Gå til innhold

Kjøpe lykke?

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg har en tendens tik å kjøpe lykke. Midlertidig oppstemthet ved å handle online. Det går ikke ut over familiens økonomi, men jeg føler jeg likevel forskyver et underliggende problem. Et problem jeg ikke vet hva er engang. Hva gjør jeg med dette? Og hva med denne kjøpetrangen, hvordan kontrollere den?

Skrevet

Jeg hadde det noenlunde likt før jeg "møtte veggen" og innså at jeg hadde psykiske problemer. Kjøpesenteret var mitt andre hjem (jeg fikk t o m kommentarer fra folk som sa jeg kunne skaffe meg en seng der). Jeg handlet mye, selv om det meste var på tilbud, så brukte jeg mye penger på handling.

Hvordan kontrollere kjøpetrangen? For meg var det veldig til hjelp å tenke "har jeg virkelig bruk for dette?". Jeg kjøper ikke ting på impuls lenger. Jeg tenker meg godt om. Jeg kjøper heller ikke ting på impuls fordi om det er et "supertilbud". 

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg innså vel at lykke ikke kan kjøpes. Etter det har jeg levd veldig nøkternt og hvis jeg skal bruke litt ekstra penger så går de heller til opplevelser enn til ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...