Gå til innhold

PTSD og voldelig oppførsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man trekke paralleller mellom PTSD og voldelig oppførsel? Er utagering og uforutsigbarhet vanlig for PTSD rammede? Det har nemlig kommet meg for øre at mennesker med PTSD er voldelige og uforutsigbare, eller rettere sagt er det den allmenne oppfatningen i følge vedkommende. Jeg har selv diagnosen (kompleks) PTSD og vet jo hvordan jeg selv oppfører meg. Men jeg er likevel nysgjerrig på hva dere andre mener/har erfart. Er dette en myte eller fakta?

Anonymous poster hash: e6e36...57f
Skrevet

Kan man trekke paralleller mellom PTSD og voldelig oppførsel? Er utagering og uforutsigbarhet vanlig for PTSD rammede? Det har nemlig kommet meg for øre at mennesker med PTSD er voldelige og uforutsigbare, eller rettere sagt er det den allmenne oppfatningen i følge vedkommende. Jeg har selv diagnosen (kompleks) PTSD og vet jo hvordan jeg selv oppfører meg. Men jeg er likevel nysgjerrig på hva dere andre mener/har erfart. Er dette en myte eller fakta?

Hei. Jeg har PTSD og er ikke det minste utagerende eller voldelig:-) En annen i fam med samme diagnose var utagerende noen år, men er fin nå.Så jeg personlig tror på myte.

Anonymous poster hash: 2e7cb...4f1

Skrevet

Kan tenke meg at hvis man har opplevd noe skrekkelig som har ført til ptsd, så kan man kanskje utagere hvis man opplever det samme på nytt. Ellers tror jeg det kan være omvendt, at en med ptsd springer veldig fort unna i gitte situasjoner.

Skrevet (endret)

Har aldri hørt den kombinasjonen, bare alvorlige sinnlidelser og psykoser sammen med alvorlige kriminelle handlinger.

Så har vi jo hørt at noen med AS diagnose har kriminelle tendenser. :(

Men uansett, en må ikke trekke alvorlige kriminelle handlinger sammen med noe form for diagnoser det blir helt feil, uansett hvordan en vrir og vrenger på det. 

Endret av FGT
Skrevet

Har aldri hørt den kombinasjonen, bare alvorlige sinnlidelser og psykoser sammen med alvorlige kriminelle handlinger.

Så har vi jo hørt at noen med AS diagnose har kriminelle tendenser. :(

Men uansett, en må ikke trekke alvorlige kriminelle handlinger sammen med noe form for diagnoser det blir helt feil, uansett hvordan en vrir og vrenger på det. 

Kloke ord :) . De jeg kjenner som har voldelige tendenser har ingen diagnoser, så vidt jeg vet. Kanskje en del burde hatt det :angry: . Det er vel heller pga slike mennesker man får ptsd :huh: .

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg har ptsd og var utagerende og hadde voldelige tendenser i ungdomsårene. Gikk til en psykolog for sinnemestring og har siden vært fri for slike nykker. Tror nok det er en myte at alle er voldelige selv om jeg var det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...