Gå til innhold

pynt deg til Halloween NHD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig. Når det er sagt, så har det ikke vært pøbel-tendenser hos oss, bare tigging etter godteri.

Hei!

Og det er nok slik Halloween stort sett foregår, man kan ikke dømme all fotball fordi det fins det man kaller fotballpøbler, og ganske mange også. :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

Man går respektfylt til de hus som har gresskar.

Det er nok dessverre heller unntaket enn regelen.

Skrevet (endret)

Det er jeg som er til høyre :-)

Nhd skulle få gleden av å være den jeg jakter.:-)

Skulle gjerne også sett det omvendt! :P

Endret av Kayia
Skrevet

Skulle gjerne også sett det omvendt! :P

Hei!

:lol:

Skrevet

Det er nok dessverre heller unntaket enn regelen.

Hei!

Da er området du bor i spesielt, her er skikken slik :-)

christensen1365381166
Skrevet

Hei!

Da er området du bor i spesielt, her er skikken slik :-)

Slik er det IKKE her.

Skrevet

Mulig det er ekstra pøblete i Nord Trøndelag. Jeg har i alle fall bare hatt besøk av ganske beskjedne barn som spør pent om godteri. 

Anonymous poster hash: 9222e...2bb
Skrevet

Mulig det er ekstra pøblete i Nord Trøndelag. Jeg har i alle fall bare hatt besøk av ganske beskjedne barn som spør pent om godteri. 

Anonymous poster hash: 9222e...2bb

Hei!

Samme med oss, og flere av de minste er sååå søte, de tør ikke ta godteri selv engang:-)

Mitt barn var gresskar i mange år, før hun avanserte i flaggermus og ugle.

Og de store barna er også hyggelige, selv om de er skumle så har vi aldri opplevd annet enn glade barn.

Skrevet

Dette er en forferdelig skikk.Bare død og fordervelse.  Det er jo ikke så mye annet de kan  kan tilby ungene til den festen i butikkene for tiden.

Skrevet

Halloween betyr bla.a. tigging uten egen virkelige nød. Akkurat det samme som romfolk blir beskyld for.

Lær barna heller folkeskikk og gode manerer. Bekjemp utskikken og la barna ha moro på Hallovenn-arrangementer! De finnes på 60 steder rundt om i landet!

Den ene jenta vår skal være med på et stort Vennefest-arrangement 31. oktober, i regi av menighetene i byen, i stedet for vanlig Halloween-feiring. Hun gleder seg veldig til dette :-)

Hun andre skal visst gå Halloween, men vet ikke helt om hun gjør det dersom hun ikke får noen med seg...

Her i området er det flere som har hatt private vennefester denne dagen for å lage et hyggelig og trygt arrangement på denne dagen, og det synes jeg er kjempebra. Har ikke sans for Halloween, men er ikke ihuga motstander av det - i mange år fikk ikke ungene lov til å være med. Nå får de lov, men bare 1 av 3 vil i år ;-)

Skrevet

Hva som er skjedd en gang betyr ikke at Halloween betyr pøbelstreker.

Man går respektfylt til de hus som har gresskar.

Jeg dømmer ikke all fotball fordi det fins mange fotballpøbler!

Enig med deg. Der jeg bor går Halloween fredelig for seg, men dette med å kun gå til hus med gresskar har gått meg (og ungene i nabolaget) hus forbi. Her er det tent utelampe som er tegnet på at en er velkommen, og dette blir faktisk respektert. Vår lyspære hadde gått et år, og vi stusset over at vi hørte masse unger utenfor uten at de banket på til oss. Ble masse godis på oss voksne den kvelden ;)

Seriøst syns jeg julebukk er skumlere. Der jeg opprinnelig kommer fra er dette en skikk som blir holdt i hevd av voksne, og de kommer som regel etter mørkets frambrudd, gjerne lett beruset... Der jeg bor nå har jeg aldri sett en julebukk, iallefall ikke en intendert en... ;)

Skrevet

Enig med deg. Der jeg bor går Halloween fredelig for seg, men dette med å kun gå til hus med gresskar har gått meg (og ungene i nabolaget) hus forbi. Her er det tent utelampe som er tegnet på at en er velkommen, og dette blir faktisk respektert. Vår lyspære hadde gått et år, og vi stusset over at vi hørte masse unger utenfor uten at de banket på til oss. Ble masse godis på oss voksne den kvelden ;)

Seriøst syns jeg julebukk er skumlere. Der jeg opprinnelig kommer fra er dette en skikk som blir holdt i hevd av voksne, og de kommer som regel etter mørkets frambrudd, gjerne lett beruset... Der jeg bor nå har jeg aldri sett en julebukk, iallefall ikke en intendert en... ;)

Hei!

Ok her er det gresskar som er tegnet på at man kan si "knask eller knep".

Jeg gleder meg:-) Jeg har sett søte julebukker :-) men det er få av dem, så jeg gleder meg til Halloween og ikke alle har skumle kostymer, de små er ofte søte brannmenn eller andre helter og skurker og søte små. 

Jeg tror det har noe med alder å gjøre, men nå som en del eldre har sett hvor fint vi har pyntet huset, så kommer smilet frem :-) og det er hyggelig. Det er jo mest høstpynt man starter med.:-)

Skrevet

Her det ikke mange som kommer. Om det er fordi vi bor i en seksmannsbolig vet jeg ikke..men jeg er likeglad.

Nytter ikke kjøre bil ute etter det er blitt mørkt den dagen, har flere år blitt pælma rå egg på bilen..og når det er kaldt klarer ikke bilvaskemaskinen fjerne det engang...

Joda, det er sikkert snille unger og, de tilhører nok flertallet, men pøblene ødelegger for manges inntrykk av Halloween.

Ungen her i huset får ikke gå fra hus til hus for å tigge godterier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...