Gå til innhold

Hjelp - Veldig lite melk i ett bryst


Heffalomp

Anbefalte innlegg

Det ene brystet mitt har blitt så veldig lite, det er nesten aldri fullt av melk. For en måneds tid siden ble jeg så sår at jeg ikke ammet av dette brystet på et par dager, men etter det har jeg ammet som vanlig fra det. Men problemet er at jeg ikke får opp melkemengden på dette brystet. Kun en eller to ganger har det vært litt "sprengt". Det er veldig stor forskjell på de to brystene mine, for det andre er full av melk (veldig stor forskjell i størrelsen på de også).

Nå har jeg også fått sopp på brystene mine, og jeg smører de med Lamisil, men dette er vel neppe årsaken til melkemengden...?

Jeg ammer annenhver gang på brystene for sønnen min blir mett etter bare ett bryst, bortsett fra det "melketomme" brystet da.

Som regel spiser han ca hver 2. eller 3. time.

Hva kan jeg gjøre for å få opp melkemengden på det ene brystet? Og hva kan jeg gjøre for å få fulle bryst til kvelden også? (Vil ikke gi sønnen min annet enn morsmelk fordi det er så mye allergi i familien som det også ser ut som han arver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har bare ikke fulle bryst om kvelden :-)

Kjipt,men kanskje det har sin funksjon.Grunnen er iallefall at hormonene er høyest om natta og avtar i løpet av dagen,samt at ungen spiser mer om kvelden for å lagre opp for natten.Du trenger ikke gi noe annet om kvelden av den grunn,men blir det gråt og slikt kan du pumpe om morgenen og gi på kvelden.

Får du generelt sett mer melk er det nok litt mer om kvelden også.Am masse,drikk masse,hvil.

Det kan godt være forskjell på brystene uten at det er noe galt.Mine hadde det lenge,fordi det ene hadde mye tregere utdrivningsrefleks enn det andre.Slik er det bare,de er forskjellige.Jeg begynte med å amme med det "tomme" brystet først hver gang i en periode.Da bedret det seg,men det med utdrivningsfefleksen er fremdeles slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære heffalomp. Melkeproduksjonen øker du med å tilby begge bryst til hvert måltid når barnet ønsker det, eller å pumpe det brystet du har minst melk på når du ikke gir barnet fra det brystet ved måltidet. Barnet styrer din produksjon gjennom tilbud/etterspørsel-prinsippet. Jo hyppigere tilbud desto større produksjon. Mange har et bryst som produserer bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...