Gå til innhold

Uprofesjonell lege?

Anbefalte innlegg

Captain Cheeseheart
Skrevet

Da jentungen min (den gangen 11 år gammel) brast i gråt på legens kontor da han sa hun måtte ta en blodprøve (dramaqueen ja...) så gikk legen ned på kne foran henne der hun satt og la armene rundt henne og trøstet henne. Mener du det var feil også? Jeg fant det bare rørende og jentungen hadde heller ikke noe imot det. Dette var fastlegen vår som jeg kjenner ganske godt som pasient da, ikke en fremmed lege.

Jeg vet ikke, men for meg, som er voksen, og en kvinnelig lege (som er voksen), så ville jeg sett på dette som seksuelt... men det er selvsagt godt mulig jeg bare er påvirket av sølibatiet.

Skrevet

Hei!

Var hos fastlegen i dag. 

Da jeg skulle til å reise meg fra stolen, kom legen med hånda og skulle holde meg i hånden bort til døren, dette mens han smilte og virket storfornøyd med å holde meg i hånden. 

En annen gang jeg var hos ham, holdt han meg i hånda mens han strøk meg over håret. 

Og i tillegg da jeg skulle be om ny resept på sobril og microgynon, spurte han etterpå om det var noe mer jeg ville ha. 

Da vi snakket om sobrilen spurte han meg om jeg fikk den på blå resept, noe jeg avkreftet, da sa han plutselig, "det er bare døende som får det på blå resept" så sa jeg at jeg håpte at jeg ikke skulle dø allerede nå, da sa han "du skal leve evig."

Er det bare meg eller er han en uprofesjonell lege?

Burde jeg gi beskjed til kommunelegen eller noe? 

Og så har jeg et spørsmål ang sobril .

Jeg har tatt 10 mg på kvelden, hver kveld i ca 2 uker. 

Er det noe fare for at jeg kan utvikle toleranse med så lav dose? 

Jeg fikk i dag resept på 50 tabletter på 10 mg, vil det skade å ta 1 tablett hver kveld i 50 dager? Jeg sliter med mye angst, og angsten har blitt betydelig bedre etter jeg startet med sobril. 

Håper på svar:)

Anonymous poster hash: a8245...066

Synes du han er ekkel, eller føles det okey? Han virker jo egentlig bare omsorgsfull.

Tror ikke det er fare for avhengighet ved så liten dose. Jeg brukte sobril 45 mg pr døgn fast i flere måneder engang i tiden. Sluttet brått og hadde det veldig ille i noen dager. Men ikke verre enn at jeg overlevde... som du kanskje ser ^_^ .

Skrevet

Det eneste skadelige er at du risikerer å bli avhengig.

Det er vel bare fare for avhengighet hvis TS syntes det var en OK opplevelse?

Skrevet

Hei!

Var hos fastlegen i dag. 

Da jeg skulle til å reise meg fra stolen, kom legen med hånda og skulle holde meg i hånden bort til døren, dette mens han smilte og virket storfornøyd med å holde meg i hånden. 

En annen gang jeg var hos ham, holdt han meg i hånda mens han strøk meg over håret. 

Og i tillegg da jeg skulle be om ny resept på sobril og microgynon, spurte han etterpå om det var noe mer jeg ville ha. 

Da vi snakket om sobrilen spurte han meg om jeg fikk den på blå resept, noe jeg avkreftet, da sa han plutselig, "det er bare døende som får det på blå resept" så sa jeg at jeg håpte at jeg ikke skulle dø allerede nå, da sa han "du skal leve evig."

Er det bare meg eller er han en uprofesjonell lege?

Burde jeg gi beskjed til kommunelegen eller noe? 

Og så har jeg et spørsmål ang sobril .

Jeg har tatt 10 mg på kvelden, hver kveld i ca 2 uker. 

Er det noe fare for at jeg kan utvikle toleranse med så lav dose? 

Jeg fikk i dag resept på 50 tabletter på 10 mg, vil det skade å ta 1 tablett hver kveld i 50 dager? Jeg sliter med mye angst, og angsten har blitt betydelig bedre etter jeg startet med sobril. 

Håper på svar:)

tisk

Slik du opplever det, er det ikke OK. Antakelig opplever legen å være empatisk og nærværende. men det er ikke greit om du føler det problematisk. Har du konfrontert legen med dette?

Ang Sobril har jeg kun erfaring fra jobbsammenheng; Mange utvikler et "avhengighetssyndrom" som tar år å avvende Meiner ikke at du er i denne kategorien, men ha det i tankene.

Skrevet

Gjorde du deg veldig liten og stakkarslig for å være sikker på å få resepten da? Beklager hvis ikke, men jeg har sett så mange hjelpeløse små kvinner i aksjon at jeg er skeptisk til arten. Hjelpeløs, stakkarslig kvinne vekker gjerne den omsorgsfulle delen av mannen.

Skrevet

Det er vel bare fare for avhengighet hvis TS syntes det var en OK opplevelse?

Nå gjaldt det svaret Sobril bruken.

Skrevet

Gjorde du deg veldig liten og stakkarslig for å være sikker på å få resepten da? Beklager hvis ikke, men jeg har sett så mange hjelpeløse små kvinner i aksjon at jeg er skeptisk til arten. Hjelpeløs, stakkarslig kvinne vekker gjerne den omsorgsfulle delen av mannen.

Nei, gjorde meg ikke stakkarslig og liten! Jeg aksepterer hvis legen ikke vil skrive ut, jeg spør bare om det er mulig å få ny resept, og så får det være opp til legen å bestemme om jeg skal få det eller ikke. 

Jeg er ikke en slik dramaqueen som endevender hele kontoret om jeg ikke får det som jeg vil!

Skrevet

Nå gjaldt det svaret Sobril bruken.

Jada, jeg vet det, jeg bare k**** litt. Og det var ganske tydelig at legens handling ikke var særlig velkommen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...