Gå til innhold

Hvorfor gjør man ikke noe annet?

Anbefalte innlegg

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg hater faktisk å sitte her nå... jeg sitter på randen av å renne over hver dag... noen ganger renner det vel over, og.

Men jeg gjør jo ikke noe annet (enn dette), selv om jeg godt vet det hadde vært finere, både sunnere på lang sikt og mer lystbetont.

Så hvorfor gjør jeg det ikke?

Er det fordi det er _litt_ tiltak å gjøre en endring, og jeg ikke "orker" å presse meg gjennom dette?

Nei, jeg skjønner det ikke - oppriktig talt ikke. Bare en dusj og en spasertur, det hadde vært fint, det hadde oppleves mer lystbetont enn dette...

Det er fredag kveld, og jeg er ung og singel. Hvorfor sitter jeg her hele tiden, hvorfor gjør jeg ikke noe?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Faen, ass... når jeg tenker over dette... jeg har alle muligheter, jeg kunne vært hvor som helst, jeg kunne hatt en spennende utdannelse, millioninntekt, etc.

Men det jeg er, det er en einstøing. Og pensjonist.

Jeg kunne sittet med gode venner på en pub, drukket øl sosialt for en gangs skyld.

Kunne vært fornøyd med den jeg er.

Skrevet

Livet blir som oftes ikke slik man hadde tenkt.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Livet blir som oftes ikke slik man hadde tenkt.

Dette gjelder i langt lavere grad hvis man anstrenger seg mer!!!

Skrevet

Dette gjelder i langt lavere grad hvis man anstrenger seg mer!!!

Hjelper ikke alltid å anstrenge seg, noen har en sykdom som forsurner livet til. Det gjør det vanskelig å oppnå selv de enkleste ting. Er det ikke slik for deg?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Hjelper ikke alltid å anstrenge seg, noen har en sykdom som forsurner livet til. Det gjør det vanskelig å oppnå selv de enkleste ting. Er det ikke slik for deg?

Man kan overvinne det meste, det kan jeg, og det kan du.

Skrevet

Javel. Det tror jeg ikke på kjenner jeg. Men hvis du sier det så, da er vi bare jævlig svake?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Javel. Det tror jeg ikke på kjenner jeg. Men hvis du sier det så, da er vi bare jævlig svake?

Ja, det er vi. Det tviler jeg ikke et sekund på. Denne dikkedarie-psykiatrien lever tross alt av å ha så mange sveklinger som mulig.

Skrevet

Ja, det er vi. Det tviler jeg ikke et sekund på. Denne dikkedarie-psykiatrien lever tross alt av å ha så mange sveklinger som mulig.

Javel, vi er da tapere som ikke gjør nok, kan godt stemme det. Men det får gjelde meg og deg og ikke de andre her, psykiatrien kan det sies mye om. De får nok hjelp der de som gjør en innsats selv, de som er sterke.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Javel, vi er da tapere som ikke gjør nok, kan godt stemme det. Men det får gjelde meg og deg og ikke de andre her, psykiatrien kan det sies mye om. De får nok hjelp der de som gjør en innsats selv, de som er sterke.

Nei, jeg mener alle, og jeg sikter ikke spesielt til deg. Psykiatrien handler om å lære folk å ta hensyn til seg selv. Det er patetisk. I andre deler av samfunnet er det det motsatte som gjelder, og folk i disse delene som gjør det bra, det er folk som toppidrettsutøvere, astronauter, president i USA, nobelprisvinnere i fysikk.

Skrevet

Nei, jeg mener alle, og jeg sikter ikke spesielt til deg. Psykiatrien handler om å lære folk å ta hensyn til seg selv. Det er patetisk. I andre deler av samfunnet er det det motsatte som gjelder, og folk i disse delene som gjør det bra, det er folk som toppidrettsutøvere, astronauter, president i USA, nobelprisvinnere i fysikk.

Psykiatrien vil lære folk å ta ansvar for seg selv og sitt liv, de lærer deg at du er selv ansvarlig for ditt liv. Det er ikke å "sy puter under armene" på folk, psykiatrien er som å møte en lukket dør. De forstår ingenting. Så her sitter vi med ansvaret for oss selv og gjør ingenting med livet, vi klarer jo ikke lære.

Skrevet

Nei, jeg mener alle, og jeg sikter ikke spesielt til deg. Psykiatrien handler om å lære folk å ta hensyn til seg selv. Det er patetisk. 

Nei, det er ikke patetisk hvis man faktisk blir sykere hvis man ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 598e4...150

Skrevet

Det meste er ikke det samme som alt.

Anonymous poster hash: 598e4...150

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...