ISW Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Skjønner at hovedproblemet mitt er at SSRI ikke virker godt nok, eller er feil dosert. men jeg leste når jeg tenker over det om en person som fikk tvangstankene sine fjernet av Trilafon. Siden den er tilbake på markedet, er billig og kan skrives på blå mot angst, kan den ha noe for seg? Skulle også gjerne hatt litt feedback på hvor høy dose Zoloft jeg tydeligvis trenger, eller om et annet SSRI, evt klomipramin (selv om det virker som et ekstremt skummelt preparat, får utfordret både min angst for å ta overdose og angst for QT-tid) heller bør prøves? 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Tror du er litt vel overoptimistisk med tanke på hva medisiner kan gjøre... det er ikke en maskin du bare må justere på den rette plassen... 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Men, oj, glemte meg... var adressert "NHD", dette. Sorry. 0 Siter
ISW Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Skrevet 13. oktober 2013 Takk for svar. Du har nok rett. Bare hyggelig at du svarer! :-) 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Takk for svar. Du har nok rett. Bare hyggelig at du svarer! :-) Bruker du fortsatt Zeldox? 0 Siter
ISW Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Skrevet 13. oktober 2013 Bruker du fortsatt Zeldox? Ja, men effekten forsvant etter to uker, slik det meste av medisin gjør på meg 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Ja, men effekten forsvant etter to uker, slik det meste av medisin gjør på meg Blir ikke du litt som et vandrende apotek til slutt nå da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Skjønner at hovedproblemet mitt er at SSRI ikke virker godt nok, eller er feil dosert. men jeg leste når jeg tenker over det om en person som fikk tvangstankene sine fjernet av Trilafon. Siden den er tilbake på markedet, er billig og kan skrives på blå mot angst, kan den ha noe for seg? Skulle også gjerne hatt litt feedback på hvor høy dose Zoloft jeg tydeligvis trenger, eller om et annet SSRI, evt klomipramin (selv om det virker som et ekstremt skummelt preparat, får utfordret både min angst for å ta overdose og angst for QT-tid) heller bør prøves? Kan du ikke klare deg uten medisiner, som du selv anbefalte andre for litt siden?http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/394874-burde-ikke-jeg-v%C3%A6re-gladh%C3%A5per-p%C3%A5-r%C3%A5d-om-what-to-do/#entry3502891Anonymous poster hash: 996dc...b4d 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Kan du ikke klare deg uten medisiner, som du selv anbefalte andre for litt siden?http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/394874-burde-ikke-jeg-v%C3%A6re-gladh%C3%A5per-p%C3%A5-r%C3%A5d-om-what-to-do/#entry3502891Anonymous poster hash: 996dc...b4d Prøvde å finne ut hvor ISW gjorde dette, men det fant jeg ikke... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Du ble vel blanda av svadan.Anonymous poster hash: 996dc...b4d 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Du ble vel blanda av svadan.Anonymous poster hash: 996dc...b4d Kun dette var svada: Hjernen er ikke skapt slik. Den er skapt for å unngå problemer, og all den tid du gjennom dette indirekte definerer glede som et problem (fordi den ikke eksisterer), så vil du bevege deg lengre vekk fra glede. 0 Siter
Inner self Skrevet 13. oktober 2013 Skrevet 13. oktober 2013 Det er en gammeldags medisin. Men sikkert grei nok, hvis du ikke er sensitiv mot extrapyrmidable bivirkninger slik jeg var da jeg prøvde den. 0 Siter
ISW Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skulle gjerne vært uten medisiner. Men det virker som lidelsen jeg har (OCD uten tvangshandlinger) responderer best på medisiner. Kan ikke helt se hvordan jeg skulle gjøre EX/RP. Derfor må det da finnes en medisin eller en dose som virker? 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 15. oktober 2013 Skrevet 15. oktober 2013 Derfor må det da finnes en medisin eller en dose som virker? Det skal du ikke ta for gitt. Ta f.eks. schizofreni, en lidelse de fleste fagfolk mener er veldig avhengig av medikamentell behandling - jeg har hørt at bare 1/3 av pasientene lever "normale" liv (les: vanlig jobb og normalt sosialt liv). Men Trilafon, det er i alle fall et antipsykotika som er velkjent for å ha en god effekt på spesielt selvhenføringstendenser / paranoide tanker. Dette er jo tankevirksomhet, det dreier seg ikke om hallusinasjoner - så det ligger kanskje tett opptil tvangstankene dine? Jeg vet ikke, men det høres jo logisk ut. Trilafon er jo (som alle de andre gamle antipsykotikaene) velutprøvd også. I lave doser skal ikke de gamle medisinene gi større bivirkninger enn de nye heller. Trilafon gir et stort "spenn" i dosering. Jeg fikk munntørrhet av den. Den virket mot sykdommen min også, men det har egentlig alle antipsykotikaene jeg har prøvd gjort (jeg har ikke blitt symptomfri tror jeg, men de har forhindret at det har "bikket over"). Selv ville jeg sluttet på Zeldox før jeg testet Trilafon... det kan bli smør på flesk, og det kan bli vanskelig å vite hva som hjelper, ellers. Ja. Lykke til. Ellerno. 0 Siter
ISW Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Skrevet 15. oktober 2013 Det skal du ikke ta for gitt. Ta f.eks. schizofreni, en lidelse de fleste fagfolk mener er veldig avhengig av medikamentell behandling - jeg har hørt at bare 1/3 av pasientene lever "normale" liv (les: vanlig jobb og normalt sosialt liv). Men Trilafon, det er i alle fall et antipsykotika som er velkjent for å ha en god effekt på spesielt selvhenføringstendenser / paranoide tanker. Dette er jo tankevirksomhet, det dreier seg ikke om hallusinasjoner - så det ligger kanskje tett opptil tvangstankene dine? Jeg vet ikke, men det høres jo logisk ut. Trilafon er jo (som alle de andre gamle antipsykotikaene) velutprøvd også. I lave doser skal ikke de gamle medisinene gi større bivirkninger enn de nye heller. Trilafon gir et stort "spenn" i dosering. Jeg fikk munntørrhet av den. Den virket mot sykdommen min også, men det har egentlig alle antipsykotikaene jeg har prøvd gjort (jeg har ikke blitt symptomfri tror jeg, men de har forhindret at det har "bikket over"). Selv ville jeg sluttet på Zeldox før jeg testet Trilafon... det kan bli smør på flesk, og det kan bli vanskelig å vite hva som hjelper, ellers. Ja. Lykke til. Ellerno. Takk for et godt svar 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Ja,(også) Trilafon kan brukes som adjuvans. Men først er det viktigst at du kommer opp på en høy serumkonsentrasjon på et SSRI - hvilket er ikke så viktig. 0 Siter
ISW Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Skrevet 18. oktober 2013 Ja,(også) Trilafon kan brukes som adjuvans. Men først er det viktigst at du kommer opp på en høy serumkonsentrasjon på et SSRI - hvilket er ikke så viktig. Takk for svar. Ja, jeg forstår jo egentlig at AP blir litt meningsløst når jeg blir gående med 20-30 nmol/l sertralin. Det som bekymrer meg er at serumkonsentrasjonen faller, frykter at det vil gjelde flere SSRI (altså effekt i starten som går over). Skal til legen i morgen. Kommer til å argumentere sterkt for å bytte SSRI, alternativt øke dosen vesentlig. Men mener du med svaret ditt at det kan være aktuelt med opp mot 1000-1200 mg Zoloft, hvis det er det jeg skal stå på? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. oktober 2013 Skrevet 18. oktober 2013 Ja, jeg mener det :-) 0 Siter
ISW Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Vet ikke om det er selvmedisinering når en spesialist i psykiatri har gitt dette rådet Jeg SKAL ha serumkonsentrasjonen av SSRI opp til et fornuftig nivå, så disse tvangstankene forsvinner. Jeg føler for øvrig at det er bedre å høre på en lege som tilsynelatende har fått resultater gjennom sine metoder, enn å bare akseptere at 40-50% ikke responderer på SSRI mot tvang, når årsaken tilsynelatende er at dosen er for lav. Endret 18. oktober 2013 av issomethingwrong 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.