Gjest Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 Skrevet 20. oktober 2013 Hei. Jeg har en datter på 16 år som dessverre har begynt med selvskading. Jeg er livredd for hva som kan skje og vil gjøre alt jeg kan for å hjelpe og støtte henne. Litt om bakgrunn hennes; mørkeredd i barndommen, tok litt tid å få bestevenninne på skolen, opplevde kjærlighetssorg som 14 åring som hun tok tungt, tok skilsmissen til meg og barnefaren tungt (ble en del krangling, men vi samarbeider nå). Ellers er hun skoleflink, trener og har hobbyer. Hva er det beste vi kan gjøre for vår kjære datter ? 0 Siter
frosken Skrevet 20. oktober 2013 Skrevet 20. oktober 2013 Selvskading er heldigvis sjelden farlig, men det er selvfølgelig et tegn på at hun ikke helt mestrer hverdagen.Noen steder har helsestasjon for ungdom et lavterskeltilbud med psykolog. Dersom det er tilfellet hos dere, ville jeg ha oppfordret henne til å oppsøke helsestasjon og snakke med dem om selvskadingen. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. oktober 2013 Skrevet 20. oktober 2013 Hei. Jeg har en datter på 16 år som dessverre har begynt med selvskading. Jeg er livredd for hva som kan skje og vil gjøre alt jeg kan for å hjelpe og støtte henne. Litt om bakgrunn hennes; mørkeredd i barndommen, tok litt tid å få bestevenninne på skolen, opplevde kjærlighetssorg som 14 åring som hun tok tungt, tok skilsmissen til meg og barnefaren tungt (ble en del krangling, men vi samarbeider nå). Ellers er hun skoleflink, trener og har hobbyer. Hva er det beste vi kan gjøre for vår kjære datter ? Jeg er voksen som skadet meg mye før: Har dessverre ikke helt klart å kutte det ut når følelsene blir for vonde og vanskelige. Det er som frosken skriver, sjelden farlig. Det som er viktig er hvorfor hun skader seg. Hva som er vanskelig å mestre på andre måter. Det du kan gjøre er å støtte henne, prøve å få henne til å snakke om det som er vanskelig. I tillegg må du oppfordre henne til å søke hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.