Gå til innhold

Uprofesjonell lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var hos fastlegen i dag. 

Da jeg skulle til å reise meg fra stolen, kom legen med hånda og skulle holde meg i hånden bort til døren, dette mens han smilte og virket storfornøyd med å holde meg i hånden. 

En annen gang jeg var hos ham, holdt han meg i hånda mens han strøk meg over håret. 

Og i tillegg da jeg skulle be om ny resept på sobril og microgynon, spurte han etterpå om det var noe mer jeg ville ha. 

Da vi snakket om sobrilen spurte han meg om jeg fikk den på blå resept, noe jeg avkreftet, da sa han plutselig, "det er bare døende som får det på blå resept" så sa jeg at jeg håpte at jeg ikke skulle dø allerede nå, da sa han "du skal leve evig."

Er det bare meg eller er han en uprofesjonell lege?

Burde jeg gi beskjed til kommunelegen eller noe? 

Og så har jeg et spørsmål ang sobril .

Jeg har tatt 10 mg på kvelden, hver kveld i ca 2 uker. 

Er det noe fare for at jeg kan utvikle toleranse med så lav dose? 

Jeg fikk i dag resept på 50 tabletter på 10 mg, vil det skade å ta 1 tablett hver kveld i 50 dager? Jeg sliter med mye angst, og angsten har blitt betydelig bedre etter jeg startet med sobril. 

Håper på svar:)

Anonymous poster hash: a8245...066
Skrevet

Det er riktig at bare døende får Sobril på ordinær blå resept.

Vanskelig å si om det var kritikkverdig eller ikke. Generelt er vel det å stryke noen over håret litt individuelt om er kritikkverdig eller ikke, kommer an på settingen.

Skrevet

Det er riktig at bare døende får Sobril på ordinær blå resept.

Vanskelig å si om det var kritikkverdig eller ikke. Generelt er vel det å stryke noen over håret litt individuelt om er kritikkverdig eller ikke, kommer an på settingen.

Da han strøk meg over håret hadde han bare sett på en utvekst i ansiktet, han stod og snakket om hva han skulle gjøre mens han strøk meg over håret og holdt meg i hånden. Når jeg ser på ansiktet hans når han gjør det. ser det faktisk ut som om han liker det

Skrevet

Da han strøk meg over håret hadde han bare sett på en utvekst i ansiktet, han stod og snakket om hva han skulle gjøre mens han strøk meg over håret og holdt meg i hånden. Når jeg ser på ansiktet hans når han gjør det. ser det faktisk ut som om han liker det

Han virker litt rar etter mitt syn. <_<

Skrevet

Merkelig oppførsel. Tror jeg hadde blitt litt ukomformtabel hadde legen min gjort det... Men rapportere? Jeg tror jeg kun hadde byttet lege. Kan jo være han bare mente det godt. Kommer an på hva dere snakket om..

Skrevet

Hei!

Var hos fastlegen i dag. 

Da jeg skulle til å reise meg fra stolen, kom legen med hånda og skulle holde meg i hånden bort til døren, dette mens han smilte og virket storfornøyd med å holde meg i hånden. 

En annen gang jeg var hos ham, holdt han meg i hånda mens han strøk meg over håret. 

Og i tillegg da jeg skulle be om ny resept på sobril og microgynon, spurte han etterpå om det var noe mer jeg ville ha. 

Da vi snakket om sobrilen spurte han meg om jeg fikk den på blå resept, noe jeg avkreftet, da sa han plutselig, "det er bare døende som får det på blå resept" så sa jeg at jeg håpte at jeg ikke skulle dø allerede nå, da sa han "du skal leve evig."

Jeg fikk i dag resept på 50 tabletter på 10 mg, vil det skade å ta 1 tablett hver kveld i 50 dager? Jeg sliter med mye angst, og angsten har blitt betydelig bedre etter jeg startet med sobril. 

Det eneste skadelige er at du risikerer å bli avhengig.

Skrevet

Ville kanskje vurdert å bytte lege.

Skrevet

Hei!

Var hos fastlegen i dag. 

Håper på svar:)

Jeg tror du feiltolker legens forsøk på å vise deg vanlig omtanke.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Syns han virket som en ekling som ville under TS sin bluse.

Skrevet

Syns han virket som en ekling som ville under TS sin bluse.

Noen har en tendens til å tolke vanlig vennlighet som mer enn nettopp vanlig vennlighet.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Noen har en tendens til å tolke vanlig vennlighet som mer enn nettopp vanlig vennlighet.

Og det er normal vennlighet mellom en mannlig lege og en kvinnelig pasient at legen holder henne i hånden og stryker henne i håret? Hmmm.

Skrevet

Og det er normal vennlighet mellom en mannlig lege og en kvinnelig pasient at legen holder henne i hånden og stryker henne i håret? Hmmm.

Siden ingen av oss var tilstede, så er jo den ene spekulasjonen like sannsynlig som den andre.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Siden ingen av oss var tilstede, så er jo den ene spekulasjonen like sannsynlig som den andre.

I min verden er ikke det der normalt. Hvis jeg hadde hatt en (kvinnelig) lege som hadde gjort det der, hadde jeg sannsynligvis sørget for å bli langt mer syk...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Noen har en magefølelse som er til å stole på. Andre har ikke det. Hvis du mener at du har en magefølese som du av erfaring vet er til å stole på, kan du gå til neste punkt.

2. Føltes det godt og som omsorg/vennlighet, eller føltes det ubehagelig?

Skrevet

Hei!

Ja det tror jeg også.

Jeg har selv fått mye omtanke og kjærlighet av leger, feks en lege inviterte meg på svingkurs, jeg takket nei, likevel sa han flere ganger at det var så gøy å danse sving og jeg burde bli med. Men jeg kan absolutt ikke danse! Jeg kan ville det, men det er noe annet.

Han sa også jeg kunne skrive og ringe han på kveldene, men jeg gjorde ikke det på den tiden, men jeg hørte hva han sa og tenkte på det. Hadde det vært i dag ville jeg nok grepet muligheten.

Mange andre situasjoner også, men alt har vært vennlighet. 

De fleste er jo gift, og har sine kjærester, jobben handler om omsorg og det er hyggelig når de tar jobben så bokstavelig på et vis.

Forresten har jeg i dag lært å flørte:-) Teorien i vertfall.

Skrevet

Når det er så vagt, så kan du vel ev bare bytte lege?

Trodde ikke det var vanlig å få sobril til langtidsbruk. Det skulle jeg gjerne hatt :)

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en (kvinnelig) lege som hadde gjort det der, hadde jeg sannsynligvis sørget for å bli langt mer syk...

Sorry for å si det, men ler meg halvt ihjel, artig kommentar :-)

Captain Cheeseheart
Skrevet

Sorry for å si det, men ler meg halvt ihjel, artig kommentar :-)

Hehe, bra du ler av mitt forsøk på vittighet, da!  ;)

Skrevet

Hehe, bra du ler av mitt forsøk på vittighet, da!  ;)

Ja, var liksom så utrolig tørrvittig ;)

Skrevet

Da jentungen min (den gangen 11 år gammel) brast i gråt på legens kontor da han sa hun måtte ta en blodprøve (dramaqueen ja...) så gikk legen ned på kne foran henne der hun satt og la armene rundt henne og trøstet henne. Mener du det var feil også? Jeg fant det bare rørende og jentungen hadde heller ikke noe imot det. Dette var fastlegen vår som jeg kjenner ganske godt som pasient da, ikke en fremmed lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...