :( .

Bruker du ikke fortsatt LDN?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nycora

12

• Captain Cheeseheart

5

• frosken

3

Skrevet

Det var vel for godt til å være sant. Merker bare mer og mer av gamle symtomer. Er redd jeg havner tilbake til der jeg var. Hvis medisinene slutter å gi effekt så er det vel ingen vits i å ta de heller.

Du kan ikke alltid gi din lit til medisiner. Man må også jobbe med deg selv.

Anonymous poster hash: 86a6a...817

Skrevet

Bruker du ikke fortsatt LDN?

Ja,jeg bruker fortsatt LDN. Jeg ooplever fortsatt at jeg ikke er så syk sånn fysisk sett. Utover dette kan jeg kanskje ikke skryte så mye akkurat nå.

Når det kommer endel påkjenninger på rekke og rad, tror jeg det blir vanskelig for de fleste å være normale. Tror fortsatt ldn er en bra medisin, selv om jeg nå er vippet av pinnen for en stund.

Skrevet

Du kan ikke alltid gi din lit til medisiner. Man må også jobbe med deg selv. Anonymous poster hash: 86a6a...817

Hvordan?

Skrevet

Jeg bruker nesten ingen medisiner, kun wellbutrin. Dette tror jeg ikke er helt bra akkurat nå, men jeg kan jo egentlig ikke klage. Får meget god hjelp. Det er bare kroppen min og meg det er noe galt med hele tiden. Alle behandlere vil meg godt, jeg vet det. Har veldig dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan bruke de medisinene som blir anbefalt mot min sykdom. Jeg er veldig umulig. Jeg tror ikke jeg er vanskelig, jeg er bare ubrukbar og blir veldig fysisk syk av alle medisiner :( .

Hvilke medisiner har du prøvd da, og har bivirkningene vært verre enn sykdommen?

Skrevet

Å si at angst er å være redd er som å si at depresjon er å være trist. Angst kan være mye mer enn bare redsel.

Spenninger, uro, bekymring, følelse av at noe galt vil skje, ulyst, osv. Alt dette kan være angst.

Når jeg googler angst, så finner jeg angst som er knyttet opp mot noe, enten det er store rom, angst for alt som kan skje osv. Jeg har spenninger og uro som jeg ikke vet hvor kommer fra.

Skrevet

Når jeg googler angst, så finner jeg angst som er knyttet opp mot noe, enten det er store rom, angst for alt som kan skje osv. Jeg har spenninger og uro som jeg ikke vet hvor kommer fra.

Angst trenger absolutt ikke være knyttet til "noe". Ei heller trenger det å gi fysiske følelser som hjertebank, etc.

Skrevet

Angst trenger absolutt ikke være knyttet til "noe". Ei heller trenger det å gi fysiske følelser som hjertebank, etc.

Har du noen link der jeg kan lese om angst som ikke er knyttet opp mot noe?

Skrevet

Har du noen link der jeg kan lese om angst som ikke er knyttet opp mot noe?

GAD?

Skrevet

GAD?

De med GAD er vel stort sett bekymret for det meste, slik som jeg har forstått det.

Skrevet

:wacko:

Hvilke medisiner har du prøvd da, og har bivirkningene vært verre enn sykdommen?

Ja, jeg har fått bivirkninger som har gjort meg veldig fysisk syk. Lamictal mistet jeg hukommelsen av. Det var like før jeg havnet på dementavdelingen på sykehjemmet :blink: .

Hva er verst av å være psykisk syk, svingende, ustabil, aldri kunne planlegge noe, eller å være fysisk syk, overvektig og høyt blodsukker. Influensalignende "sykdom" hver evige dag. Hva hadde du valgt? Heldigvis blir jeg ikke helt manisk, men det er ikke godt å ha denne indre smerten og uroen hele tiden. Oppe I skyene i mange dager, så liggende og sliten, jeg har det ikke helt bra. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg :wacko: .

Skrevet

:wacko:

Ja, jeg har fått bivirkninger som har gjort meg veldig fysisk syk. Lamictal mistet jeg hukommelsen av. Det var like før jeg havnet på dementavdelingen på sykehjemmet :blink: .

Hva er verst av å være psykisk syk, svingende, ustabil, aldri kunne planlegge noe, eller å være fysisk syk, overvektig og høyt blodsukker. Influensalignende "sykdom" hver evige dag. Hva hadde du valgt? Heldigvis blir jeg ikke helt manisk, men det er ikke godt å ha denne indre smerten og uroen hele tiden. Oppe I skyene i mange dager, så liggende og sliten, jeg har det ikke helt bra. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg :wacko: .

Jeg klarte ikke å følge med i samtaler når jeg brukte lamictal.  

Det er ikke godt å si hva som er verst.  Det beste er å slippe å velge mellom to problemer.

Har du prøvd lithium?  Det har jeg hatt veldig god effekt av og lite bivirkninger.  Men jeg fikk bare gleden av å være så pass bra til nå.  Det var så godt å slippe uroen.  Men depresjonen er heldigvis ikke kommet tilbake ennå, men fortsetter det som nå så er jeg redd den også kommer.  Jeg hadde håpet det var noe jeg kunne gjøre for å forebygge når jeg merker det går nedover.

Hva sier de uroen din er? Er det angst eller er det mani?

Skrevet

Jeg klarte ikke å følge med i samtaler når jeg brukte lamictal.  

Det er ikke godt å si hva som er verst.  Det beste er å slippe å velge mellom to problemer.

Har du prøvd lithium?  Det har jeg hatt veldig god effekt av og lite bivirkninger.  Men jeg fikk bare gleden av å være så pass bra til nå.  Det var så godt å slippe uroen.  Men depresjonen er heldigvis ikke kommet tilbake ennå, men fortsetter det som nå så er jeg redd den også kommer.  Jeg hadde håpet det var noe jeg kunne gjøre for å forebygge når jeg merker det går nedover.

Hva sier de uroen din er? Er det angst eller er det mani?

Jeg er ganske sikker på at denne uroen kommer fra bp. Er svingstang for tiden og da får jeg denne smerten med på kjøpet. Tror ikke jeg orker å ha det sånn så veldig lenge. Er kanskje bedre å bruke medisiner med bivirkninger enn å "hoppe på Lopphavet"?

Litium måtte jeg slutte med pga diare. Ellers hadde jeg ingen problemer med den, kun super virkning. Egentlig er det bedre å drite hele tiden enn å ha denne smerten :wacko: .

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at denne uroen kommer fra bp. Er svingstang for tiden og da får jeg denne smerten med på kjøpet. Tror ikke jeg orker å ha det sånn så veldig lenge. Er kanskje bedre å bruke medisiner med bivirkninger enn å "hoppe på Lopphavet"?

Litium måtte jeg slutte med pga diare. Ellers hadde jeg ingen problemer med den, kun super virkning. Egentlig er det bedre å drite hele tiden enn å ha denne smerten :wacko: .

Kanskje du skulle prøve lithium igjen.  Jeg ville heller sittet på do enn å være psykisk syk.  

Må jo hele tiden veie virkning mot bivirkning og alternativer. 

Håper du finner noe som kan gi deg effekt.  Det er grusomt å ha det slik.

Skrevet

litium virker kjempegodt mot psykisk smerte.

Det er en veldig effektiv medisin. Den beste jeg har prøvd.  Men den klarer kanskje ikke alltid å holde deg frisk når utfordringene kommer den heller.

Skrevet

Hvordan?

Slik bl a frosken har prøvd å fortelle deg en rekke ganger :)

Skrevet

Slik bl a frosken har prøvd å fortelle deg en rekke ganger :)

Å holde ut de vonde følelsene? Jeg vet det, men klarer det ikke.

Jeg vet ikke helt hva som går av meg for tiden. Destruktiv, desperat, men heldigvis klarer jeg å holde meg rolig uttad, så ingen kan merke noe på meg annet enn at jeg er litt fraværende.

Har bestemt meg for å komme meg ut på tur i dag. Tror det vil gjøre godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...