Gå til innhold

Når psykiaterne underdriver.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom jeg har ocd og muligens schizofreni, så har jeg vært borte i mange rare situasjoner innen for psykiatrien. Verst var det for ca 12 år siden, da jeg begynte å bli psyk for første gang på lenge. Jeg var velfungerende og glad frem til dette. Så begynner jeg å få økt tvangstankemønster.

Jeg drar på psykiatrisk legevakt, for jeg hadde ikke noen kontakt med psykiatrien, og hadde ikke hatt det på mange år, ei heller gikk jeg på noen medisiner. Inn kommer en friskus av en psykiater, og spør hvorfor jeg har sagt jeg har schizofreni? Og jeg forklarer han da att jeg som 18 åring fikk diagnosen. Så sier han att jeg hadde vært der før som Tvangsnevrotiker. Vel jeg forklarer han min psykehistorie, og på 5 minutters kjennskap til meg, så diagnostiserer han vek min schizofreni. Jeg får resept på zoloft, og en linje om att jeg kan jo høre på dps om det er noen som "interesserer seg for "tvang", men att dette var lite trolig.

Jeg begynner å få zoloft, og merker ingen bivirkninger. Men den tar ikke alle tvangstankene, selv om jeg går på små doser. Jeg er med min samboer på ett kuropphold, og ting tar virkelig av, jeg føler meg veldig engstelig og blir mistenksom og paranoid. Tvangstankene eskalerer til det absurde, og jeg begynner å snakke med meg selv og slik, krangler med tvangstankestemmen og slike ting. Men jeg sier til min samboer att jeg ikke må ha hjelp for jeg har "bare OCD", og jeg fikk jo det inntrykket av psykiateren på legevakta att det var noe som jeg kun kunne få hjelp for dersom jeg var "heldig" og fant en behandler som "interesserte" seg for tvang.

Resultatet blir ett helvete hvor jeg sklir helt ut, og blir psykotisk i følge andre psykiatere. Men da har det allerede gått svært langt, og det tar tid å komme seg igjennom faenskapet. Jeg fikk ett ultimatum av samboer om å søke hjelp, ellers så ville h.n ta å gjøre det.

Så, så mange måneder (5-7), og totalt sammenbrudd ble resultat av att en psykiater på legevakten avskrev det andre psykiatere hadde brukt tid på, i løpet av noen minutter. De månedene var ett helvete, og det ødela mye. Før dette var jeg arbeidsdyktig og hadde ett levedyktig forhold, men alt ble borte i en psykose.

Anonymous poster hash: 457ed...23b

Skrevet

Ja fikk tilslutt hjelp. Men jobb og forhold var det forsynt å hjelpe, men har det greit nå.

Anonymous poster hash: 457ed...23b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...