Norknight Skrevet 22. oktober 2013 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har en kamerat,la oss kalle ham Lars.Han har rotet seg bort i de fleste reløigiøse sekter men kan finne på nettet,som påstår at de er kristne og siden er på norsk eller engelsk.Nå er det jødedommen og kristendommen han "roter med".Han har tilogmed omskjært både seg selv og 2 av sine sønner.Jeg traff ham i militæret i 1978.Han var flink til å preke for seg og han gav meg inspirasjon til å utforske min egen tro.Nå er det umulig å komme med komentarer eller ja/nei svar,da han insisterer på lange og uttømmende utgreiinger før jeg slipper til.Han mener at ett vennskap betyr at jeg på 45 år skal reise fra Oslo til Kristiansand for "å holde han i hånda",fordi kona hans planlegger å drepe ham.Da jeg lot det være i 2002 eller 2004,brøt han kontakten med meg.Vi er begge to uføretrygdete pga psykiske sykdommer.Han er nå skilt for andre geng,mens jeg klarer meg fint med bare 1 skillsmisse.Han har ca 6-7 barn ,men ser nok bare 3-4 av de,da han nok kan opfattes som ganske gal. En gang skulle han få besøk av noen bikervenner,og handlet da øl for 1000-1500 kr.Han kom trillende med en hel handlevogn på over 50 kg.Jeg måtte hjelpe ham med å tømme lasset og få det i hus.Han gikk tilbare med tralla. Er det slik at menn som aldri har sex,kan få det værre psykisk? Har hørt at sublimering kan føre til at man blir 100% oppslukt i en hobby,filosofi eller religion,og at dette altoppslukende kan føre til mange våkenetter.Han sover veldig lite,og en gang husker jeg at han nektet å legge seg og bare satte seg i en stressless med ett pledd over. (Er det sant at Salvador Dali aldri sov mer enn 1-2 timer per natt? Har høyrt noe om ett nøkkeknippe som vekte ham) Søvnmangel over lang tid er jo direkte skadelig både for kropp og sjel! Har hørt noe om at folk har dødd av søvnmangel,da de har tatt sitt eget liv,eller forsøkt å drepe noen. Har hørt om torturmetoder hvor man sperrer folk inne i så små rom at de ikke kan legge seg ned og sove.Man må stå i 24 timer og en lyspære 3 meter oppe som aldri slukkes. Har man funnet ut at "sinnsykdom" både kan være hjernedefekter og dype traumer fra barndommen? Er femdeles isikker på min egen diagnose,og jeg blir fremdeles nektet behandling,og har gitt opp det norske helsevesenet. Å bruke 5-10 timer hver mnd bare på psykolog har jeg ikke råd til til 450 kr timen. Jeg har frikort og har krav på gratis time,men ingen 2 timer fra mag har ledig time. 0 Siter
ISW Skrevet 22. oktober 2013 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tror at "Lars" bør holde seg til sine eventuelle egne behandlere for en diagnose. Det er nok ikke så lett for noen å se han gjennom dine øyne. Jeg tror også du bør slutte å hjelpe han med å stille diagnoser. Overlat diagnosene hans til han selv og eventuelle behandlere, og vær heller en vanlig støttende venn. 0 Siter
Norknight Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Skrevet 23. oktober 2013 Det har jeg forsøkt,men han har kuttet all forbindelse med meg! Han mente at voksne folk på over 40 år,bør dulle med andre voksne mennesker.Jeg forsto at han hadde en vrangforestilling,og ville ikke "kaste bensin på bålet",heller vann. Han var en meget god venn når han var mer "normal",og jeg ser at skuespilleren Tim Roth har mye tilfelles med ham.Han har hovedrollen i "Løgner" fra 2009. Han er meget intelligent,men er nå meget religiøs,og grubler mye. 0 Siter
FGT Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Kanskje han er en søkende person, og det er jo bare helt naturlig, men hva han feiler det er ikke godt å si. 0 Siter
FGT Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Han kan være en søkende person, og det er helt normalt det, men hva han måtte feile opp i alt dette, vil ikke jeg uttale meg om ut fra de opplysningen du har gitt her, 0 Siter
tonie Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Hvorfor trenger du å vite hva som feiler ham? Spør ham. Han svarer deg sikkert hvis han ønsker at du skal vite det. 0 Siter
Høstløv Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Siden vennen din Lars brød kontakten i 2004, for nesten ti år siden, så vet du ikke hvordan han har det nå og all videre fundering over hva som feiler ham blir bare løse gjetninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.