Gå til innhold

Lithium og vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det økt matlyst eller nedsatt forbrenning som gjør det vanskeligere å holde vekten ved bruk av lithium? Vil jeg få enda større problemer når jeg nå har økt lithium?

Jeg har fortrengt det litt nå, men tvang meg på vekten i dag og likte ikke det jeg så.  Det går bare en veg og det er oppover.  :(

Ikke si at du legger på deg når du spiser mer enn du forbruker, for det vet jeg veldig godt.  Utfordringen er bare å klare å spise mindre enn jeg forbruker.  Klarer jeg å ta meg sammen hele dagen kan jeg bare gå og legge meg sulten veldig tidlig, for hvis ikke så klarer jeg å ta alt det forsømte igjen på kvelden. Ikke trenger jeg å gå på kveldsbesøk heller.  Jeg synes godt de kunne godt funnet ut noe som tok matlysten bort.

Skrevet

topimax skal visst ta bort matlysten

Jeg har lest litt om den og vil spørre om det er mulig å starte med den pga bp (og kanskje også ptsd, ser en del studier som mener det kan ha effekt). Ser man kan bli glemsk og føle seg litt idiot på topimax. Dette gjelder vel ikke alle, det kan man jo ikke vite før man har prøvd. Kanskje er dette doseavhengig også? Har lest litt på et bp-forum fra usa, ser ut som at en del er fornøyd med den i hvert fall. De fleste går i hvert fall ned i vekt også. Jeg har diabetes 2 og høyt blodtrykk. Er veldig arvelig i min familie, har en del triste opplevelser med at slektninger bare dør ganske unge. Dette gjør at jeg er redd en del medisiner for bp. Ser at jeg legger på meg av det meste og dette kan jeg ikke gjøre med de tilleggslidelsene jeg har. Kontrollerer blodsukkeret med kosten og har greid å få det ned. Men jeg er da veldig streng med meg selv. Vet ikke hva som skal til for å få topimax utskrevet? Det er i hvert fall ikke førstevalg, virker det som? 

Skrevet

vet av et par med bp som bruker det

men en må visst betale det selv.

Skrevet

Betaler gjerne jeg, skal sjekke hva de koster da :o .

Skrevet

Er det pga sykdommen eller for å gå ned i vekt de bruker det?

Skrevet

Pga sykdommen. Hun ene er allergisk mot lamictal så hun får topimax. Han andre vet jeg ikke. Bare så en pakke med lamictal og en pakke med topimax ligge på badet hans under en date.

Skrevet

Pga sykdommen. Hun ene er allergisk mot lamictal så hun får topimax. Han andre vet jeg ikke. Bare så en pakke med lamictal og en pakke med topimax ligge på badet hans under en date.

Topimax blir også kalt "dopamax" fordi de kan ha bivirkninger som gjør at man blir litt glemsk og sånn. Du har ikke merket noe sånt på daten din da? :blink:

Skrevet

Eller når jeg tenker meg om så undret han seg litt på om han hadde glemt bankkortet sitt etter middagen, men han fant det. Hvis jeg husker riktig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...