Gå til innhold

Grunn god nok til å be om sobril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann vil at jeg skal legges inn, fordi han ikke stoler helt på meg. Det vil ikke jeg. Jeg er syk ja, skjelver og er helt frynsete. Redd min egen skygge og gjemmer meg bort.

Lurer på om jeg skal tørre å ringe legen og spørre om sobril, men han kjenner meg ikke så godt. Truxal hjelper ikke.

Er det noe som kan gi meg litt mere "skall" rundt meg? Noen medisiner som kan hjelpe? Ikke kjeft på meg nå, jeg er helt utenfor.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er din grunnlidelse?

Skrevet

Hva er din grunnlidelse?

Personlighetsendring etter traumer, bipolar 2. Jeg vet ikke om dette har med bipolar å gjøre, eller om det er en del som skjer rundt meg som jeg blir syk av. Tror jeg har vært litt for høyt opp en stund. Har i hvert fall landet ganske kraftig. Får angstanfall så jeg er borte i flere minutter. Tror jeg skremte vettet av min mann siste natt.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å gi deg et råd nå. Om det er mulig bør du snakke med din faste lege/behandler så raskt som mulig.

Seroquel fast kan være grunnmedisinen. Så kan dosen varieres noe ut fra aktuelle symptomer.

Litt Sobril i en slik stund kan høres fornuftig ut.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å gi deg et råd nå. Om det er mulig bør du snakke med din faste lege/behandler så raskt som mulig.

Seroquel fast kan være grunnmedisinen. Så kan dosen varieres noe ut fra aktuelle symptomer.

Litt Sobril i en slik stund kan høres fornuftig ut.

Takk for råd. Jeg bruker ingen grunnmedisin akkurat nå. Seroquel tålte jeg ikke, nå fikk jeg kanskje altfor stor dose og begynte rett på 200 mg. Så dette kan jo være noe av årsaken. En annen ting er at jeg la på meg 20 kilo mens jeg brukte den. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Skal ta kontakt med behandler når jeg får det til. Var bortreist i dag.

Skrevet

Om det ikke er gjort, bør du prøve Risperdal.

Skrevet

Om det ikke er gjort, bør du prøve Risperdal.

Jeg fikk melk i brystene av risperdal. Synes ikke det er spesielt gøy, jeg er tross alt en gift kvinne. Reagerer og blir i veldig dårlig form av alle de nyere AP, det samme gjelder SSRI. Vet ikke hvorfor. Brukte trilafon og det gikk bra helt til jeg fikk rykninger rundt munnen.

Hadde du kunne gi en som meg topimax? En grunn til at jeg ønsker den er høyt blodsukker og blodtrykk. Er det sånn at man må betale den selv? Er den isåfall veldig dyr?

En annen medisin jeg tenker på å prøve igjen er lamictal. Er glemskheten man får på denne doseavhengig? Jeg var så glemsk at jeg kastet bort bilen min på 200 mg.

Skrevet

Jeg fikk melk i brystene av risperdal. Synes ikke det er spesielt gøy, jeg er tross alt en gift kvinne. Reagerer og blir i veldig dårlig form av alle de nyere AP, det samme gjelder SSRI. Vet ikke hvorfor. Brukte trilafon og det gikk bra helt til jeg fikk rykninger rundt munnen.

Hadde du kunne gi en som meg topimax? En grunn til at jeg ønsker den er høyt blodsukker og blodtrykk. Er det sånn at man må betale den selv? Er den isåfall veldig dyr?

En annen medisin jeg tenker på å prøve igjen er lamictal. Er glemskheten man får på denne doseavhengig? Jeg var så glemsk at jeg kastet bort bilen min på 200 mg.

Hadde du effekt av risperdal?  Hvis du hadde det burde du prøve igjen.  Det er sikkert ikke gøy med melk i brystene, men jeg ville mye heller hatt det enn å være syk.  Men her blir det også en vurdering mellom virkning, bivirkning og andre muligheter.  Du må finne det som gir deg best livskvalitet. Selv om det vil ha noen bivirkninger er det kanskje bedre enn å være syk. Og jeg har forstått at du ikke har det bra for tiden.

Skrevet

Jeg fikk melk i brystene av solian men det var en god medisin, hadde tatt det hvis ikke det var for at jeg la på meg. Kanskje solian kunne vært noe?

Skrevet

Jeg fikk melk i brystene av solian men det var en god medisin, hadde tatt det hvis ikke det var for at jeg la på meg. Kanskje solian kunne vært noe?

Jeg også legge på meg av alle sånne medisiner, i tillegg er jeg ganske sikker på at jeg har fått høyt blodsukker med på kjøpet. Solian ble jeg livredd og småpsykotisk av, har aldri vært så redd i hele mitt liv. Blir i dårlig form av sånne nyere ap. Ikke morsomt å ha influensa hver dag heller. Ble sånn på risperdal også, i tillegg denne melken....

Derfor jeg vurderer topimax nå, snart det eneste jeg ikke har prøvd, evt. Fluanxol, bare det at jeg ble skremt da jeg fikk rykninger på trilafon, det er vel en medisin i "samme gata"?. Det er jo en del studier som sier at topimax (topamax) kan virke, det kan jeg jo ikke vite før jeg har prøvd det.

Tror jeg skrev et innlegg engang tidligere her inn om meg og medisiner. Da var jeg like frustrert som jeg er nå.

Skrevet

Jeg også legge på meg av alle sånne medisiner, i tillegg er jeg ganske sikker på at jeg har fått høyt blodsukker med på kjøpet. Solian ble jeg livredd og småpsykotisk av, har aldri vært så redd i hele mitt liv. Blir i dårlig form av sånne nyere ap. Ikke morsomt å ha influensa hver dag heller. Ble sånn på risperdal også, i tillegg denne melken....

Derfor jeg vurderer topimax nå, snart det eneste jeg ikke har prøvd, evt. Fluanxol, bare det at jeg ble skremt da jeg fikk rykninger på trilafon, det er vel en medisin i "samme gata"?. Det er jo en del studier som sier at topimax (topamax) kan virke, det kan jeg jo ikke vite før jeg har prøvd det.

Tror jeg skrev et innlegg engang tidligere her inn om meg og medisiner. Da var jeg like frustrert som jeg er nå.

Jammen har du vært uheldig :(

Og det er så kjipt å legge på seg i tilegg til det andre, har du prøvd zeldox?

Skrevet

Hadde du effekt av risperdal?  Hvis du hadde det burde du prøve igjen.  Det er sikkert ikke gøy med melk i brystene, men jeg ville mye heller hatt det enn å være syk.  Men her blir det også en vurdering mellom virkning, bivirkning og andre muligheter.  Du må finne det som gir deg best livskvalitet. Selv om det vil ha noen bivirkninger er det kanskje bedre enn å være syk. Og jeg har forstått at du ikke har det bra for tiden.

Ja, hadde effekt psykisk av alle disse medisinene. Men jeg ble uvel, besvimelsestendenser, influensalignende symptomer og i tillegg denne melken. Akkurat det med melken var kanskje ikke det verste, men ubehagelig. Det var så mye at jeg måtte bruke ammeinnlegg. Jeg har ammet en del barn og nå som de er voksne er det ikke morsomt å få dette "styret" på nytt.

Skrevet

:blink:  

Jammen har du vært uheldig :(

Og det er så kjipt å legge på seg i tilegg til det andre, har du prøvd zeldox?

Ja, virket dårlig, ellers ganske bra tror jeg. Jeg var syk mens jeg gikk på ganske høy dose. Tror jeg må gå i kloster og skjerme meg for inntrykk :ph34r:

Skrevet

:blink:  

Ja, virket dårlig, ellers ganske bra tror jeg. Jeg var syk mens jeg gikk på ganske høy dose. Tror jeg må gå i kloster og skjerme meg for inntrykk :ph34r:

Det er jammen synd du reagerer med å bli dårlig av medisiner, ja da må du nesten skjerme deg på andre måter :huh: Virker som du har prøvd det meste og.

Skrevet
:ph34r: 

Det er jammen synd du reagerer med å bli dårlig av medisiner, ja da må du nesten skjerme deg på andre måter :huh: Virker som du har prøvd det meste og.

Ja, jeg har det. Brukte lamictal og hadde også kjempeeffekt av den, kom meg ut i jobb også. Bare det at jeg glemte alt. Når noen forklarte meg noe, husket ikke jeg noen ting. Husker noen tok meg med på omvisning og forklarte en del, ingen vits da jeg ikke husket noe. Jeg har et yrke hvor jeg bør være meget oppegående, jeg torde rett og slett ikke fortsett. Da jeg i tillegg rotet bort bilen min, glemte hva jeg hadde sagt, når jeg startet å si noe, hadde jeg glemt hva det var før jeg var ferdig :blink: . Ganske flaut egentlig.

Må prøve og holde ut denne smerten og angsten, jeg er så urolig. Kjennes ut som all huden er skrellet av og det er bare margen og nervene igjen :ph34r: .Tror jeg har noe som ligner på panikkangst. Skal ut å gå i skogen nå, det er det eneste som redder meg akkurat nå, bare det at det er elgjakt :blink: .

Bra med deg nå da?

Skrevet

Ja, jeg har det. Brukte lamictal og hadde også kjempeeffekt av den, kom meg ut i jobb også. Bare det at jeg glemte alt. Når noen forklarte meg noe, husket ikke jeg noen ting. Husker noen tok meg med på omvisning og forklarte en del, ingen vits da jeg ikke husket noe. Jeg har et yrke hvor jeg bør være meget oppegående, jeg torde rett og slett ikke fortsett. Da jeg i tillegg rotet bort bilen min, glemte hva jeg hadde sagt, når jeg startet å si noe, hadde jeg glemt hva det var før jeg var ferdig :blink: . Ganske flaut egentlig.

Må prøve og holde ut denne smerten og angsten, jeg er så urolig. Kjennes ut som all huden er skrellet av og det er bare margen og nervene igjen :ph34r: .Tror jeg har noe som ligner på panikkangst. Skal ut å gå i skogen nå, det er det eneste som redder meg akkurat nå, bare det at det er elgjakt :blink: .

Bra med deg nå da?

Uff det høres ikke bra ut å glemme så mye heller, du må jo kunne fungere normalt på medisinene. Skulle ønske noe kunne hjelpe deg, håper du får det fint i skogen :)

Her går det greit, vil forandre meg. Skal klare det :)

Skrevet

Nycora, har du prøvd Fluanxol? Er ikke sløvende som Truxal.

Skrevet

Nycora, har du prøvd Fluanxol? Er ikke sløvende som Truxal.

Nei, har ikke prøvd den. Kanskje også noe jeg bør prøve ja. En ting jeg lurer på da. Er denne veldig lik trilafon? Jeg fikk rykninger i ansiktet mens jeg brukte den og det er der enda etter mange måneder. Redd for å bli verre. Uansett må jeg ha et eller annet, kan ikke gå sånn så veldig lenge. Blir som å gå med skikkelig tannpine i evigheter, bare at paracet hjelper ikke :wacko: .

Skrevet

Uff det høres ikke bra ut å glemme så mye heller, du må jo kunne fungere normalt på medisinene. Skulle ønske noe kunne hjelpe deg, håper du får det fint i skogen :)

Her går det greit, vil forandre meg. Skal klare det :)

Skal du forandre deg? Er du ikke bra nok som du er? :o .

Skogen var fin den :rolleyes: .

Skrevet

Skal du forandre deg? Er du ikke bra nok som du er? :o .

Skogen var fin den :rolleyes: .

Bra det var fint i skogen, positive opplevelser er så viktige :)

Jeg er laaangt fra bra nok :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...