Gå til innhold

Frisk :)

Anbefalte innlegg

Captain Cheeseheart
Skrevet

Ja for den som ikke vil forsøke å yte noe selv for å få det bedre, så er det sikkert bare vås. Grunnen til at jeg synes innlegget er bra er at jeg har vært gjennom noe av det samme som trådstarter, bare ikke så alvorlig da jeg aldri var suicidal. Men kroppen min var vissen helt uten krefter etter å ha sittet i stirret tomt ut i lufta i lang tid og jeg kjenner meg litt i igjen i dette innlegget.

Det er vås fordi det bare er pjatt hvem som helst kan lire av seg.

Skrevet

Herregud. Nå er det nok.

Dette var ikke et "veldig bra" innlegg. Det er et intetsigende påtatt-optimistisk NHD-smiskende vås.

Jeg synes innlegget var bra. Forfatteren har funnet gode mestringsstrategier som fungerer for henne, og jeg synes det er fint at hun videreformidler dette til andre.

Allikevel så tror jeg at jeg kan forstå hvorfor du ikke blir like begeistret for dette innlegget som de fleste andre. Det er jo ikke slik at alle psykiske lidelser bedres like mye som det hun har erfart, og det er heller ikke slik at de som ikke opplever samme bedring nødvendigvis har gjort mindre for å bli bra enn henne. Du strever jo utrolig mye med skyldfølelse for at du ikke fungerer bedre og du har prøvd i veldig mange år å bli bra av din sykdom. Dessverre skriver du masse nedsettende ting om deg selv her på dol, og det tror jeg bidrar til din egen fordømmelse - samt at du risikerer at andre også kommer med nedsettende kommentarer.

Viktig å kunne glede seg over at andre får det bedre og blir fornøyd med seg selv, selv om ikke alle kan oppnå det samme.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg synes innlegget var bra. Forfatteren har funnet gode mestringsstrategier som fungerer for henne, og jeg synes det er fint at hun videreformidler dette til andre.

Allikevel så tror jeg at jeg kan forstå hvorfor du ikke blir like begeistret for dette innlegget som de fleste andre. Det er jo ikke slik at alle psykiske lidelser bedres like mye som det hun har erfart, og det er heller ikke slik at de som ikke opplever samme bedring nødvendigvis har gjort mindre for å bli bra enn henne. Du strever jo utrolig mye med skyldfølelse for at du ikke fungerer bedre og du har prøvd i veldig mange år å bli bra av din sykdom. Dessverre skriver du masse nedsettende ting om deg selv her på dol, og det tror jeg bidrar til din egen fordømmelse - samt at du risikerer at andre også kommer med nedsettende kommentarer.

Viktig å kunne glede seg over at andre får det bedre og blir fornøyd med seg selv, selv om ikke alle kan oppnå det samme.

Jeg ser hva du skriver her, men tro meg, du misforstår. Grunnen til at jeg vurderer det på min måte er at jeg leste gjennom, og det var som alt bare passerte gjennom hjernen, ingenting festet seg. Jeg syns ikke det var noe innhold. Det handler ingenting om at jeg ikke klarer å glede meg over andres sukesss.

Skrevet

Jeg ser hva du skriver her, men tro meg, du misforstår. Grunnen til at jeg vurderer det på min måte er at jeg leste gjennom, og det var som alt bare passerte gjennom hjernen, ingenting festet seg. Jeg syns ikke det var noe innhold. Det handler ingenting om at jeg ikke klarer å glede meg over andres sukesss.

I såfall synes jeg det er unødvendig at du rakker så ned på innlegget. Trådstarter har etter min oppfatning ikke fortjent den typen tilbakemeldinger.

Captain Cheeseheart
Skrevet

I såfall synes jeg det er unødvendig at du rakker så ned på innlegget. Trådstarter har etter min oppfatning ikke fortjent den typen tilbakemeldinger.

Nei, slettes ikke, men jeg syns det er så tåpelig denne kulturen her inne, hvis en av de "respekterte" sier at noe er bra, så slenger alle seg med på den trenden og hauser det opp i skyene i en slags kamp om å like det gode på best mulig måte.  :lol:

Tilsvarende, hvis noe blir vurdert til å være dårlig, så skjer det motsatte.

Jeg savner at folk tenker selv og sier sin mening, men der har dere jo meg, så det er kanskje ikke det skrikende behovet lenger, nå som jeg tør å si meningen min uten å få depressivt anfall om noen kritiserer meg.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Du trenger forresten ikke komme med denne type "pedagogikk", frosken, jeg er klar over at jeg er et lavnivå menneske, men jeg gir faktisk blaffen... trenger ikke at noen forteller meg at jeg ikke er det.  ;)

Skrevet

Syns ingenting av det som ble skrevet signaliserte at det ikke var komplisert.

Nettopp. Det jeg skrev signaliserte at man må pensle seg inn på en livsstil som ikke er en diett, et "opplegg" så hard at man mer eller mindre er dømt til å sprekke. Jeg har INGEN tro på kjappe utveger fra overvekt. Det krever beinhardt arbeid og MASSE viljestyrke, og gode rutiner i hverdagen både mht kosthold, bevegelse og tankemønster er bærebjelken i det hele. Når folk råder hverandre om å bare spise ditt eller datt, aldri spise ditt eller datt, gjøre kun ditt og datt så vet man at det er svært liten sjans for at det vil kunne vare over tid (dvs resten av livet).

Skrevet

Captain Cheeseheart:

Jeg bare ler altså.. :P Husk det - når du leser tonefall inn i skrevet tekst! Det er vanskelig å skjønne hvorfor du føler noe behov for å lage teorier om mine hensikter ved å skrive innlegget. Å smiske med nhd er fullstendig uinteressant for meg. Joda, kjekt at han likte det, men jeg er som sagt ikke deltaker på doktoronline lenger - mitt liv leves uti virkeligheten (og der trives jeg kjempegodt :) ). Hvorfor skulle jeg smiske med nhd? Eller noen andre for den saks skyld? Jeg får mer enn nok bekreftelse fra mennesker jeg kjenner, og for så vidt også av mennesker jeg ikke kjenner. Doktoronline var viktig for meg i en kritisk periode av livet, men mest for å ha noe å bruke nettene til når jeg ikke fikk sove. Det var også godt å ha et sted å fordele litt av gnålet bort fra nettverket mitt - de måtte tåle nok.. Nå trenger jeg bare lukke øynene for å sovne. Men bare kjør på du - øs ut av deg og lag alle mulige teorier om hvem jeg er og hva mine hensikter med å skrive innlegget var :P Jeg kommer ikke til å svare deg mer på det, og ingen trenger å forsvare meg (takk til de som gjør det, men det er ikke nødvendig for min del i hvert fall) :) Bare ta siste ordet hvis du vil. Hvis du derimot lurer på noe, så er det bare å spørre. Jeg er for nysgjerrig til å la være å sjekke (men kommer ikke til å blande meg inn i andre tråder). For jeg har faktisk en viss porsjon erfaring i hva som kan være lurt å gjøre, i hvert fall om hva som var lurt for meg (og jeg har vært tydelig på at jeg ikke er i besittelse av den absolutte fasiten!). Jeg er forøvrig mann og ikke kvinne, uten at det betyr noe heller :) Innlegget er ikke skrevet for å være verken bra eller dårlig, og hadde jeg vært på jakt etter komplimenter og/eller oppmerksomhet hadde jeg nok signert med gamlenicket mitt. Hvis noen har hatt utbytte av å lese det - topp! :) Hvis noen, som du, synes det bare er vås, så javel, da er det helt greit :) Lykke til med å gjøre hver dag som bra som den kan bli - det er faktisk ikke opp til andre enn deg selv! ;)

Anonymous poster hash: 716d8...a80

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...