Gå til innhold

evigvarende soppinfeksjon


emsen

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 10 måneder som for et par måneder siden fikk trøske etter antibiotikabehandling. Jeg fikk sopp på brystvortene. Soppinfeksjonen er i perioder utrolig plagsom; jeg får blødende brystvorter og smerter under og lenge etter amming. Plagene varierer i intensitet, noen ganger går det relativt greit å amme. Jeg har brukt preparatet (miksturen) som sønnen min fikk til å smøre på, og sterilisert smokker i fem minutter hver kveld. Jeg har skiftet BH hver dag, og vasket de på 60 grader. I perioder har jeg smurt med Canesten siden Mycostatin(?) ikke har virket.

Hva gjør jeg nå?? Jeg har gitt opp å koke smokker og vaske BHer hver kveld. Jeg smører litt Canesten eller mikstur på når det blir for ille. Jeg tror sønnen min er kvitt det verste av trøsken, muligens sitter enkelte hvite flekker igjen. Jeg er fristet til å bare kutte ut ammingen, men kan jo først høre om det finnes noe håp om bedring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv 90 graders vask på bh,håndklær,ammeinnlegg.Bli kvitt ev rester av sopp hos barnet (cordysol munnskyllevann,farris).Youghurt naturell til pupper og barn.

Krystallfiolett som nevnt i linken er en mulighet.

Luft pupper mye.Bruk eddikvann som siste skyllevann på bh/ev klipp opp gas,skyll i eddikvann og tørk.Bruk som innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære emsen. Mor og barn må behandles samtidig til allt er borte, hvis ikke smitter dere hverandre på ny. Mykostatin krem finnes nå i salg, men det er på resept. Mykostatin mikstur til barnet. Smør brystene 6 ganger daglig og munnen til barnet 4 ganger daglig. Har barnet sopp i stumpen må dette også behandles. 60 graders vask holder, da dør soppen. Regn med at behandlingen tar flere uker og at du må fortsette 3-4 dager etter at alle symptomer er borte før du slutter behandlingen. For å lykkes må en ta det grundig. Om du ikke kjenner bedring etter en ukes tid, ta kontakt med legen din for annen type behandling. Det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...