Gå til innhold

Omsorgsovertakelse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål i forbindelse med at barnevernet har gått til omsorgsovertakelse av min sønn på 2,5 år. De skriver at de vil plassere han i forsterhjem, fordi jeg ikke får til å lære å ta meg av gutten. Jeg har alltid vært villig til å lære. Jeg jobber som sivilingeniør og har 750.000 i inntekt. Jeg har følelsen av at de tar feil. De vil heller at faren skal ta omsorgen. Jeg får ikke hjelp av min psykolog når det haster. Og legen vil ikke gi en "secon opinion". Jeg synes det er en skandale. Hva synes dere?

Skrevet (endret)

Jeg tror du er flink til å lære, men du har kanskje ikke så mye tid til gutten? Barn trenger først og fremst tid, kvalitetstid og noen som er oppmerksomme og ser deres behov. Du må vel jobbe veldig mye for å tjene så bra?

Endret av Bella Dotte
Skrevet

Jeg har et spørsmål i forbindelse med at barnevernet har gått til omsorgsovertakelse av min sønn på 2,5 år. De skriver at de vil plassere han i forsterhjem, fordi jeg ikke får til å lære å ta meg av gutten. Jeg har alltid vært villig til å lære. Jeg jobber som sivilingeniør og har 750.000 i inntekt. Jeg har følelsen av at de tar feil. De vil heller at faren skal ta omsorgen. Jeg får ikke hjelp av min psykolog når det haster. Og legen vil ikke gi en "secon opinion". Jeg synes det er en skandale. Hva synes dere?

At du tjener 750000 og er villig til å lære sier ingenting om din omsorgsevne, så det er umulig for oss å ta stilling til om det er en riktig avgjørelse.

Skrevet

At du har en god utdannelse og bra inntekt og barnevernet likevel har gått inn for å fra deg omsorgen for barnet ditt, sier vel egentlig mer om din mangel på omsorgsevne enn noe annet.

Skrevet

Det høres rart ut syns jeg i og med at du har så god utdanning, men det er vel din omsorgsevne som gjelder?

Skrevet

Å oppleve at barnevernet går til omsorgsovertakelse er noe som er vanskelig å godta for de fleste, så det er ikke rart om du selv synes det er en skandale. Jeg vil anta at legen din ikke vil gi en "second opinion" fordi vedkommende innser at omsorgsevne er vanskelig å vurdere, og barnevernet har vel allerede brukt mye tid på å gjøre disse vurderingene. Legen din har neppe forutsetninger for å mene noe om din omsorgsevne eller hvorvidt ditt barn har det tilstrekkelig bra hos deg eller ikke.

Hva er det du ikke får hjelp til av din psykolog når det haster? Hvordan tenker du at dette har påvirket din omsorgsevne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...