Gå til innhold

Fra zombie til verdens lykkeligste

Anbefalte innlegg

Frøkenbekymra
Skrevet

... på et døgn. Poden har vært skikkelig nede i mange uker. Han har ikke spist, har ikke orket å stå opp, surret rundt for seg selv og stengt oss andre i familien ute. Han sa han følte seg ubrukelig og lite ønsket i familien (bare tull!), men resten av familien blir litt oppgitt av hans depressive væremåte. I dag hadde han time hos legen, men møtte ikke opp. Hvorfor?? Han hadde jo ikke problemer. Han har snudd helt om, han snakker som en foss og smiler fra øre til øre. Jeg konfronterte ham med det og var enig i at dette var litt rart da det ikke har skjedd noen verdens ting i løpet av det siste døgnet. Hos meg ringer det imidlertid en bjelle ....

Jeg (mor) er bipolar. Til andre som ikke er bipolare; er dette normalt?

Skrevet

Jeg kan snu så fort. Om det er normalt eller ikke skal jeg ikke si så mye om, men...de perioden jeg har hvor jeg er i det stemningsleie varer ikke lenge. Dog varer det så lenge at i disse perioden så kan jeg finne på å starte opp med mye rart. Da er jeg veldig positiv, og glemt er de depresive perioden. Og jeg er veldig optimistisk. Da skal jeg klare alt, og det finnes ingen problem osv osv..

Jeg er selv under utredning, var innom Bipolar bl.a, men de har satt den diagnosen litt til side(de har ikke utlukket den helt) pga jeg ikke så høyt oppe at det kunne være hypomani eller mani. Og jeg svingte vistnok for hurtig.

Men forstår godt det ringer en bjelle hos deg. 

Skrevet (endret)

Jeg kan snu så fort. Om det er normalt eller ikke skal jeg ikke si så mye om, men...de perioden jeg har hvor jeg er i det stemningsleie varer ikke lenge. Dog varere de perioden lenge nok til at jeg kan finne på å starte opp med nye ting, som f.eks begynne på utdannelser. Jeg får og ett høyere energinivå, ting går mye lettere og jeg føler meg mye gladere.  Da er jeg veldig positiv, og glemt er de depresive perioden.( Og i disse periodene så tror jeg gang på gang at nå er det over, at depresjoner ol bare var en fase eller tilfeldig. )Og jeg er veldig optimistisk. Da skal jeg klare alt, og det finnes ingen problem osv osv..

Jeg er selv under utredning, var innom Bipolar bl.a, men de har satt den diagnosen litt til side(de har ikke utlukket den helt) pga jeg ikke så høyt oppe at det kunne være hypomani eller mani. Og jeg svingte vistnok for hurtig.

Men forstår godt det ringer en bjelle hos deg. 

Måtte skrive om innlegget litt da jeg forklarte meg litt dårlig og ting kan misforstås. :)

Endret av Tamiria
Skrevet

Hvis han har vært langt nede i flere uker og mor er bipolar, er nok bipolar han også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...